Forumul pasionatilor de trenuri din România
Vrei să reacționezi la acest mesaj? Creați un cont în câteva clicuri sau conectați-vă pentru a continua.

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Timişoara Nord (900)

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 7111
Reputatie : 9566
Data de inscriere : 16/07/2014

Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Timişoara Nord (900)   Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Icon_minitimeMier 31 Iul 2019, 22:36

Statia Islamisoara Nord.

https://debanat.ro/2019/07/pasajul-pietonal-din-gara-de-nord-timisoara-va-fi-imbracat-in-peste-50-000-de-piese-de-mozaic-foto_261273.html
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 5061
Varsta : 38
Localizare : Pascani
Reputatie : 8922
Data de inscriere : 03/11/2010

Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Timişoara Nord (900)   Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Icon_minitimeJoi 27 Feb 2020, 15:28

Date general-istorice despre statia Timisoara-Nord , gasite pe wikimapia:

In 1857, a fost construita calea ferata Szegedin-Timisoara, prin care Timișoara a intrat in legatura directa cu Budapesta si Viena. In acest an s-a construit cladirea garii din Josefin, care a fost modernizata intre 1896 si 1898, aspectul actual datorandu-se reconstructiei dupa bombardamentul din cel de-al doilea razboi mondial.

Anii 1871-1897 au fost cei in care s-au realizat legaturi de cale ferata si cu alte localitati din Banat ,putandu-se exemplifica in acest sens orasele Arad, Caransebes, Orsova, Sannicolaul Mare, Buzias si localitati ca Radna si Modos. Gara din Fabric, Gara de est, dateaza de la 1876 si a fost transformata in anul 1897.

În timpul celui de-al Doilea Război Mondial clădirea gării din staţia Timişoara(Gara Domnița Elena), construită în anul 1897, a fost distrusă aproape în întregime, cu ocazia bombardamentelor anglo-americane din 16-17 iunie şi 3 august 1944.

Au fost distruse de asemenea şi o serie de linii şi instalaţii din acest nod de cale ferată, inclusiv depoul, paralizând aproape integral activitatea feroviară de aici.

Efectele bombardamentelor asupra parcului de locomotive a fost mult redus ca urmare a faptului că locomotivele au fost dispersate în mai multe locaţii din jurul Timişoarei. Astfel la Topolovăţ erau staţionate locomotive din seriile 50.100 şi 230.000 (călători şi marfă), la Jebel, Stamora Moraviţa şi Liebling seriile 327.000, 375.000 şi 342.000 (utilizate pe linia Stamora Moraviţa-Vârşeţ), la Sânnicolau Mare 326.000, 375.000 şi 376.000, la Variaş automotoare, iar la Vinga seria 324.000 pentru secţiile Arad şi Ciumeghiu.

Încă din 1945 atelierul de reparat material rulant a fost pus în stare de funcţionare, iar depoul de locomotive a fost parţial refăcut şi şi-a reluat activitatea.

Clădirea staţiei a fost refăcută în 1947-1948 în aripa dinspre vest, unde suferise cele mai grave avarii, dându-i- se o formă nouă bazată pe un stil arhitectonic deschis, sobru şi cu linii simple.

Totodată au fost modificate o serie de linii; s-au separate grupele de linii afectate pentru trenurile de călători din direcţia Reşiţa şi Caransebeş de celelalte; peroanele au fost modernizate şi iluminate cu neon; au fost acoperite peroanele trenurilor cu direcţia Reşiţa. S-a separat complet triajul de grupul de călători pentru a uşura operaţiile de manevră.

În fine, ca un corolar al tuturor lucrărilor făcute aici, s-a trecut la centralizarea electrodinamică a macazurilor, în aşa fel încât în toamna anului 1961 s-a reuşit să se automatizeze întreaga operaţie de efectuare a parcursurilor trenurilor.

În anii 1971-1974 clădirea staţiei C.F.R. Timişoara a fost din nou modificată, conferindu-i-se o arhitectură modernă, fiind dată în exploatare înactuala formă în iulie 1976.

În 31 iulie 1975 are loc terminarea electrificării liniei Lugoj – Timişoara, primul tren remorcat de o locomotivă electrică a sosit în staţia Timişoara Nord la 30 septembrie 1975.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 7111
Reputatie : 9566
Data de inscriere : 16/07/2014

Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Timişoara Nord (900)   Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Icon_minitimeVin 03 Iul 2020, 10:31

reparatii la Gara Timisoara Nord

http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100098620
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 6577
Reputatie : 10530
Data de inscriere : 08/01/2011

Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Timişoara Nord (900)   Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Icon_minitimeVin 03 Iul 2020, 22:54

De tronsonul Lugoj - Timișoara când se apucă ? Se merge execrabil cu 50 km/h !
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 16979
Varsta : 31
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 20471
Data de inscriere : 17/08/2011

Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Timişoara Nord (900)   Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Icon_minitimeSam 04 Iul 2020, 12:29

Se apucă odată cu ramura de S a coridorului. Cred că mai avem câţiva ani de aşteptat.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl

Numarul mesajelor : 7866
Reputatie : 11219
Data de inscriere : 06/04/2012

Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Timişoara Nord (900)   Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Icon_minitimeSam 04 Iul 2020, 12:34

Vitosa a scris:
De tronsonul Lugoj - Timișoara când se apucă ? Se merge execrabil cu 50 km/h !

Si? Te grabesti undeva? Smile)

Bun, sa zicem ca aduc Timisoara - Lugoj la 160 km/h. Crezi ca o sa circule trenurile cu vitezele maxime suportate de infrastructura? Pe 30 iunie am pus la un alt topic situatia observata in teren cu timpii lui 4110, Cluj - Sighet. Doarme pe drum trenul ala. La fel o gramada de trenuri in tara.

Pe 201 zicea un mecanic ca din Raureni sau Ostroveni a reusit sa scoata cu un Personal vreo 2h20', parca, avand de recuperat o intarziere consistenta. Pai in mers cele mai multe Accelerate nu au timpii aia!

Pe C IV cum se circula? La vitezele maxime?

Ce vreau sa spun e ca, bun, se refac bucati de infrastructura, da' la ce bun, daca treburile sint trasate tot cu timpi de postalion?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78

Numarul mesajelor : 13255
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 17357
Data de inscriere : 05/10/2010

Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Timişoara Nord (900)   Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Icon_minitimeSam 04 Iul 2020, 18:15

Adirmvl a scris:
Vitosa a scris:
De tronsonul Lugoj - Timișoara când se apucă ? Se merge execrabil cu 50 km/h !

Si? Te grabesti undeva? Smile)

Pai uitate pe C4 Sighisoara - Coslariu viteza e de 120-140 dar timpii de mers sunt facuti pentru viteza de 70km/h 1h7min pentru 80 de Km

Bun, sa zicem ca aduc Timisoara - Lugoj la 160 km/h. Crezi ca o sa circule trenurile cu vitezele maxime suportate de infrastructura? Pe 30 iunie am pus la un alt topic situatia observata in teren cu timpii lui 4110, Cluj - Sighet. Doarme pe drum trenul ala. La fel o gramada de trenuri in tara.

Pe 201 zicea un mecanic ca din Raureni sau Ostroveni a reusit sa scoata cu un Personal vreo 2h20', parca, avand de recuperat o intarziere consistenta. Pai in mers cele mai multe Accelerate nu au timpii aia!

Pe C IV cum se circula? La vitezele maxime?

Ce vreau sa spun e ca, bun, se refac bucati de infrastructura, da' la ce bun, daca treburile sint trasate tot cu timpi de postalion?
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 6577
Reputatie : 10530
Data de inscriere : 08/01/2011

Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Timişoara Nord (900)   Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Icon_minitimeSam 04 Iul 2020, 19:36

@Adirmvl , da chiar, vorba regretatului actor Toma Caragiu, unde te grăbești mă stai mă acasă ! Very Happy Smile
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 2902
Varsta : 41
Localizare : Alexandria
Reputatie : 5427
Data de inscriere : 23/01/2014

Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Timişoara Nord (900)   Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Icon_minitimeJoi 09 Iul 2020, 17:41

Dr2005 a scris:
Se apucă odată cu ramura de S a coridorului. Cred că mai avem câţiva ani de aşteptat.
Mai avem de astept cativa zeci de ani pana termina ce este in constructie acum...Peste vreo 50-60 se vor apuca si de Timisoara-Lugoj, asa ca sa nu ne facem griji, noi nu vom mai apuca...Sa zicem mersi daca o sa circulam Constanta-Curtici pe tronson modernizat, dar nu cred...
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
Kapпaтй

Numarul mesajelor : 15652
Localizare : Бухарест
Reputatie : 20317
Data de inscriere : 06/12/2009

Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Timişoara Nord (900)   Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Icon_minitimeVin 10 Iul 2020, 03:31

Eu am spus de atata timp ca nu mai sper la nimic, la cum merg treburile in tara asta e clar, nici cand ies la pensie nu va fi gata coridorul IV ce sa mai zic de alte sectii, nici poveste, cine mai are timp sa creada toate balivernele ca se va face si ca vai ce minunat o sa fie nu are de cat sa creada, eu unu nu mai cred. Au inceput Bucuresti-Campina cand terminam liceul si acum inca se fac licitatii la diferite tronsoane din coridor deci cati zeci de ani mai trebuie sa termine o amarata de linie de 600 km?
Suntem de rasul curcilor dar unii tin coada sus.

_________________
595423Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Bdeem_8496_aTimişoara Nord (900) - Pagina 5 Bdeem_8496_aTimişoara Nord (900) - Pagina 5 Bdeem_8496_a

marius664 îi place acest mesaj

Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78

Numarul mesajelor : 13255
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 17357
Data de inscriere : 05/10/2010

Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Timişoara Nord (900)   Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Icon_minitimeLun 05 Oct 2020, 13:56

https://www.opiniatimisoarei.ro/schimbarea-la-fata-a-garii-de-nord-din-timisoara-in-sfarsit-o-oferta-cine-vrea-sa-refaca-fatada-si-sa-amenajeze-piateta-cu-fantana-arteziana-cu-4-milioane-de-euro/17/09/2020
Sus In jos
Continut sponsorizat




Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Timişoara Nord (900)   Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Icon_minitime

Sus In jos
 
Timişoara Nord (900)
Sus 
Pagina 5 din 5Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: STATII DE CALE FERATA DIN ROMANIA :: STAŢII ŞI HALTE (T, Ţ, U, V, Z)-
Mergi direct la: