Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

 

 Timişoara Nord (900)

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6666
Reputatie : 8876
Data de inscriere : 16/07/2014

Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Timişoara Nord (900)   Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Icon_minitimeMier 31 Iul 2019, 22:36

Statia Islamisoara Nord.

https://debanat.ro/2019/07/pasajul-pietonal-din-gara-de-nord-timisoara-va-fi-imbracat-in-peste-50-000-de-piese-de-mozaic-foto_261273.html
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4799
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8413
Data de inscriere : 03/11/2010

Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Timişoara Nord (900)   Timişoara Nord (900) - Pagina 5 Icon_minitimeJoi 27 Feb 2020, 15:28

Date general-istorice despre statia Timisoara-Nord , gasite pe wikimapia:

In 1857, a fost construita calea ferata Szegedin-Timisoara, prin care Timișoara a intrat in legatura directa cu Budapesta si Viena. In acest an s-a construit cladirea garii din Josefin, care a fost modernizata intre 1896 si 1898, aspectul actual datorandu-se reconstructiei dupa bombardamentul din cel de-al doilea razboi mondial.

Anii 1871-1897 au fost cei in care s-au realizat legaturi de cale ferata si cu alte localitati din Banat ,putandu-se exemplifica in acest sens orasele Arad, Caransebes, Orsova, Sannicolaul Mare, Buzias si localitati ca Radna si Modos. Gara din Fabric, Gara de est, dateaza de la 1876 si a fost transformata in anul 1897.

În timpul celui de-al Doilea Război Mondial clădirea gării din staţia Timişoara(Gara Domnița Elena), construită în anul 1897, a fost distrusă aproape în întregime, cu ocazia bombardamentelor anglo-americane din 16-17 iunie şi 3 august 1944.

Au fost distruse de asemenea şi o serie de linii şi instalaţii din acest nod de cale ferată, inclusiv depoul, paralizând aproape integral activitatea feroviară de aici.

Efectele bombardamentelor asupra parcului de locomotive a fost mult redus ca urmare a faptului că locomotivele au fost dispersate în mai multe locaţii din jurul Timişoarei. Astfel la Topolovăţ erau staţionate locomotive din seriile 50.100 şi 230.000 (călători şi marfă), la Jebel, Stamora Moraviţa şi Liebling seriile 327.000, 375.000 şi 342.000 (utilizate pe linia Stamora Moraviţa-Vârşeţ), la Sânnicolau Mare 326.000, 375.000 şi 376.000, la Variaş automotoare, iar la Vinga seria 324.000 pentru secţiile Arad şi Ciumeghiu.

Încă din 1945 atelierul de reparat material rulant a fost pus în stare de funcţionare, iar depoul de locomotive a fost parţial refăcut şi şi-a reluat activitatea.

Clădirea staţiei a fost refăcută în 1947-1948 în aripa dinspre vest, unde suferise cele mai grave avarii, dându-i- se o formă nouă bazată pe un stil arhitectonic deschis, sobru şi cu linii simple.

Totodată au fost modificate o serie de linii; s-au separate grupele de linii afectate pentru trenurile de călători din direcţia Reşiţa şi Caransebeş de celelalte; peroanele au fost modernizate şi iluminate cu neon; au fost acoperite peroanele trenurilor cu direcţia Reşiţa. S-a separat complet triajul de grupul de călători pentru a uşura operaţiile de manevră.

În fine, ca un corolar al tuturor lucrărilor făcute aici, s-a trecut la centralizarea electrodinamică a macazurilor, în aşa fel încât în toamna anului 1961 s-a reuşit să se automatizeze întreaga operaţie de efectuare a parcursurilor trenurilor.

În anii 1971-1974 clădirea staţiei C.F.R. Timişoara a fost din nou modificată, conferindu-i-se o arhitectură modernă, fiind dată în exploatare înactuala formă în iulie 1976.

În 31 iulie 1975 are loc terminarea electrificării liniei Lugoj – Timişoara, primul tren remorcat de o locomotivă electrică a sosit în staţia Timişoara Nord la 30 septembrie 1975.
Sus In jos
 
Timişoara Nord (900)
Sus 
Pagina 5 din 5Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: STATII DE CALE FERATA DIN ROMANIA :: STAŢII ŞI HALTE (T, Ţ, U, V, Z)-
Mergi direct la: