Forumul pasionatilor de trenuri din România
Vrei să reacționezi la acest mesaj? Creați un cont în câteva clicuri sau conectați-vă pentru a continua.

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 604 : Crasna - Husi

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 10 ... 16, 17, 18
AutorMesaj
marius664



Numarul mesajelor : 2902
Varsta : 41
Localizare : Alexandria
Reputatie : 5427
Data de inscriere : 23/01/2014

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Icon_minitimeSam 15 Aug 2020, 00:32

"Posibil troc cu alte produse. " Smile)) Amanetam jumate' din Husi....
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 5061
Varsta : 38
Localizare : Pascani
Reputatie : 8922
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Icon_minitimeSam 12 Sept 2020, 14:26

Raspunsul primit de la "Autoritatea pentru reforma feroviara":

"Urmare petitiei dumneavoastra, adresata Autoritatii pentru reforma feroviara, inregistrata sub numarul 1828/18.08.2020, respectiv numarul de mai sus, va comunicam urmatoarele:

Linia neinteroperabila Crasna- Husi, la care faceti referire in petitia dumneavoastra, a fost analizata in cadrul proiectului ARF "Studiu de sustenabilitate si eficientizare a retelei feroviare din Romania". Studiu a fost elaborat de un consortiu format din: "SC Synergetics Corporation Srl" (Romania), "Panteia BV" (Olanda), "Railistics GmbH" (Germania), "AV Transport Planning Srl" (Romania).
Cele 113 linii supuse studiului au fost analizate din punct de vedere: functional, tehnic contractual si de exploatare, fiind realizata totodata si analiza necesarului de mobilitate din zonele deservite de respectivele linii de cale ferata. Pentru fiecare linie a fost prezentat un plan de implementare.
In urma analizei, liniile au fost grupate in functie de urmatoarele criterii de prioritizare: functia liniei in cadrul retelei feroviare, functia liniei pentru transportul public (naveta), gradul de competitivitate al transportului feroviar cu transportul rutier pentru calatori, populatia deservita pe parcursul liniei, volumul de calatori prognozat, utilizarea liniei pentru transportul de marfuri si criterii economice.

In ceea ce priveste linia Crasna- Husi, s-a constatat faptul ca transportul feroviar de calatori a fost abandonat treptat incepand cu 2000, cand au aparut serviciile de microbuz, linia fiind abandonata in 2011 (PS- de fapt in 2012!). Cele 3 scenarii luate in calcul de consultanti au fost:

1. Conservare- inchiderea liniei, avand in vedere lipsa de servicii care dateaza de aproape un deceniu;
2. Status-quo- reactivarea liniei pentru transportul de calatori, cu un tren la doua ore spre Vaslui;
3. Redezvoltare- reactivarea sectiei pentru transportul de calatori, cu un tren pe ora spre Vaslui.

In urma analizarii celor 3 scenarii, s-a constatat ca investitiile care trebuie efectuate pentru reabilitarea liniei Crasna- Husi sunt destul de mari si nesustinute economic,tinand cont de volumul cererii de transport public feroviar din prezent, numarul de pasageri prognozat si dimensiunea populatiei de-a lungul liniei, avand ca rezultat o prioritate scazute pentru investitii, compartiv cu alte linii.
Masurile de investitii necesare pentru implementarea scenariului 2 au costuri estimative de 12 milioane euro, iar pentru scenariul 3 se ridica la 19,3 milioane euro. De asemenea, un serviciu de transport calatori, cu o frecventa de un tren la fiecare ora, ar implica costuri de 3,2 milioane euro pe an.

De aceea, propunerea consultantilor pentru linia Crasna- Husi a fost:

-conservarea pentru o perioada de 5 ani si folosirea acestei perioade pentru a discuta cu autoritatile regionale conditiile de reactivare;
-folosirea acceleasi perioade pentru a gasi un alt traseu, de-a lungul drumului principal, pentru a elimina o curba lunga si ingusta, fiind necesara cooperarea cu autoritatile regionale si cele locale;
-initierea de discutii cu reprezentantii MAPn (unitatea militara din Husi) , pe tema unei posibile contributii a acestora la reactivare.

Concluziile studiului au titlul de recomandare, iar ARF va discuta cu administratorul de infrastructura si toate autoritatile interesate pentru alegerea celor mai bune scenarii pentru fiecare din liniile analizate. In acest sens, autoritatile publice locale si regionale sunt cele mai in masura sa gaseasca solutii de dezvoltare a zonei deservita de linia de cale ferata Crasna- Husi, ceea ce va conduce si la diversificarea cererii de servicii de transport public, inclusiv de transport public feroviar.
Totodata, precizam ca orice propunere de conservare a unor linii de cale ferata se aproba prin hotarare a guvernului, la propunerea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si comunicatiilor (MTIC), in conformitate cu art. 5, alin. 3, din OUG 62/2016 privind infiintarea "Autoritatii pentru reforma feroviara".
Va multumim pentru interesul demonstrat si va invitam sa urmariti postarile pe site-ul "www.arf.gov.ro" pentru a fi la curent cu activitatile ARF, inclusiv eventuale propuneri de reforma feroviara, elaborate in conformitate cu legislatia in vigoare".

Semneaza: presedinte - Gigi Gavrila, sef birou- Alina Arhire.


Si cateva precizari:

-Nu stiu de unde au scos ei ideea cu cate un tren pe ora spre Vaslui! Nici daca (prin absurd) linia ar fi echipata cu BLA, tehnic tot nu ai aveea cum sa pui un tren pe ora Husi- Vaslui! Ar fi suficienta readucerea liniei la parametri din 1994 (ca un tren de calatori sa faca de la Husi la Crasna cca o ora) si 6 perechi de trenuri de calatori/zi, cu legaturi directe spre Vaslui si Iasi, compuse cu AM Desiro. Mai mult de 6 perechi de trenuri de calatori/zi (aproximativ cum erau in "mersul trenurilor" din 2008) nu ar fi posibil!

-Se vorbeste in acest raspuns de "gasirea unui alt traseu de-a lungul drumului principal" (probabil intre Cretesti si Husi)! Adica practic de reconstructia liniei intre Cretesti si Husi paralel cu DN 24 B- E 581, pentru eliminarea curbelor stranse! Insa acest lucru, pe langa ca ar fi destul de costisitor, nici nu cred ca s-ar putea realiza tehnic , deoarece de la Dobrina pana la prima bariera de la gara drumul coboara destul de mult si brusc (panta pe sosea de la Dobrina pana la prima bariera este destul de mare si aceea panta nu ar putea fi coborata de un tren)

-Oarecum ciudat este ca se vorbeste de o eventuala contributie a MAPn (unitatea militara din Husi) la o eventuala reactivare a liniei! Desi intradevar Husul se afla in imediata apropiere a granitei cu Republica Moldova si nu departe de zona asa-zisei "Transnistrii" ocupata de trupe ruse, nu cred ca linia ar mai prezenta un interes din punct de vedere militar sau strategic!

spiderpc îi place acest mesaj

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 5061
Varsta : 38
Localizare : Pascani
Reputatie : 8922
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Icon_minitimeSam 12 Sept 2020, 14:37

Cateva fotografii facute in aceste zile in fosta statie CFR Husi:

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 De_pe_18 De pe peron- vedere spre iesirea din statie

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Vedere27 Vedere spre intrarea in statie (in dreapta- linia curenta, in stanga- linia 17 industriala care deservea fostul santier "Constructorul" si fosta rampa a exploatarii forestiere)

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Podete10 Vedere (dinspre oras) spre prima bariera si spre cele doua podete feroviare de la intrarea in statie

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Aici_e19 Linia 17 industriala- vedere spre fostul santier "Constructorul". In acest loc era fostul macaz nr. 3A, macaz prin care se ramifica din linia 17 industriala, linia 18 industriala "ICR" (care deservea depozitele cooperatiei de consum. Aceea linia se ramifica in partea dreapta).


La gara l-am gasit pe domnul Gelu Margarint, ultimul ceferist inca in "activitate" din Husi, care astazi mai vine (cate 8 ore/zi) sa pazeasca gara! Acesta mi-a spus ca la 1 decembrie anul acesta va iesi la pensie si el.
S-a angajat ca ceferist la Husi in 1990, fiind pe rand: acar la fosta HM Podgoriile Husului, acar la cabina nr. 1 a statiei Husi, sef de manevra, revizor de ace si astazi doar paznic!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 16979
Varsta : 31
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 20471
Data de inscriere : 17/08/2011

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Icon_minitimeSam 12 Sept 2020, 21:31

Teoretic, se doreşte introducerea planului de mers cadenţat, iar studiul asta şi arată. Bine, ăla care va reuşi să impună un astfel de mers va fi un erou, eu zic că e imposibil cu sindicatele actuale, pe care le stresează grija că nu vor mai face mecanicii zeci şi sute de ore plătite de dormitor.

Cu MApN e vorba de utilizarea liniei în scop militar şi întreţinerea ei pentru asta, un fel de ,,dacă tot ţinem linia pentru Armată, hai să mai aruncăm şi câteva trenuri de călători pe acolo să justificăm câteva posturi de IDM, acar şi revizor de cale".

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Peter Fodor

Peter Fodor

Numarul mesajelor : 136
Varsta : 41
Reputatie : 1859
Data de inscriere : 22/03/2016

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Icon_minitimeDum 13 Sept 2020, 11:30

Daca nici acum nu e clar că s-a terminat definitiv cu aceasta linie ... sunny Sau mai crede cineva ca CFR va investi 12 milioane de euro intr-o linie care pleaca de niciunde și ajunge nicăieri (din punct de vedere feroviar).

Luna îi place acest mesaj

Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009

Numarul mesajelor : 5391
Localizare : Braila
Reputatie : 9790
Data de inscriere : 09/07/2009

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Icon_minitimeDum 13 Sept 2020, 12:46

Peter Fodor a scris:
Daca nici acum nu e clar că s-a terminat definitiv cu aceasta linie ... sunny  Sau mai crede cineva ca CFR va investi 12 milioane de euro intr-o linie care pleaca de niciunde și ajunge nicăieri (din punct de vedere feroviar).

Sa nu spui niciodata... „niciodata”. Speranta, moare ultima.
Smile
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 5061
Varsta : 38
Localizare : Pascani
Reputatie : 8922
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Icon_minitimeDum 13 Sept 2020, 17:15

Nu stiu cum au calculat cei de la ARF aceste sume pentru renovarea liniei Crasna- Husi!

Daca cineva de pe forum cunoaste exact costul unor materiale semi-bune sau noi de cale (piatra sparta, sine, traverse, podete, etc) poate face un calcul, cam cat ar costa renovarea caii ferate Crasna-Husi, atat cu material semi-bun cat si cu material nou!
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 2902
Varsta : 41
Localizare : Alexandria
Reputatie : 5427
Data de inscriere : 23/01/2014

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Icon_minitimeDum 13 Sept 2020, 22:51

Pt o circulatie la viteza de 30 km/k n-ar fi o suma imensa...mai ales ca anumite lucrari pot fi facute in regie proprie...Dar de unde iei materialul ala semibun...Ca sunt sectii pe care inca circula trenuri si n-au vazut asa ceva, ar fi o prostie imensa sa se investeasca asa ceva intr-o linie moarte de mult si ingropata...

Luna îi place acest mesaj

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 5061
Varsta : 38
Localizare : Pascani
Reputatie : 8922
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Icon_minitimeVin 02 Oct 2020, 22:54

Astazi m-am intalnit cu domnul Balan Catalin (care a lucrat ca electromecanic SCB la districtul SCB Vaslui , intre 2000- 2017, si in aceasta calitate a intretinut/verificat si instalatia SCB din statia Husi si tot dumnealui este cel care a trebuit sa indeplineasca neplacutul ordin, in ianuarie 2012, de a scoate din functiune instalatia SCB din statia Husi) si am mers impreuna prin gara!

Multe lucruri interesante mi-a povestit dumnealui despre statia CFR Husi si fosta instalatie SCB de aici, inclusiv cum l-a "salvat" de cateva ori pe fostul impiegat de miscare Marcel Apostolache din unele situatii mai neplacute, in timpul serviciului!

Intre altele mi-a spus ca initial bateriile de acumulatori au fost montate in sala releelor dar din cauza faptului ca degajau gaze care afectau contactele releelor, acele baterii au fost mutate apoi in cladirea fostei magazii de bagaje-mesagerii. Tot in aceea cladire a fost montat (prin 2003) si un grup electrogen (de tip "Skoda", cu actionare manuala), cu rol de rezerva in cazul intreruperii alimentarii cu energie electrica din reteaua publica!

Apoi unii dintre redresorii si invertorii din sala releelor au fost adusi (in 1994, cand s-au dat in functiune semnalele luminoase si instalatiile BAT si SAT) din statia Barlad, unde erau tinuti cu rol de "rezerva"!

De asemenea, tot in cladirea fostei magazii de bagaje-mesagerii a functionat un timp si "centrala TTR" (de telecomunicatii), mutata apoi in cladirea de calatori (pe aceea usa unde se intra din lateralul cladirii).

Tot in cladirea fostei magazii de bagaje-mesagerii au functionat un timp birouri a CFR-Marfa (dupa 1998), pe vremea cand CFR-Marfa mai aveea inca partida de manevra in statia Husi (aproximativ pana prin 2004- 2005).

De asemenea in 1994 (cand s-au montat semnalele luminoase si instalatiile SAT si BAT), s-ar fi avut in plan si montarea de becuri pentru iluminatul electric a opritoarelor fixe si a macazurilor, montandu-se chiar un releu pentru aceasta in sala releelor! Insa a ramas doar la stadiul de proiect.
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 6577
Reputatie : 10530
Data de inscriere : 08/01/2011

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Icon_minitimeVin 02 Oct 2020, 23:28

Și tot la stadiul dar de amintire rămâne și secția asta. Dar te încăpățânezi tu să înțelegi. Mai ales că ieși în continuare primar nentu Ciupilani Very Happy

MariusM, marius664 și Peter Fodor ca acest mesaj

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 5061
Varsta : 38
Localizare : Pascani
Reputatie : 8922
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Icon_minitimeJoi 08 Oct 2020, 09:12

Cateva fotografii facute recent (octombrie 2020) in capatul infundat al fostei statii CFR Husi:

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Octomb10

Cabina cantarului pentru vagoane

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Octomb11

Cantarul pentru vagoane (aflat la linia XIII / I B directa)

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Octomb12

Capatul actual al liniei XIII / I B directe. Aceasta linie deservea baza de receptie a cerealelor . Inainte de 2000 in prelungirea acestei linii exista fostul TDJ 6/8 , din care se ramifica si fosta "linie Competrol" .

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Octomb13

Capatul liniei XI directe (vedere spre opritorul fix)

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Octomb14

Linia 12 (vedere spre statie)

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Octomb15

Linia XI directa (vedere spre statie)

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Octomb16

Linia XIII/ I B directa (vedere spre fostul TDJ 6/8 si spre capatul infundat)

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Octomb17

Linia XIII/ I B (vedere spre statie; in dreapta rampe si dotari de la fosta baza de receptie a cerealelor)


604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Octomb18

Locul unde era fosta linie 5 (vedere spre capatul infundat). In imagine se observa macazul din care se ramifica linia 8 din fosta linie 5. De asemenea in dreapta se observa fosta cabina nr. 2 (postul de acar de la cabina nr. 2 a fost desfiintat in 1997).

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Octomb19

Locul unde era fosta linie "Competrol". A fost prima linie desfiintata (inainte de 2000) din statia Husi. Aici erau aduse vagoanele cisterna cu produse petroliere si descarcate, iar apoi combustibilul petrolier era transportat (printr-o conducta ce mergea pe sub strada Saca) la fostul depozit PECO/Petrom de pe strada Saca.

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Octomb20

Locul unde se termina linia 12 (vedere spre opritorul fix si spre zidul de beton din capatul statiei. Conform unui proiect din anii 1987- 1988 acest zid de beton urma a fi spart si realizat un tunel pe sub zona de case de pe Strada Saca, pentru constructia caii ferate proiectate spre zona industriala a orasului Husi)

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Octomb21

Macazul nr. 2 (vedere spre statie)

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Octomb22

"Marca" de la fostul TDJ 6/8

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Octomb23

Prindere directa a sinei de traversa

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Octomb24

Probabil o "ramasita" a fostului sistem de descarcare a produselor petroliere din vagoane

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Octomb25

Zidul de beton din capatul infundat al statiei (acolo diferenta dintre nivelul la care se afla Strada Saca si nivelul la care se afla liniile de cale ferata este destul de mare).

Si doua fotografii facute de pe Strada Saca:

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Statia68

Vedere spre statie.

Se observa: capatul rampei de marfa, fosta magazie de marfa si fosta cabina nr. 2

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Statia69

Vedere spre capatul infundat.


 Alte fotografii recente din fosta statie CFR Husi si din linia curenta au fost postate pe facebook, pe forumul "Mandru ca sunt husean" de catre domnul Balan Catalin.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 5061
Varsta : 38
Localizare : Pascani
Reputatie : 8922
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Icon_minitimeJoi 26 Noi 2020, 10:04



Un videoclip gasit pe yutube, postat de "Radu Popescu", postat la 8 august 2010 si filmat la 30 iunie 2010.

Videoclipul a fost filmat la scurt timp dupa inlocuirea AM Desiro cu garnitura compusa din doua vagoane seria 20-57 (ulterior si 20-47, 21-47) si locomotiva diesel-electrica "modernizata" (cu instalatie electrica de incalzire a trenului) clasa 60/62.

Ceea ce este mai ciudat la acest videoclip: ce cauta "revizorul de ace" la cabina 1, imediat dupa plecarea trenului din statia Husi, deoarece in mod normal, in acel moment, "revizorul de ace" trebuia sa se afle pe peron, in dreptul cladirii statiei (imediat dupa ce a expediat trenul)!

Acar nu putea fi, deoarece, din cate imi amintesc, acar la cabina 1 a statiei Husi nu a mai fost de prin anii 2003-2004, deci cu mult timp inaintea filmarii acestui videoclip! Ultimul acar de care imi amintesc la cabina 1 a statiei Husi este doamna Ciurea Rodica. Dupa ce locomotiva nu a mai fost introdusa/scoasa in si din remiza si dupa ce nu prea mai veneau trenuri de marfa la Husi acarul de la cabina 1 nu prea mai aveea ce face.

Videoclipul a fost filmat pe partea stanga (in sensul de mers), din gara Husi pana dupa a treia "bariera" (de la "Toma").
Sus In jos
Continut sponsorizat




604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 18 Icon_minitime

Sus In jos
 
604 : Crasna - Husi
Sus 
Pagina 18 din 18Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 10 ... 16, 17, 18

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 600-
Mergi direct la: