Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiţi
 

 604 : Crasna - Husi

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 8 ... 12, 13, 14
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6617
Reputatie : 8786
Data de inscriere : 16/07/2014

604 : Crasna - Husi - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 14 Icon_minitimeDum 19 Ian 2020, 16:02

Ei vor face o adresa, aia vor raspunde ca nu se poate. Fiecare si-a facut datoria.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4733
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8302
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 14 Icon_minitimeLun 27 Ian 2020, 12:17

Din "Buna ziua de Vaslui":

Incendiu la cantarul din Gara Husi : un chistoc al unui om al strazii a pus pe jar autoritatile husene!

"Duminica, 26 ianuarie, in jurul pranzului, pompierii Sectiei Husi, politistii cat si un echipaj Smurd s-au deplasat de urgenta in zona fostului cantar din spatele Garii Husi . Pompierii au intervenit prompt si au lichidat incendiul dintr-o anexa exterioara a fostului cantar . In locatia respectiva locuieste de mai mult timp un om al stazii care cel mai probabil a uitat un chistoc de tigara aprins, iar de acolo a izbucnit si incendiul . Din fericire nicio persoana nu a fost ranita" .


Cantarul respectiv (cantar pentru vagoane, care apartine bazei de receptie a cerealelor) este situat pe linia IB (13), imediat dupa macazul nr. 20 (in sensul spre capatul infundat al statiei).

Probabil respetivul om al strazii "locuia" in cabina cantarului.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4733
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8302
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 14 Icon_minitimeJoi 06 Feb 2020, 08:30

Pe wikimapia am marcat:


1. Traseul fostei cai ferate de ecartament ingust de 1000 mm HM Podgoriile Husului- Albita- Bucovat (linie ingusta construita in anii 1916/1918 din necesitatile militare a primului razboi mondial si desfiintata in anii 1928- 1929. Aveea o lungime de cca 120 km)


2. Traseul proiectat in anii 1987- 1988 pentru ceea ce trebuia sa fie calea ferata care sa lege statia Husi de zona industriala a Husului, precum si ramificatiile proiectate a acestei cai ferate (spre: Combinatul de vinificatie din cartierul Brosteni- se spunea atunci ca celebrul director al IAS Husi- Ioan Neamtu si-ar fi dorit sa aduca linia ferata macar pana in incinta combinatului de vinificatie, dar din pacate nu a mai reusit-, spre o fosta centrala termica de cartier care urma a fi transformata in CET pe carbune, iar carbunele sa fie adus pana acolo in vagoane si acel CET proiectat trebuia sa alimenteze cu energie termica intreg orasul Husi, centralele termice de cartier care existau si functionau pe baza de CLU urmand a fi desfiintate, si spre depozitul de materii prime si material al fabricii SUC/Petalul din cartierul Plopeni, acolo aflandu-se si singura macara tip pod-rulant din Husi).
Traseul proiectat al caii ferate spre zona industriala a orasului Husi l-am marcat pe wikimapia conform celor spuse de un cunoscut din Husi, care locuieste in cartierul Brosteni si care mi-a spus ca a insotit in anii 80 pe teren echipa care venisera sa studieze traseul pe unde urma a fi construita aceasta cale ferata.

Calea ferata spre zona industriala a orasului Husi urma a aveea o lungime de cca 5 km si ar fi presupus constructia a:

-Spargerea zidului de beton din capatul infundat al statiei Husi si constructia unui tunel in curba, pe sub zona de case de pe Strada Saca;

-Constructia unui numar de 3 podete de cale ferata (peste paraurile: Ochi, Draslavat si Raesti) + inca un podet pe ramificatia spre central termica de cartier ce urma a fi transformata in CET

-Realizarea unui numar de 15 pasaje la nivel, cu strazile: Drum Combinat (doua), Drum Donea, Strada Calarasi, Strada Schit, Strada Capitan Carp, Strada Motoc, Strada C. Dragan, Strada Ioan Voda cel Cumplit, Strada Locotenent Gavril Teodoru, Strada A I Cuza, Strada Moldovei (doua), strada care duce spre cimitirul evreiesc, Soseaua Husi- Stanilesti.

-Realizarea unei "Antestatii industriale", aproximativ in spatele fabricii "Moldotext", in zona unde era fosta SMA.

-Demolarea unor case de pe strada Saca si din cartierul Plopeni (intre care si -culmea ironiei- casa unui revizor de cale de la Districtul linii Husi, om pe care l-am cunoscut)


3. Traseul (cat mai drept posibil, pentru a se putea circula cu 140- 160 km/h) propus pentru constructia unei cai ferate de ecartament normal HM Podgoriile Husului- Albita- Ghidighici- Chisinau, care ar aveea astfel o lungime de cca 70 km (din care cca 16 km pe teritoriul actual al Romaniei).
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4733
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8302
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 14 Icon_minitimeJoi 06 Feb 2020, 09:31

De asemenea, inainte de revolutie, se vorbea despre proiectul unei cai ferate care sa mearga pe valea Prutului, de la Iasi la Galati (probabil legata si de linia proiectata Braila- Tulcea)! O astfel de linie ferata pe valea Prutului, de la Iasi la Galati, s-ar fi realizat pe traseul: Iasi - Raducani- Albita- HM Podgoriile Husului- Husi- Stanilesti- Lunca Banului- Vetrisoaia- Berezeni- HM Falciu Nord- Falciu- Murgeni- Blagesti- Oancea- Galati.
Un argument pentru constructia unei astfel de cai ferate ar fi fost si existenta unor unitati IAS importante si a unor comune si sate cu o populatie mai mare intre Husi si Falciu.


De asemenea un alt proiect discutat inainte de 1989 era si acela al amenajarii (indreptarii cursului, consolidat malurile si adancit) raului Prut pentru navigatie, in aval de barajul Stanca-Costesti. Proiectul ar fi adus beneficii importante pentru judetul Vaslui si pentru Husi si prin realizarea a doua porturi in judetul Vaslui: unul in apropierea localitatii Dranceni (nu departe de Husi) si altul la Falciu.
Insa inainte de 1989, cum relatiile politice intre Romania si fosta URSS (mai ales dupa 1985 cand la conducerea fostei URSS a venit Mihail Gorbaciov) nu erau foarte bune, proiectul nu a putut fi realizat.
Proiectul de amenajare a raului Prut pentru navigatie a fost reluat si dupa 1991, fiind diverse discutii in aceasta privinta intre autoritatile de la Bucuresti si Chisinau, insa lipsa resurselor financiare- atat in Romania cat si in Republica Moldova- fac ca din pacate acest proiect sa nu poata fi realizat, in viitorul apropiat.
Sus In jos
Continut sponsorizat




604 : Crasna - Husi - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 14 Icon_minitime

Sus In jos
 
604 : Crasna - Husi
Sus 
Pagina 14 din 14Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 8 ... 12, 13, 14

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 600-
Mergi direct la: