Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

 

 604 : Crasna - Husi

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4802
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8421
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Icon_minitimeLun 27 Ian 2020, 12:17

Din "Buna ziua de Vaslui":

Incendiu la cantarul din Gara Husi : un chistoc al unui om al strazii a pus pe jar autoritatile husene!

"Duminica, 26 ianuarie, in jurul pranzului, pompierii Sectiei Husi, politistii cat si un echipaj Smurd s-au deplasat de urgenta in zona fostului cantar din spatele Garii Husi . Pompierii au intervenit prompt si au lichidat incendiul dintr-o anexa exterioara a fostului cantar . In locatia respectiva locuieste de mai mult timp un om al stazii care cel mai probabil a uitat un chistoc de tigara aprins, iar de acolo a izbucnit si incendiul . Din fericire nicio persoana nu a fost ranita" .


Cantarul respectiv (cantar pentru vagoane, care apartine bazei de receptie a cerealelor) este situat pe linia IB (13), imediat dupa macazul nr. 20 (in sensul spre capatul infundat al statiei).

Probabil respetivul om al strazii "locuia" in cabina cantarului.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4802
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8421
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Icon_minitimeJoi 06 Feb 2020, 08:30

Pe wikimapia am marcat:


1. Traseul fostei cai ferate de ecartament ingust de 1000 mm HM Podgoriile Husului- Albita- Bucovat (linie ingusta construita in anii 1916/1918 din necesitatile militare a primului razboi mondial si desfiintata in anii 1928- 1929. Aveea o lungime de cca 120 km)


2. Traseul proiectat in anii 1987- 1988 pentru ceea ce trebuia sa fie calea ferata care sa lege statia Husi de zona industriala a Husului, precum si ramificatiile proiectate a acestei cai ferate (spre: Combinatul de vinificatie din cartierul Brosteni- se spunea atunci ca celebrul director al IAS Husi- Ioan Neamtu si-ar fi dorit sa aduca linia ferata macar pana in incinta combinatului de vinificatie, dar din pacate nu a mai reusit-, spre o fosta centrala termica de cartier care urma a fi transformata in CET pe carbune, iar carbunele sa fie adus pana acolo in vagoane si acel CET proiectat trebuia sa alimenteze cu energie termica intreg orasul Husi, centralele termice de cartier care existau si functionau pe baza de CLU urmand a fi desfiintate, si spre depozitul de materii prime si material al fabricii SUC/Petalul din cartierul Plopeni, acolo aflandu-se si singura macara tip pod-rulant din Husi).
Traseul proiectat al caii ferate spre zona industriala a orasului Husi l-am marcat pe wikimapia conform celor spuse de un cunoscut din Husi, care locuieste in cartierul Brosteni si care mi-a spus ca a insotit in anii 80 pe teren echipa care venisera sa studieze traseul pe unde urma a fi construita aceasta cale ferata.

Calea ferata spre zona industriala a orasului Husi urma a aveea o lungime de cca 5 km si ar fi presupus constructia a:

-Spargerea zidului de beton din capatul infundat al statiei Husi si constructia unui tunel in curba, pe sub zona de case de pe Strada Saca;

-Constructia unui numar de 3 podete de cale ferata (peste paraurile: Ochi, Draslavat si Raesti) + inca un podet pe ramificatia spre central termica de cartier ce urma a fi transformata in CET

-Realizarea unui numar de 15 pasaje la nivel, cu strazile: Drum Combinat (doua), Drum Donea, Strada Calarasi, Strada Schit, Strada Capitan Carp, Strada Motoc, Strada C. Dragan, Strada Ioan Voda cel Cumplit, Strada Locotenent Gavril Teodoru, Strada A I Cuza, Strada Moldovei (doua), strada care duce spre cimitirul evreiesc, Soseaua Husi- Stanilesti.

-Realizarea unei "Antestatii industriale", aproximativ in spatele fabricii "Moldotext", in zona unde era fosta SMA.

-Demolarea unor case de pe strada Saca si din cartierul Plopeni (intre care si -culmea ironiei- casa unui revizor de cale de la Districtul linii Husi, om pe care l-am cunoscut)


3. Traseul (cat mai drept posibil, pentru a se putea circula cu 140- 160 km/h) propus pentru constructia unei cai ferate de ecartament normal HM Podgoriile Husului- Albita- Ghidighici- Chisinau, care ar aveea astfel o lungime de cca 70 km (din care cca 16 km pe teritoriul actual al Romaniei).
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4802
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8421
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Icon_minitimeLun 24 Feb 2020, 07:57

Cum ar putea arata orarul trenului "Prietenia" daca s-ar construi o linie noua de ecartament normal HM Podgoriile Husului- Albita- Ghidighici- Chisinau (cu: HM Podgoriile Husului km 0, Albita CFR km 16, Leuseni CFM km 17, Ghidighici km 73 si Chisinau km 85) , iar liniile Urziceni- Faurei- Tecuci si Crasna- Husi ar fi readuse la stadiul din 1990:


-IR 402 “Prietenia” Bucuresti Nord- Chisinau:
Bucuresti Nord plecare 19.33, Urziceni 20.30/20.32, Faurei 21.27/21.28, Tecuci 22.44/22.46, Barlad 23.26/23.28, Crasna 23.55/23.56, Cretesti trecere 00.20, HM Podgoriile Husului 00.37/00.38, Albita CFR 01.00/01.50, Leuseni CFM 02.00/03.00, Chisinau sosire 04.00
Timp de mers total: 8 h si 27 minute.


-IR 401 “Prietenia” Chisinau- Bucuresti Nord
Chisinau plecare 22.30, Leuseni CFM 23.30/00.00, Albita CFR 00.10/01.03, HM Podgoriile Husului 01.25/01.26, Cretesti trecere 01.41, Crasna 02.04/02.05, Barlad 02.31/02.33, HM Frunzeasca 03.08/03.16 (incrucisare cu IR 1667 Bucuresti Nord- Iasi care ar trece prin HM Frunzeasca la ora 03.13, daca ar pleca din Tecuci la 03.06), Tecuci 03.23/03.25, Faurei 04.40/04.41, Urziceni 05.34/05.36, Bucuresti Nord sosire 06.34.
Timp de mers total: 8 h si 4 minute.


Necesar doua garnituri cu vagoane de dormit CFR (de ecartament normal)

*Timpii de mers de mai sus- pentru VS de: 100 km/h Bucuresti Nord- Urziceni- Faurei- Bordeasca Noua, 80 km/h Bordeasca Noua- Suraia, 100 km/h Suraia- Tecuci, 60 km/h Tecuci- Tecuci Nord hc., 120 km/h Tecuci Nord hc.- Barlad, 100 km/h Barlad- Crasna, 80 km/h Crasna- Cretesti, 40 km/h Cretesti- HM Podgoriile Husului, 100 sau 120 km/h HM Podgoriile Husului- Chisinau.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4802
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8421
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Icon_minitimeJoi 27 Feb 2020, 13:20

Cateva date "istorice" despre fosta remiza de locomotive Husi:

-A fost construita in 1890, cand s-a inaugurat linia ferata (initial de ecartament ingust de 1000 mm) Crasna- Husi.
Atunci a fost realizata si remiza de locomotive Husi, prevazuta cu: cladire din caramida, doua linii de remizare cu canal de vizitare, turn de apa (pentru alimentarea cu apa a locomotivelor cu aburi) si doua cladiri-anexa (realizate din caramida; una a servit ca dispensar CFR iar cealalta ca dormitor de servici)

-In anul 1938 (dupa ce in 1937 intreaga linie ferata Crasna- Husi fusesera reconstruita si inaugurata ca linie de ecartament normal) este montata, langa remiza, o placa de intoarcere pentru locomotivele cu aburi, placa actionata manual. Placa a fost desfiintata dupa 1973.

-In anul 1973 (conform celor spuse de domnul Carare Ioan) ajung la Husi primele locomotive diesel-hidraulice 040-DHC (care pana la sfarsitul anilor 70 vor inlocui total tractiunea cu aburi pe linia Crasna-Husi), iar dupa anul 1988 sunt introduse, la tractiunea trenurilor de marfa pe linia Crasna-Husi si locomotivele diesel-electrice 060-DA.

-Dupa retragerea din circulatie a locomotivelor cu aburi pe linia Crasna- Husi nu am gasit informatii certe (l-am intrebat si pe domnul Balan Catalin) ca in remiza Husi s-ar fi realizat alimentarea cu apa dedurizata sau motorina a lcomotivelor diesel. Nici eu nu-mi amintesc sa fi vazut vreoadata o lcomotiva diesel alimentata in remiza Husi!

-Dupa 1990 dispensarul CFR Husi si dormitorul pentru personalul de tractiune Husi este desfiintat; cele doua cladiri-anexa de langa remiza sunt inchiriate sau cumparate de domnul Carare Ioan- fost mecanic de locomotiva, care a iesit la pensie in 1996. Noroc de dumnealui ca mai intretine aceste doua cladiri-anexa, care altfel ar fi ajuns demult ruine.

-In 1998, in urma reorganizarii fostei SNCFR, remiza de locomotive Husi trece in administrarea CFR-Calatori;

-Prin 2003 se ia decizia ca locomotivele diesel-hidraulice ,care tractau trenurile de calatori pe linia Crasna-Husi, sa nu mai fie introduse in remiza Husi; decizia ar fi fost motivata si de a nu se mai putea fura motorina!

-In 2004 sau 2005, in scurtul timp cat a circulat (din noiembrie 2004 pana in februarie 2005), "Sageata Albastra" directa Husi- Bucuresti, cu ocazia necesitatii realizarii unei verificari tehnice pe canalul de revizie, a fost o singura data introdusa in remiza Husi , insa, din cauza lungimii sale, nu a incaput in intregime in interiorul remizei (informatie furnizata de domnul Balan Catalin);

-In anul 2008 remiza de locomotive Husi este oficial desfiintata;

-In anul 2012 fosta remiza de locomotive Husi este vanduta de catre CFR-Calatori catre o firma din Barlad! Insa patronul acestei firme a lasat cheile de la usile de acces in remiza dmnului Carare Ioan, rugandu-l sa aibe grija de cladire.


Prin bunavointa domnului Carare Ioan am reusit anul trecut sa fac o poza in interiorul remizei, dar acesta m-a rugat sa nu public fotografia, ca nu cumva sa o vada patronul firmei din Barlad si apoi sa aibe probleme.

Pot spune ca liniile (pe canalul de vizitare) mai exista in interiorul remizei!

Mult timp pe a doua linie a remizei a stat un vagon-cisterna care am inteles ca era folosit pentru alimentarea cu apa dedurizata!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4802
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8421
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Icon_minitimeMier 11 Mar 2020, 10:10

Pe site-ul "Club Feroviar" apare o stire privind organizarea, in data de 9 martie 2020, a unei licitatii pentru inchirierea unor sectii neinteroperabile, intre care si linia Crasna- Husi (linie inchisa in prezent circulatiei trenurilor). Pretul minim de pornire pentru linia Crasna- Husi era de 31.000 ron.

http://www.cfr.ro/files/licitatii/lic_interne/central/2020%20inchirieri/IP%20nr.333%20din%2028.01.2020%20pentru%20data%20de%2025.02.2020%20la%20procedura%20nr.1%20din%202020.pdf

Cateva fotografii gasite pe facebook, pe grupul "Mandru ca sunt husean", postate recent, cu lucrari recente de inlocuire a dalelor de cauciuc de la pasajul de nivel situat la intrarea in statia Husi ("prima bariera")!

 Nu stiu de ce pe aceste fotografii apare mentionat "Primaria Husi"!  Primaria Husi nu are nici o contributie la aceste lucrari, ele fiind efectuate evident de CFR-SA!

 604 : Crasna - Husi - Pagina 13 <a href=604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Martie10

" />604 : Crasna - Husi - Pagina 13 <a href=604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Martie10"/>

604 : Crasna - Husi - Pagina 13 <a href=604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Martie11"/>

604 : Crasna - Husi - Pagina 13 <a href=604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Martie12"/>
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009

Numarul mesajelor : 5220
Localizare : Braila
Reputatie : 9373
Data de inscriere : 09/07/2009

604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Icon_minitimeMier 11 Mar 2020, 21:57

E clar ! Se reia circulatia trenurilor pe sectia Crasna - Husi. Wink
Sus In jos
Peter Fodor

Peter Fodor

Numarul mesajelor : 84
Varsta : 40
Reputatie : 1565
Data de inscriere : 22/03/2016

604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Icon_minitimeMier 11 Mar 2020, 22:04

Tipic. Patru muncesc și patru se uită.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4802
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8421
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Icon_minitimeJoi 12 Mar 2020, 08:28

Din pacate se pare ca o vorba de dinante de revolutie- "trei cu mapa, doi cu sapa" este actuala si azi in Romania!
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 2589
Varsta : 40
Localizare : Alexandria
Reputatie : 4872
Data de inscriere : 23/01/2014

604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Icon_minitimeJoi 19 Mar 2020, 12:22

ldh80 a scris:


 Nu stiu de ce pe aceste fotografii apare mentionat "Primaria Husi"!  Primaria Husi nu are nici o contributie la aceste lucrari, ele fiind efectuate evident de CFR-SA!

Posibil ca lucrarea sa fie facuta la solicitarea primariei...Si poate chiar ei au suportat costurile...
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4802
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8421
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Icon_minitimeJoi 19 Mar 2020, 12:26

De suportat ei (primaria) costurile nu cred! Nici legal nu cred ca ar fi posibil (infrastructura feroviara- inclusiv pasajele la nivel cu soseaua- de pe linia Crasna-Husi se afla in administrarea CFR-SA).

Doar nu demult primarul Ioan Ciupilan a spus ca nu ar putea investi nimic la gara (nici sa dea cu var!) ca ar fi "deturnare de fonduri"!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4802
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8421
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Icon_minitimeVin 20 Mar 2020, 08:14

Linia 604- intre Crasna si Cretesti- are/aveea avantajul ca trece (trenurile de calatori treceau) mai aproape de satele Curteni, Oltenesti si Cretesti decat soseaua Crasna- Husi (DN 24 B- E 581)!

Astfel, la Curteni, de la halta pana in centrul satului erau cam 400 m, la Oltenesti de la halta (ma refer la locul unde era in ultimul timp halta Oltenesti, la intersectia cu DJ 244 K, nu la locul unde era fosta HM Oltenesti) pana in centrul satului erau cam 400 m, iar la Cretesti, de la fosta statie CFR Cretesti pana in satele Cretesti si Cretestii de Sus intradevar distanta este mai mare (insa de la sosea este si mai mare distanta).

Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009

Numarul mesajelor : 5220
Localizare : Braila
Reputatie : 9373
Data de inscriere : 09/07/2009

604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Icon_minitimeVin 27 Mar 2020, 18:08

Ceva marfa la Husi, in MT 1994/1995

604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Husi_110
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4802
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8421
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Icon_minitimeSam 28 Mar 2020, 22:49

Da- foarte interesant! Pe vremea cand Cretesti era statie, iar Oltenesti si Podgoria Husi erau HM-uri!

Totusi nu inteleg de ce viteza la aceste trenuri de marfa, intre Crasna si Cretesti era doar 60 km/h, in conditiile cand atunci VS intre Crasna si Cretesti la trenurile de calatori era de 80 km/h si vagoanele de marfa sunt apte la 80 km/h!

Mai ales ca atunci linia beneficiasera de RK cu foarte putin timp in urma- in anii 1993- 1994!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4802
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8421
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Icon_minitimeSam 28 Mar 2020, 22:59

Stationarea de 60 de minute in Cretesti putea aveea doua explicatii:

-Ori pentru decuplarea/cuplarea unor vagoane pentru baza de receptie a cerealelor din Cretesti

-Ori pentru incrucisarea cu trenuri de calatori (cu trenul care pleca in jurul orei 13.00 din Husi spre Barlad, respectiv cu trenul care pleca seara din Barlad spre Husi si care ajungea in Husi in jurul orei 20.00 sau 21.00).


Interesant ca in Husi marfarul statea cca doua ore, timp in care trebui facuta si manevrarea vagoanelor de marfa, fie la linia 8- la rampa de marfa, fie la linia "Competrol", fie la linia bazei de receptie a cerealelor, fie la linia 17 industriala- santier "Constructorul".

Dar pe atunci (in 1994/1995) statia Husi aveea cate doi acari pe tura si partida de manevra!
Sus In jos
Continut sponsorizat




604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 13 Icon_minitime

Sus In jos
 
604 : Crasna - Husi
Sus 
Pagina 13 din 13Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 600-
Mergi direct la: