Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiţi
 

 CFM-Moldova

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 13 ... 21, 22, 23
AutorMesaj
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 180
Localizare : CFM
Reputatie : 1842
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 23 Icon_minitimeVin 30 Aug 2019, 09:10

Un tren de pasageri a luat foc în apropierea localității Sărata Veche, raionul Fălești

https://noi.md/md/societate/falesti-un-tren-de-pasageri-a-luat-foc-au-intervenit-doua-echipaje-de-pompieri
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4745
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8316
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 23 Icon_minitimeJoi 12 Sept 2019, 14:47

O stire gasita pe "Unimedia", din 3 septembrie 2013:


"Primul segment de cale ferată cu ecartament european în Moldova

Astăzi, 3 septembrie, a fost dat în exploatare primul segment de cale ferată cu ecartament european din Republica Moldova. Ceremonia a avut loc în gara Giurgiulești, anunță UNIMEDIA.

Potrivit reprezentanților Ministerului Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor (MTID), segmentul va asigura conexiunea dintre Portul Internațional Giurgiulești și comunitatea europeană la frontieră cu România.

Ministrul Vasile Botnari a declarat că proiectulul de construcţie a tronsonului face parte din Planul de modernizare a Căii Ferate din Moldova şi reprezintă un pas extrem de important, care va permite lansarea în Giurgiuleşti a unor noi proiecte, prin care sudul Moldovei s-ar putea transforma într-un adevărat nod multimodal de transport.

Totodată a fost dată în exploatare și linia de cale ferată Giurgiulești-Cahul. Circulația pe acest tronson a fost sistată în iunie 2012 din cauza avarierii unor porțiuni.

Oficialii de la MTID au anunțat că vor lansa, până la sfârşitul lunii septembrie, două curse de trenuri pentru pasageri: Basarabeasca-Cahul şi Giurgiuleşti-Cahul, iar până la sfârşitul anului și cursa pe ecartamentul european Giurgiuleşti-Galaţi.

Din anul viitor se preconizează deschiderea circulației pe traseul: Cahul-Giurgiuleşti-Galaţi, dar trenul se va deplasa pe calea ferată largă.

În Moldova au existat anterior tronsoane cu ecartament european. Ultimul a fost dezasamblat în anul 1996".



Stirea contine insa cateva erori:


1. Nu stiu de ce se insista cu denumirea asta absurda de "ecartament european", cand corect este "ecartament normal" (1435 mm)


2. Linia dintre statiile Galati-Larga-Grupa-B CFR si Giurgiulesti CFM nu este nici pe departe "prima" linie de ecartament normal (linia este de fapt incalecata cu 4 sine) de pe teritoriul actualei Republici Moldova!

Si inainte de 1991, pe teritoriul fostei RSS Moldovenesti, existau doua portiuni de linii incalecate cu 4 sine, atat pentru ecartament normal cat si pentru ecartament larg: Ungheni URSS- Untesti si Ungheni URSS- Beresti.


3. Dupa 1991 (intre anii 1991- 1996) este transformata din linie de ecartament larg in linie incalecata cu 4 sine si linia dintre statiile Falciu CFR- Prut 2 CFM


4. Statia de cale ferata Giurgiulesti CFM a fost infiintata dupa 1991, pentru a deservi unicul port comercial al Republicii Moldova- portul Giurgiulesti.

Cel mai probabil linia dintre statiile Galati-Larga-Grupa-B CFR si Giurgiulesti CFM a fost transformata din linie de ecartament larg in linie incalecata cu 4 sine in momentul infiintarii statiei Giurgiulesti CFM- deci cu mult inainte de 2013.



5. Este foarte interesant ca in 2013 se dorea introducerea unor trenuri de calatori , pe ecartament normal, intre Galati si Giurgiulesti!

Si astazi un automotor Desiro pe ruta Galati- Giurgiulesti ar fi binevenit!

Sau un automotor UZ sau CFM pe cale larga intre Reni- Giurgiulesti- Galati.



Mai jos atasez o poza din acest articol, in care apare o locomotiva LDE a CFR, de ecartament normal, in statia Giurgiulesti CFM!

In fotografie se observa si podul rutier peste Prut de la Giurgiulesti!


CFM-Moldova - Pagina 23 Primul10
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6623
Reputatie : 8794
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 23 Icon_minitimeJoi 12 Sept 2019, 15:09

Trenul e orientat spre linia nou construita spre Cahul nu?

Inainte de schimbul de teritorii si podul rutier era tot in Ucraina sau ma insel?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4745
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8316
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 23 Icon_minitimeJoi 12 Sept 2019, 15:19

Trenul din fotografie era venit de la Galati, pe sinele de ecartament normal.

In dreapta (linia pe care este trenul) este de ecartament normal.

Linia din stanga este de ecartament larg.


Podul rutier peste Prut de la Giurgiulesti, si inainte de "schimbul de teritorii" (prin acest "schimb" cred ca va referiti la zona cunoscuta ca si "rapa de la Mandresti", zona care a facut obiectul unui schimb de teritorii intre Republica Moldova si Ucraina), era si este amplasat la frontiera dintre Romania si Republica Moldova!


Frontiera dintre Republica Moldova si Ucraina si respectiv zona "rapei de la Mandresti" se afla la est de statia Giurgiulesti CFM.

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4745
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8316
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 23 Icon_minitimeJoi 12 Sept 2019, 15:40

Atasez o fotografie de pe Wikipedia cu portul Giurgiulesti, in care se observa si o parte din liniile statiei Giurgiulesti CFM

CFM-Moldova - Pagina 23 Portul10
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6623
Reputatie : 8794
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 23 Icon_minitimeJoi 12 Sept 2019, 18:57

Mda, ce sa zic.
Ripele de la Mindresti sint la est de portul Giurgiulesti, constituie subiectul unui diferend intre Republica Moldova si Ucraina.

Daca trenul din poza vine de la Galati, atunci el face o curba spre dreapta in sensul de mers si nu s-ar putea vedea podul rurier.

Podul rutier este foarte apropiat de cel feroviar pe malul romanesc, cel feroviar e orientat spre este spre Reni

https://adevarul.ro/moldova/actualitate/poduri-prut-7_533d98750d133766a8797aad/2_533d9d800d133766a8799778.html#photo-head
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 180
Localizare : CFM
Reputatie : 1842
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 23 Icon_minitimeLun 16 Sept 2019, 08:42

Accident la Varnița: Un tren a lovit un automobil, soferul a murit pe loc


CFM-Moldova - Pagina 23 8b6d0ff05ed50bbef6e6fe6d4215664a

https://stiri.md/article/incidente/accident-teribil-la-varnita-un-tren-a-lovit-un-automobil
Sus In jos
Ony_x



Numarul mesajelor : 36
Reputatie : 2507
Data de inscriere : 21/05/2013

CFM-Moldova - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 23 Icon_minitimeLun 03 Feb 2020, 17:14

Foarte interesant acest topic despre reteaua feroviara din Republica Moldova. Eu am calatorit destul de fregvent in Republica Moldova datorita faptului ca am rude acolo. Desi sunt nascut in Romania, bunicul meu era din fosta Basarabia, actuala Republica Moldova. Am si eu cateva comentarii + intrebari de pus aici. In primul rand subiectul cu diferentele de ecartament + interoperabilitatea dintre CSI si UE la transportul feroviar.  Aceasta este o mare problema inspecial pentru statele baltice care sunt sunt pro UE dar datorita costurilor implicate, trebuie sa foloseasca in continuare ecartamentul + materialul rulant rusesc. O eventuala conversie la ecartamentul standard se poate face doar in timp si cu mari costuri, ceea ce nu cred ca se va intampla prea curand nici macar in statele baltice. Aceeasi situatie este si in Spania unde ecartamentul trenurilor este de 1668 mm , (mai mare decat cel rusesc). Nimeni nu si-a pus problema schimbarii ecartamentului la cel standard, solutia aleasa a fost cea a dublarii liniilor cu linii cu ecartament standard unde a fost absolut necesar si folosirea pentru automotoarele de pasageri a unor boghiuri care isi pot adapta ecartamentul (similar cu exemplul postat de Veaceslav din Plolonia). Trecerea de la un ecartament la altul de face cu trenul in miscare (cu viteza mica evident) fiecare boghiu trecand print-run sistem de role care ghideaza rotile in timpul schimbarii si previne deraierea boghiurilor. Spaniolii numesc acest sistem "cambiador". Sunt doua sisteme folosite, care functioneaza pe acelasi principiu, diferentele fiind la nivel de detalii tehnice, in functie de tipul de tipul automotorului (TALGO sau CAF). Acesta este un link cu sistemul TALGO in actiune: https://www.youtube.com/watch?v=ZiH4kt14yGw
Solutia asta sunt sigur ca ar merge si pe relatia Bucuresti - Chisinau, un automotor de genul D1M cu boghiuri cu ecartament variabil ar fi solutia ideala si nu extraordinar de scumpa. Unul sau doua automotoare de acest gen ar fi probabil mai mult decat suficiente, tinand seama ca lumea nu se inghesuie ca pe vremuri in trenul "prietenia". Nemaivorbind si de marele avantaj al eliminarii timpului de schimbare a bogiurilor in Ungheni. Pentru trenurile de marfa solutia asta evident nu este viabila, nefiind viabila nici schimbarea boghiurilor, de obicei in aceste situatii marfa se transbordeaza pur si simplu in alte vagoane cum se intampla cel mai fregvent la granita Rusia - China. Acum alta chestiune, linia existenta intre Chisinau si Ungheni. Din cate imi amintesc si eu (nu am mai calatorit de catva ani pe acolo) si din cate am vazut si pe filmele postate pe youtube, linia aceea este intr-o stare deplorabila si cel mai important nu este dubla. Faptul ca linia nu a fost dublata in perioada sovietica ma mirat foarte mult tinand seama cat de important era transportul feroviar in era URSS / CCCP . Intrebarea mea pentru colegul Veaceslav este, nimeni la CFM nu si-a pus problema dublarii acelei linii, macar cu ecartament rusesc ? Eu cred ca ar ajuta enorm la reducerea timpilor de circulatie a trenurilor intre Ungheni si Chisinau.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 16206
Varsta : 31
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 19414
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 23 Icon_minitimeLun 03 Feb 2020, 18:50

Totuşi, spaniolii şi-au construit liniile de mare viteză pe ecartament normal, ţările baltice sigur vor face şi ele la fel dacă vor introduce linii de mare viteză.

Sistemul TALGO a fost cumpărat şi de ruşi, există TALGO 1435-1520 mm, se lăudă ruşii cu el şi-l duc până la Berlin, în vreo 20 de ore. Dar nu e tren de mare viteză, vagoanele duc 200 km/h, dar liniile pe care merge nu.

La origine exista doar sistemul pe osii cu prindere inversă pentru vagoane (punctul de prindere e sus, nu jos, ceea ce face ca trenul să aibă înclinare pasivă, ajutându-l la circulaţia în curbe). De câţiva ani au apărut şi locomotive cu osii cu ecartament variabil. Dar un automotor nu a apărut încă.

https://www.youtube.com/watch?v=qwNl-g_91GE

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4745
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8316
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 23 Icon_minitimeMar 11 Feb 2020, 12:22

Linia Ungheni- Chisinau este dublata doar pe o scurta portiune, intre statiile Parlita si Cornesti.

Intre statiile Straseni- Ghidighici- Visterniceni- Chisinau este loc in teren pentru dublarea liniei.

In anii 60, ca urmare a constructiei lacului de acumulare Ghidighici, linia a fost reamplasata intre statiile Straseni si Ghidighici.
Sus In jos
Ony_x



Numarul mesajelor : 36
Reputatie : 2507
Data de inscriere : 21/05/2013

CFM-Moldova - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 23 Icon_minitimeLun 17 Feb 2020, 13:59

Da, sunt aproximativ 100 si ceva de kilometri de linie intre Ungheni si Chisinau. In perioada sovietica daca se mobiliza partidul, linia se putea dubla si intr-o singura luna. Acum e mai greu cu banii intradevar dar nu cred ca este totusi o investitie enorma tinand seama ca terenul e relativ plat si nu sunt probleme geografice deosebite. Nemaivorbind de faptul ca linia arata destul de rau, desi sunt convins ca cei de la CFM fac tot posibilul sa o mentina in "forma". Pe  unul din filmele de pe youtube cu filmarea din cabina dintre Chisinau si Ungheni se vad traversele vechi de lemn care unele par a data de cel putin 50-60 de ani, intercalate pe unde a fost nevoie cu traverse noi de beton. La cum arata sina aia, chiar si cu sistemul de constructie foarte solid al liniilor sovietice, nu cred ca are nimeni curajul sa mearga pe acolo cu mai mult de 50 km/ora.
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl

Numarul mesajelor : 7594
Reputatie : 10663
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 23 Icon_minitimeMar 18 Feb 2020, 20:11

Ony_x, nu e asa de lejer relieful pe acolo.

Cand am fost 80 km/h mi-a aratat sigur telefonul, nu mai stiu daca a a juns la 85 km/h pe linia aia.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4745
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8316
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 23 Icon_minitimeVin 21 Feb 2020, 22:01

Ca sa vedem cat este viteza proiectata a liniei si cam cat s-ar face daca linia ar fi in stare buna (adica viteza maxima permisa de configuratia si geometria liniei), in 1988/1989, trenurile internationale "Romania Express" si "Danubius Espress", parcurgeau cei 107 km ai liniei Ungheni- Chisinau, fara oprire, in 1 h si 45 minute!

Ori atunci linia era bine intretinuta si in stare buna, dar, cu toate acestea, si atunci timpul de mers era destul de mare (sa faci 107 km in 1 h si 45 minute este destul de mult, rezultand o viteza relativ scazuta), ceea ce indica faptul ca geometria si traseul liniei (cel putin traseul actual) nu permit viteze mari pe linia Ungheni- Chisinau!

Cu mai mult de 100 km/h sau 120 km/h nu cred ca s-a circulat vreodata in actuala "Republica Moldova", nici in timpul URSS!
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6623
Reputatie : 8794
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 23 Icon_minitimeVin 21 Feb 2020, 22:10

Intrebarea este daca o sa mai circule vreodata cu asa viteza?
Sus In jos
Ony_x



Numarul mesajelor : 36
Reputatie : 2507
Data de inscriere : 21/05/2013

CFM-Moldova - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 23 Icon_minitimeIeri la 11:51

La cum merg lucrurile in actuala RM ma indoiesc ca se vor atinge asemenea viteze prea curand. Am o amintire deosebita din anii 90 cand am calatorit cu trenul de la Chisinau la Pohoarna care este o halta pe linia Balti - Ribnita. Calatoria cu trenul a durat aproape 12 ore, cu opriri in absolut toate statiile si evident trenul a mers cu o viteza ametitoare Smile Eu si rudele mele am prins loc la celebrele vagoane cu paturi la comun. Pot spune ca a fost o experienta de neuitat intradevar :p Pe vremea URSS lumea era oricum obisnuita sa calatoreasca cu trenul pe perioade de ordinul zilelor asa ca probabil nimeni nu se agita ca o calatorie scurta poate dura 12 ore.
Sus In jos
Continut sponsorizat




CFM-Moldova - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 23 Icon_minitime

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 23 din 23Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 13 ... 21, 22, 23

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: