Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiţi
 

 Accidente si Incidente CFR

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 31  Urmatorul
AutorMesaj
Peter Fodor

Peter Fodor

Numarul mesajelor : 60
Varsta : 40
Reputatie : 1465
Data de inscriere : 22/03/2016

Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: inca o locomotiva defecta   Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Icon_minitimeJoi 24 Oct 2019, 09:36


https://www.europafm.ro/trafic-feroviar-intrerupt-intre-craiova-si-pitesti/
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 3047
Reputatie : 6309
Data de inscriere : 18/03/2011

Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Icon_minitimeLun 28 Oct 2019, 11:30

https://www.mediafax.ro/social/accident-feroviar-circulatie-oprita-in-sibiu-dupa-ce-locomotiva-unui-tren-a-deraiat-18507683
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6543
Reputatie : 8682
Data de inscriere : 16/07/2014

Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Icon_minitimeMar 29 Oct 2019, 19:37

Asta e mai trista

https://clubferoviar.ro/a-ars-ea-010/
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 3047
Reputatie : 6309
Data de inscriere : 18/03/2011

Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Icon_minitimeMar 05 Noi 2019, 23:02

Un vagon al unui tren marfar care transporta motorină a deraiat, marţi seară, la 800 de metri de halta Valea Albă, pe direcţia spre Balota, în judeţul Mehedinţi.

Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului de Poliţie al judeţului Mehedinţi, penultimul vagon al garniturii a deraiat, marţi seară, în apropiere de halta Valea Albă din judeţul Mehedinţi

”Trenul transportă combustibil (motorină), iar penultimul vagon a deraiat şi prezintă scurgeri de combustibil. La fata locului se vor deplasa colegii de la Transporturi Feroviare”, au transmis reprezentanţii IPJ Mehedinţi.

În urma accidentului, nu sunt înregistrate victime.

Urmează ca vagonul să fie golit şi apoi repus pe şine cu ajutorul unei macarale, conform procedurilor.

https://www.news.ro/eveniment/un-vagon-al-unui-tren-plin-cu-motorina-deraiat-in-mehedinti-1922403105252019112219162595

Cica ar fi fost si scurgere de combustibil. Bine ca nu s-a intamplat ceva grav.
Sus In jos
Katalyn

Katalyn

Numarul mesajelor : 7376
Varsta : 29
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 9429
Data de inscriere : 09/10/2014

Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Icon_minitimeMar 05 Noi 2019, 23:58

Iar zona aia ? Frate cand va deraia un vagon cu călători ( Doamne ferește ) vor scoate călători vinovați ca de ce nu au ales alt mijloc de transport.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6543
Reputatie : 8682
Data de inscriere : 16/07/2014

Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Icon_minitimeMier 06 Noi 2019, 08:22

Este destul de limpede ca zona trebuie reparata. Probabil e mai rea decit in epoca aburului.

Acuma mai depinde si de incarcarea vagoanelor alea de marfa.
Sus In jos
ciprian71



Numarul mesajelor : 1537
Varsta : 48
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 2838
Data de inscriere : 19/07/2016

Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Icon_minitimeMier 06 Noi 2019, 09:04

dan tm a scris:
Este destul de limpede ca zona trebuie reparata. Probabil e mai rea decit in epoca aburului.

Acuma mai depinde si de incarcarea vagoanelor alea de marfa.
In cazul unui vagon cisterna deraiat, putem vorbi de cata incarcatura este? Nu poate fi umplut peste capacitatea acelui vagon lesne de inteles. Dar nici sa conditionezi un operator comercial sa umpli pe jumatate cisterna, caci nu-si mai vede profitul societatea comerciala.Infrastructura este cum este, toti cei au circulat pe acolo nu au calatorit cu 80-100km/h. Mergi cu 10km/h este clar ca ,,buba" este la infrastructura.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 16081
Varsta : 31
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 19257
Data de inscriere : 17/08/2011

Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Icon_minitimeMier 06 Noi 2019, 09:45

dan tm a scris:
Acuma mai depinde si de incarcarea vagoanelor alea de marfa.
Poate vezi că iese că vagonul avea diferenţe mari de diametre între roţi, că au mai fost cazuri...

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Katalyn

Katalyn

Numarul mesajelor : 7376
Varsta : 29
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 9429
Data de inscriere : 09/10/2014

Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Icon_minitimeMier 06 Noi 2019, 10:23

Încărcătură nu are treaba, am asistat la zeci de vagoane încărcate/descărcate nimeni nu încarcă peste, vagoanele sunt calibrate si cantarite verificate de vreo 2-3 ori inainte de a ieși pe "drum" iar pe traseu e posibil sa aiba scurgeri pe la valva de descărcare sau la capetele vagonului la îmbinare dar acele scurgeri sunt atât de mici ca nici nu sunt observate si nici macar pericol nu poate prezenta iar rata acestor mici defecte e de 1 la 10.000 vagoane. In plus la RTT cineva putea observa eventuala scurgere. Asta e doar o scuză aruncată pe repede-inainte bag mana in foc ca motivul deraieri e datorită infrastructuri sau a roților nicidecum a produsului transportat sau scurgere cum au aruncat ei la plesneala. Si o spune unul care a lucrat cu vagoane cisternă 5 ani de zile si in toata activitatea mea doar o data am avut ceva mai grav cu un vagon incarcat cu propilena ( GPL ) pentru Serbia.
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 6155
Reputatie : 9792
Data de inscriere : 08/01/2011

Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Icon_minitimeMier 06 Noi 2019, 11:08

Alți factori determinanți, fisură în osie fapt ce a dus la ruperea ei, traverse putrede, șină ruptă, și poate și o joantă  supralărgită . Dar haideți totuși să așteptăm raportul AGIFER, că așa la dat cu părerea nu ne întrece nici dracu.
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 3047
Reputatie : 6309
Data de inscriere : 18/03/2011

Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Icon_minitimeMar 19 Noi 2019, 15:22

Doamne fereste, inca o deraiere la tren de calatori, ca prin minune cam toate fara victime majore:

Locomotiva unui tren internațional a deraiat

Traficul feroviar este întrerupt în judeţul Arad, la intrare în stația Bârzava, după ce locomotiva unui tren cu 19 călători a deraiat.


Circulația trenurilor este închisă la intrare în stația Bârzava, județul Arad, din cauza deraierii de o osie a locomotivei unui tren care circula pe ruta Brașov - Curtici, pe magistrala 200.

„Personalul de specialitate este deja la fața locului pentru a lua măsurile necesare, astfel încât în scurt timp să fie asigurată continuitate în traficul feroviar”, a declarat Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR, potrivit Mediafax.

Niciunul dintre cei 19 călători aflați în tren nu a fost rănit.

Circulația feroviară este oprită pentru a se efectua cercetarea la fața locului, urmând apoi a fi repusă pe șine locomotiva trenului.

sursa: https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/trafic-feroviar-intrerupt-in-judetul-arad-locomotiva-unui-tren-international-a-deraiat-1219031

In prima faza am inteles ca ar fi deraiat si vagoane, oricum dupa poza daca o fi reala mi se pare deraiere serioasa, nu doar un boghiu sarit un pic de pe sina, deasemenea nu prea cunosc locomotive, poate voi pasionatii stiti, dar mie ala din poza mi se pare a fi boghiu de vagon nu de locomotiva.
Sus In jos
florin94

florin94

Numarul mesajelor : 305
Localizare : Braila-Sibiu
Reputatie : 1790
Data de inscriere : 02/01/2016

Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Icon_minitimeMar 19 Noi 2019, 16:46

Astăzi în jurul orei 9.30, pe M 200, se efectuau lucrări de burare in apropierea haltei Valea Homorod.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78

Numarul mesajelor : 12346
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 16130
Data de inscriere : 05/10/2010

Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Icon_minitimeMier 20 Noi 2019, 11:48

Luna a scris:
Doamne fereste, inca o deraiere la tren de calatori, ca prin minune cam toate fara victime majore:

Locomotiva unui tren internațional a deraiat

Traficul feroviar este întrerupt în judeţul Arad, la intrare în stația Bârzava, după ce locomotiva unui tren cu 19 călători a deraiat.


Circulația trenurilor este închisă la intrare în stația Bârzava, județul Arad, din cauza deraierii de o osie a locomotivei unui tren care circula pe ruta Brașov - Curtici, pe magistrala 200.

„Personalul de specialitate este deja la fața locului pentru a lua măsurile necesare, astfel încât în scurt timp să fie asigurată continuitate în traficul feroviar”, a declarat Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR, potrivit Mediafax.

Niciunul dintre cei 19 călători aflați în tren nu a fost rănit.

Circulația feroviară este oprită pentru a se efectua cercetarea la fața locului, urmând apoi a fi repusă pe șine locomotiva trenului.

sursa: https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/trafic-feroviar-intrerupt-in-judetul-arad-locomotiva-unui-tren-international-a-deraiat-1219031

In prima faza am inteles ca ar fi deraiat si vagoane, oricum dupa poza daca o fi reala mi se pare deraiere serioasa, nu doar un boghiu sarit un pic de pe sina, deasemenea nu prea cunosc locomotive, poate voi pasionatii stiti, dar mie ala din poza mi se pare a fi boghiu de vagon nu de locomotiva.

A deraiat doar o osie cum a fost prin vara tot la același tren la Savarsin
Trist este faptul ca în tren erau numai 19 calatori
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78

Numarul mesajelor : 12346
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 16130
Data de inscriere : 05/10/2010

Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Icon_minitimeMar 26 Noi 2019, 17:54

1825

https://m.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/un-tren-cu-100-de-calatori-a-luat-foc-in-teleorman-1222803
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4660
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8195
Data de inscriere : 03/11/2010

Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Icon_minitimeVin 29 Noi 2019, 21:25

Din ziarul "Monitorul de Suceava", despre doua accidente feroviare grave care au avut loc cu mult timp in urma in judetul Suceava:



"60 de vagoane al căror sistem de frânare a cedat, scăpate de sub control în zona Mestecăniș

Un prim accident de cale ferată cu consecințe grave a avut loc în județul Suceava în luna decembrie a anului 1968, când un tren marfar, al cărui sistem de frânare a cedat la coborârea de pe Mestecăniș, a fost scăpat spre stația Valea Putnei, pe o pantă de 28/1.000. Impiegatul de mișcare din acea stație a reușit schimbarea macazului spre o linie de evitare, pe care trenul a pătruns în mare viteză. O parte dintre vagoane au deraiat, fiind înregistrate pagube materiale mari.

Trenul marfar avea un regim de tren local şi venea către Suceava cu 60 de vagoane, mecanicul din Botoșani cunoscând bine secția de cale ferată 502.

În acea zi de decembrie garnitura pleacă din gara Mestecăniș și încearcă o frânare mai lungă eliminând mult aer prin robinetul mecanicului, lucru care a dus la oprirea trenului.

După această încercare trenul a fost defrânat și a plecat mai departe. Inginerul Leopold Flandorfer era angajat în serviciul CFR la acel moment și ne-a relatat: ”Era vorba de un tren de marfă local, la care procentul de frânare era mai mic, undeva la 45%. Trenul a prins apoi viteză, după care mecanicul a încercat din nou să frâneze și a constatat că frânarea nu mai ține. În acel moment prin radio i s-a spus chiar de către șeful Regulatorului Suceava, pe atunci domul Miller, că va fi direcționat spre linia de evitare din Halta Valea Putnei. Linia de evitare fiind foarte scurtă, trenul a izbit un parapet și mai multe vagoane s-au încălecat, după ce au fost aruncate de pe șine. O parte dintre ele erau vagoane cu încălțăminte venite de la Oradea și Cluj, cu destinația Galați.”

Anchetă pentru depistarea cauzei și a vinovaților și primele măsuri luate ”la cald”

În urma verificărilor făcute după producerea accidentului s-a constatat că doar primele două sau trei vagoane de după locomotivă au frânat, în timp ce la celelalte vagoane care urmau saboții care strâng roțile erau reci, fiind înghețați.

Sistemele de frânare ale celor câteva vagoane din față nu au putut face față pentru a opri un tren cu o masă de circa 1.100 de tone. Accidentului de la Mestecăniș a fost prezentat și prelucrat atunci în toate regionalele CFR din țară, după acesta apărând și primele măsuri.

Inginerul Leopold Flandorfer povestește în continuare: ”Procesul tehnologic de verificare a frânelor s-a extins la cele 8 roți ale vagonului, mărindu-se durata de staționare în locațiile unde se organizau reviziile de vagoane. Asta după ce în primăvara acelui an se luase decizia diminuării timpilor ostili de revizie la trenurile de marfă. În urma evenimentului, mecanicul de locomotivă, despre care colegii spuneau că nu a avut nici o vină, a plătit taxa de 5.400 de lei și i s-a desfăcut contractul de muncă, pentru că nu condusese bine trenul, dându-se sancțiuni pe diferite trepte de responsabilitate și pentru alți operatori implicați în parcursul trenului de marfă.” Pagubele totale înregistrate au fost în valoare de 192.000 de lei, fiind plătite în semn de solidaritate de către mecanicii de locomotivă din Suceava și Botoșani, care au reușit strângerea sumei de bani".



Si cateva intrebari tehnice legate de modul cum s-a produs acest accident:

-Din articol reiese faptul ca in prima faza mecanicul de locomotiva a franarea trenului (eliminand aer din instalatie).

-Apoi a alimentat conducta generala , a defranat si a pus trenul in miscare

-Nu inteleg de ce nu a reusit sa franeze trenul si a doua oara, eliminand aer din instalatie!
In mod normal, daca este eliminat aer din instalatie, trenul trebuie sa franeze!


Daca numai primele doua sau 3 vagoane (de dupa locomotiva) au franat, iar restul nu, singurele explicatii la care ma pot gandi ar fi:

-Fie robinetul de dupa al doilea sau al treilea vagon era inchis, ceea ce este putin probabil;

-Ori o defectiune la nivelul timoneriei de frana de la celelalte vagoane, care nu a permis strangerea sabotilor pe roti (in articol se mentioneaza ca "saboții care strâng roțile erau reci, fiind înghețați").




Sus In jos
Continut sponsorizat




Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 26 Icon_minitime

Sus In jos
 
Accidente si Incidente CFR
Sus 
Pagina 26 din 31Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 31  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: