Forumul pasionatilor de trenuri din România
Vrei să reacționezi la acest mesaj? Creați un cont în câteva clicuri sau conectați-vă pentru a continua.

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

 

  Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 29 ... 33  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4978
Varsta : 38
Localizare : Pascani
Reputatie : 8722
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Icon_minitimeVin 10 Ian 2020, 07:35

Din ziarul "Vremea Noua de Vaslui":

Douã organizatii religioase, partenere ale Primãriei Husi, în cadrul a patru proiecte europene!

PLANURI… Primãria municipiului Husi si-a stabilit partenerii pentru cele patru proiecte europene, cu care vrea sã reabiliteze trei obiective locale, dar si sã dezvolte servicii la domiciliu, pentru vârstnici si persoane cu dizabilitãti. Douã organizatii religioase sunt cele cu care Primãria va realiza, în parteneriat, proiectele în cauzã. Primul proiect vizeazã “Constructia unui centru multifunctional, în cartierul Dric, care va gãzdui activitãti precum servicii pentru reducerea pãrãsirii timpurii a scolii si servicii integrate, pentru copii, tineri si adulti. Primãria va fi partener în acest proiect cu Asociatia Filantropia Ortodoxã Husi, dar si cu Centrul Diecezen Caritas Iasi.

Un alt proiect este cel privind “Reabilitarea clãdirii – Casa Moruzi si înfiintarea unui centru cultural-educational”. Parteneriatul în acest caz va fi fãcut cu Asociatia Filantropia Ortodoxã Husi.

Al treilea proiect pe care Primãria Husi vrea sã îl deruleze în acest an este cel care presupune reabilitarea dispensarului Casa Ralea si înfiintarea unui centru de recuperare medicalã pentru adulti si copii. Partener în cadrul acestui proiect este Centrul Diecezen Caritas Iasi.

Cel din urmã proiect care urmeazã sã fie realizat în municipiul Husi se numeste “Dezvoltarea serviciilor de îngrijire la domiciliu pentru vârstnici si persoane cu dizabilitãti – Scoala Corni si înfiintarea unui Centru multi-functional”. Partenerul în cadrul acestui proiect va fi tot Centrul Diecezen Caritas Iasi.

“Poate, pânã la primãvarã, sã avem si licitatiile fãcute, astfel încât sã ne putem apuca de constructii. Pentru cã altfel, sunt doar niste vorbe pe hârtie, niste lucruri care sunt doar frumos prezentate. Si ne uitãm la ceea ce ne-am propus, cã aratã la fel de prost ca înainte, cã nu s-a fãcut nimic. Nu as putea sã spun cã nu s-a fãcut nimic în activitatea noastrã. As putea sã spun cã activitatea noastrã, a dumneavoastrã si cu a mea, a fost una sustinutã. Suntem cu fisele de achizitie, adicã cu contractele de achizitie la toate SF-urile, pe care trebuie sã le depunem. În conditiile acestea, am putea pânã la finele anului sã le si depunem, încât sã putem demara în ianuarie procedura de achizitie. Cã le vom cupla, cã le vom restrânge, asta o sã vedem de comun acord. Ideea este cã am aici niste parteneri pe aceste proiecte si as vrea ca fiecare sã se implice pe bucãtica lor. Eu, pânã în iunie la alegeri sau când îmi expirã mandatul, vreau mãcar sã vãd aceste santiere. Cã dacã cetãtenii o sã mai vrea sã candidez ca primar si mã voteazã, poate le si receptionez, dar mãcar sã le vãd pornite. Cã eu am venit la Primãrie pentru 4 ani, cã am crezut cã pot sã rezolv multe si pot sã plec înapoi, dar m-am trezit cã în 4 ani am fãcut proiecte si de-abia am finalizat niste licitatii”, a spus primarul Ioan Ciupilan, la întâlnirea cu reprezentatii GAL Husi, care s-au ocupat de aceste proiecte. Finantãrile vizate sunt POR 2014 – 2020."
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4978
Varsta : 38
Localizare : Pascani
Reputatie : 8722
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Icon_minitimeMar 21 Ian 2020, 14:35

Din "Vremea Noua de Vaslui":

Proiectele sociale, motiv de discordie între alesii huseni!

DIVERGENTI… Primãria Husi are în derulare mai multe proiecte sociale, care se vor realiza pe baza unor fonduri europene, cu o anumitã contributie din partea municipalitãtii, motiv pentru care initiativele au fost discutate în Consiliul Local. Dacã primarul Ioan Ciupilan a spus cã asemenea proiecte sociale sunt benefice urbei si, în plus, atrag fonduri europene în oras, liberalii nu prea au pãrut convinsi de utilitatea atâtor centre sociale. Au vrut sã stie dacã toate proiectele, 4 -5 la numãr, vizeazã obiective realiste. Primarul Ciupilan si-a sustinut vehement initiativele, spunând cã în oras sunt categorii de persoane defavorizate, care trebuie ajutate, dând câteva exemple: copii cu pãrintii plecati în strãinãtate sau provenind din familii nevoiase; persoane fãrã nicio meserie, care au nevoie sã se califice, pentru a-si gãsi un loc de muncã.


Liberalii din Consiliul Local au vrut sã stie însã dacã toate aceste proiecte, multe la numãr si realizate în parteneriat fie cu Diezecen Caritas Iasi, o organizatie a Bisericii Catolice, fie cu Asociatia Filantropia Ortodoxã Husi, organizatie ce apartine de Episcopia Husilor, au niste obiective concrete, iar utilitatea lor va fi semnificativã pentru oras. Acestia au cerut explicatii functionarilor Primãriei de la compartimentul proiectelor europene, responsabili cu documentarea. “Valorile proiectelor cu care am venit azi în fata dumneavoastrã sunt în corelatie cu strategia si cu planul de actiuni care a fost aprobat”, a precizat reprezentanta Primãriei. “Este vorba despre asigurarea serviciilor sociale, de care are nevoie populatia romã si non-romã, din zonele marginalizate ale orasului. Deci, formare profesionalã în primul rând, realizarea de cursuri profesionale, pentru categoriile de persoane dezavantajate, servicii educationale dupã scoalã. Sunt 600 de persoane care vor beneficia de cursuri gratuite, persoane dezavantajate social. Sunt copii, 70 la numãr, la centrul educational care se va înfiinta în centrul de la fostul atelier al Scolii 1. Apoi vor fi servicii pentru vârstnici si persoane cu dizabilitãti, în centrul care va fi fãcut în “Casa Ralea”, au explicat functionarii Primãriei.



Primarul Ciupilan: “Prin aceste proiecte sociale, dat fiind criteriile impuse, noi putem asfalta si strãzi”

“Unii nu stiu decât sã critice. Dacã se face în oras ceva, ei spun cã de ce se face. Dacã nu se face nimic, ei spun cã de ce nu se face. Nu se poate asa. Ce este rãu în a avea proiecte europene, care aduc bani pentru oras? Ce e rãu, ca sã ajutãm oamenii cu diferite nevoie, copiii care nu au sprijin, cã au pãrintii plecati la muncã în strãinãtate si asa mai departe… Prin aceste proiecte sociale, dat fiind criteriile impuse, noi putem asfalta si strãzi, tot în cadrul acestor finantãri. Douã strãzi sau una, cât este, dar e un lucru bun. Dar unii, repet, nu stiu decât sã critice”, a spus primarul Ciupilan. Liberalii au insistat asupra utilitãtii acestor proiecte. “Vrem sã stim necesitatea acestor proiecte. Sã stim si noi. Cã s-a mai fãcut un campus, s-au mai fãcut niste investitii si s-a dat vina pe altii cã au initiat. Acum domnul primar initiazã niste proiecte care au niste cheltuieli destul de mari si sã vedem dacã sunt justificate. Nu sã facem doar de dragul de a face, pentru cã sunt niste fonduri europene si noi le putem accesa cu 2%”, a sustinut consilierul PNL, Radu Bobârnat".


Prin aceste proiecte sociale, exista si posibilitatea renovarii/reabilitarii a doua cladiri vechi din Husi, cu valoare istorica si arhitecturala:


-"Casa Ralea" din cartierul Raesti, casa care a apartinut filozofului, sociologului si omului politic husean Mihai Ralea. In prezent in aceea cladire functioneaza cabinete ale medicilor de familie;


-Casa veche de la intersectia strazilor A I Cuza si Florilor, cladire in care a functionat una din primele banci din Husi- Banca Albina.
Cladirea a apartinut Scolii generale nr. 1, in prezent nu mai este utilizata.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4978
Varsta : 38
Localizare : Pascani
Reputatie : 8722
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Icon_minitimeLun 03 Feb 2020, 10:29

Din ziarul "Vremea Noua de Vaslui":

Autobuzele electrice de la Husi, poticnite în… pistele de biciclete!

IDEI… Municipiul Husi va avea 10 autobuze electrice! Cel putin, asa spun reprezentantii Primãriei, care au revenit în Consiliul Local cu proiectul prin care sperã sã obtinã finantarea consistentã, care modernizeazã transportul local. Pistele de bicicletã se pare cã au fost problema pentru care documentatia încã nu a fost pe deplin avizatã. Interesant este cã nici contributia localã, în valoare de vreo 17 miliarde de lei vechi, nu o avem prevãzutã în buget, însã…nu-i bai, spun reprezentantii Primãriei, care sustin cã, dacã se va semna contractul de finantare, solutii pentru contributia localã se vor gãsi.

Husenii trebuie sã stie cã alesii au de gând sã aducã la Husi autobuze electrice, iar asta va presupune înfiintarea unui al treilea traseu, din Corni pânã pe Dric, trecând prin cartierul Rãiesti. “Este vorba despre 10 autobuze electrice. Prin implementarea acestui proiect se va construi si un terminal, în zona Dric. De asemenea, vor fi asfaltare si cinci strãzi, care faciliteazã celui de-al treilea traseu pentru autobuze, care va pleca din Corni si va ajunge pe Dric, traversând cartierul Rãiesti. Problema a fost cu pistele de bicicletã, care nu se încadreazã aici. Proiectul nostru a trecut prin mai multe faze, a trecut si de ADR Nord Est, a ajuns la Bucuresti si abia au vãzut cei care verificã documentele, cã nu sunt pistele de bicicletã. Noi ne-am gândit initial ca aceste piste sã ajungã în cartier, pe strada Ciprian Porumbescu, pe lângã vii si ajungeau la recea, la parc. Dar am renuntat la pistele de bicicletã, cã nu era loc. Si n-au mai observat treaba asta, cã noi am renuntat la piste si abia acum ne-au spus”, a explicat functionarul Primãriei, aceste întârzieri.

Husul, cofinantare de 5%

Ei bine, pânã se rezolvã si problema cu pistele de bicicletã, liberalii din Consiliu Local au vrut sã stie cum stãm cu banii. Mai exact, cu contributia localã consistentã, cu care trebuie sã vinã în proiect, municipalitatea. “Dar, totusi, este o sumã destul de mare, în jur de 17 miliarde de lei vechi. Avem prevãzuti acesti bani, stim de unde îi vom lua? Cã este vorba despre o cofinantare de 5%”, au întrebat liberalii. Conducerea Directiei Economice a Primãriei a sustinut cã, într-adevãr, cele în jur de 17 miliarde de lei vechi nu sunt prevãzute în buget, dar acest lucru nu este îngrijorãtor, cãci, din momentul în care contractul de finantare va fi semnat, se vor gãsi si banii, în visteria Primãriei".


Cateva precizari:

-In prezent in Husi nu exista si nu circula "autobuze urbane"! Autobuz urban inseamna vehicul special construit pentru transportul urban in comun de calatori, cu o lungime de minim 12 m si cu capacitate de transport de minim 100 pasageri, pe scaune si in picioare! Ultimul autobuz urban a circulat in Husi la inceputul anului 2003 si era de tipul DAC-112-UDM.
In prezent in Husi transportul urban in comun se realizeaza de catre firmele "SC Anta 95 Srl Husi" si "SC Izvorasul Srl Iasi", cu microbuze tip "Mercedes-Sprinter", pe un numar de 4 linii "de oras": Gara- Statia Meteo, Cartier Dobrina- Cartierul Nou (Caminul de batrani), Blocuri ANL Podgoria- Cartierul Nou (Caminul de batrani) si Sat Epureni- Cartier Corni- Statia Meteo.

-In acest proiect era bine de prevazut express va vehiculele electrice care vor fi achizitionate de primarie sa indeplineasca urmatoarele conditii: sa fie autobuze electrice urbane, cu o lungime de minim 12 m, cu o capacitate de transport de minim 100 pasageri, CU 3 usi, aer conditionat, produse sau ansamblate noi intr-o tara membra UE.
Altfel riscam sa ne trezim si la Husi cu microbuze electrice turcesti "Karsan Jest" sau alte asemenea cutiute turcesti sau chinezesti!

-Este bine ca se doreste infiintarea unui nou traseu care sa lege cartierele Corni, Raesti si Dric, dar sunt curios pe unde va circula si daca va aveea calatori (cartierele respective sunt cartiere de case)

-Este bine ca se doreste si constructia unui nou garaj pentru aceste vehicule electrice, amenajarea statiilor, asfaltarea unor strazi pe unde va trece acest nou traseu si realizarea unei statii de incarcare a acestor vehicule electrice.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 16687
Varsta : 31
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 20062
Data de inscriere : 17/08/2011

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Icon_minitimeLun 03 Feb 2020, 18:29

Legislaţia nu e cum o crezi tu. Autobuzul urban nici nu e definit în vreo lege, doar autobuzul e definit în OUG 109/2005 art. 3, alături de autocar:
3. autobuz - autovehicul cu cel puţin 4 roti şi o viteză maxima constructivă mai mare de 25 km/h, conceput şi construit pentru transportul de persoane pe scaune şi în picioare şi care are mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto;
4. autocar - autobuz destinat şi echipat numai pentru transportul de persoane aşezate pe scaune, pe distanţe mari, amenajat pentru a asigura confortul persoanelor transportate, neavând posibilitatea transportului de persoane în picioare;

Capacitatea autobuzelor e stabilită de autoritatea contractantă, cf. OMT 972/2007. Iar la un oraş de 33.000 locuitori nu poţi să ceri autobuze de 100 locuri, că o să epuizezi tot bugetul oraşului pe compensaţii.
Chiar şi în Bucureşti avem o groază de trasee care s-ar preta la autobuze de 8 - 9 m maxim (106, 125, 185, 202, 216, 221, 227, 246, 261, 303, 343, 361 ş.a. + o mare parte din liniile R).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4978
Varsta : 38
Localizare : Pascani
Reputatie : 8722
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Icon_minitimeLun 03 Feb 2020, 21:14

Proiectul respectiv- al primariei Husi- este facut cu finantare prin fonduri europene , primaria Husi urmand a contribui cu 5% din valoarea proiectului!

Acuma daca in documente primaria Husi facea proiectul pentru achizitionarea a 10 autobuze electrice de 12 m, produse noi intr-o tara membra UE (producatorii europeni de top- de exemplul Mercedes sau Solaris- stiu ca realizeaza si autobuze electrice de 12 m), exista cumva riscul ca proiectul sa nu fie declarat eligibil de autoritatile UE ?

Spuneam in sensul ca daca tot e vorba de a se obtine o finantare europeana, sa se achizitioneze varianta cea mai performanta tehnic, nu turcisme de genul Karsan Jest Electric!

Bun- din pacate astazi in Husi nu prea mai sunt calatori pentru autobuze urbane de 12 m- insa nu stiu daca primaria Husi achizitiona pe fonduri europene autobuze urbane electrice de 12 m, venea cineva de la UE in Husi sa vada cati calatori ar transporta efectiv astfel de autobuze!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4978
Varsta : 38
Localizare : Pascani
Reputatie : 8722
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Icon_minitimeLun 03 Feb 2020, 21:34

Și că o comparație, care este prețul de achiziție a unui autobuz urban electric de 12 m , produs de Mercedes sau Solaris, și care este prețul de achiziție al unui microbuz sau minibuz turcesc Karsan Jest Electric ?
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6951
Reputatie : 9289
Data de inscriere : 16/07/2014

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Icon_minitimeLun 03 Feb 2020, 22:25

S-ar zice ca Romania dupa centenar, nu isi poate depasi conditia de balcanica.
Toata istoria pe linga turci, mai cu turcii, mai fanariotii, vai si amar.Turcii produc ceva locomotive sa luam de la ei?

Pe linga faptul ca Marocul are TGV prin desert, sa vedem cam ce ,,utilaje" mai au ei.

Sa zicem la tramvaie

https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?030,9199848

https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?030,9201190
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4978
Varsta : 38
Localizare : Pascani
Reputatie : 8722
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Icon_minitimeMar 04 Feb 2020, 08:34

O problema este si birocratia mare si timpul lung de avizare a proiectelor cu finantare europeana depuse de autoritatile locale (primarii)!

Aceste proiecte (pana a fi analizate si declarate eligibile de autoritatile UE) trebuie avizate si de ADR (Agentia de de Dezvoltare Regionala- in cazul proiectelor depuse de primariile din judetul Vaslui de ADR Piatra Neamt) si apoi si de autoritatile centrale- Ministerul Fondurilor Europene (sau cum se mai cheama acest minister in prezent)!

Ar trebui modificata legislatia, astfel incat fiecare primarie care depune proiecte cu finantare europeana sa mearga cu aceste proiecte direct la autoritatile UE, fara a mai pierde timp asteptand avizarea proiectelor de catre ADR si de catre Ministerul Fondurilor Europene!

Problema este si necesitatea cofinantarii acestor proiecte (in procente destul de mici e adevarat) si de catre primariile respective, iar multe primarii din orasele mici in special in unele cazuri nu pot asigura nici macar aceasta cofinantare!



Sper ca cei de la directia economica din primaria Husi (in frunte cu doamna Safta Trofin- director economic si doamna Maria Botez- director executiv) sa gaseasca cele cca 17 miliarde necesare pentru cofinantarea acestui proiect european cu achizitionarea de "autobuze" electrice (primaria Husi trebuie sa asigure cofinantarea a 5% din valoarea proiectului).
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4978
Varsta : 38
Localizare : Pascani
Reputatie : 8722
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Icon_minitimeMar 04 Feb 2020, 10:18

dan tm a scris:
S-ar zice ca Romania dupa centenar, nu isi poate depasi conditia de balcanica.
Toata istoria pe linga turci, mai cu turcii, mai fanariotii, vai si amar.Turcii produc ceva locomotive sa luam de la ei?

Pe linga faptul ca Marocul are TGV prin desert, sa vedem cam ce ,,utilaje" mai au ei.

Sa zicem la tramvaie

https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?030,9199848

https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?030,9201190

Singurul motiv pentru care ma pot gandi ca multe primarii prefera sa cumpere mijloace de transport urban in comun din Turcia este faptul ca sunt mai ieftine, decat vehicule similare produse in UE! De exemplul primaria Bucuresti cred ca a achizitionat autobuze urbane Otokar-Kent si nu autobuze urbane Mercedes-Citaro sau Solaris-New-Urbino pentru ca evident autobuzele Otokar-Kent sunt mai ieftine!

Aici ar trebui, atunci cand primariile organizeaza licitatii pentru achizitionarea de vehicule noi pentru transportul urban in comun, sa se precizeze clar in caietul de sarcini ca aceste vehicule sa fie produse sau ansamblate noi intr-o tara membra a UE! Autoritatile UE nu cred ca s-ar opune unei astfel de masuri, UE avand evident tot interesul ca sa se cumpere vehicule de transport urban in comun dintr-o tara membra UE si nu din Turcia!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4978
Varsta : 38
Localizare : Pascani
Reputatie : 8722
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Icon_minitimeMar 04 Feb 2020, 16:33

Din "Buna ziua de Vaslui":

Cinema Dacia Husi isi cauta constructor!

Mult asteptatul vis al husenilor este la un pas sa devina realitate. Proiectul de reabilitare a batranului Cinematograf Dacia din municipiul Husi a fost urcat de Compania Nationala de Investitii pe SEAP si pana pe data de 28 februarie ora 15:00, se pot depune oferte de constructie. Doritorii pot accesa proiectul in programul de mai sus , mentionat dupa acest numar de inregistrare SCN1062326 . Lucrarile la Cinematograful Dacia din Husi au o valoare totala de 6.874.635,23 RON .

“Este un pas extrem de important si nu pot decat sa ma bucur ca intr-un final Cinematograful Dacia este pe ultima suta de metri inainte de reabilitare . Le multumesc tuturor celor care au muncit la acest proiect alaturi de mine si au dat dovada de intelegere si devotament “ declara Ioan Ciupilan - primarul municipiului Husi.

Felicitari tuturor celor care au muncit la acest proiect de reabilitare si modernizare a cinematografului "Dacia" din Husi si sper ca Husul sa aibe din nou un cinematograf modern, functional!

De mentionat ca cinematograful "Dacia" din Husi a fost inaugurat in anul 1983, fiind foarte modern pentru aceea vreme. Din pacate dupa 1990 s-a degradat si a fost din ce in ce mai putin utilizat, fiind inchis la scurt timp dupa anul 2000. Apoi un timp acolo a functionat si un bar, sala de jocuri de noroc si in final o discoteca (organizata si patronata de Sergiu Gaina).
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 16687
Varsta : 31
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 20062
Data de inscriere : 17/08/2011

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Icon_minitimeMar 04 Feb 2020, 18:17

ldh80 a scris:
Singurul motiv pentru care ma pot gandi ca multe primarii prefera sa cumpere mijloace de transport urban in comun din Turcia este faptul ca sunt mai ieftine, decat vehicule similare produse in UE!  De exemplul primaria Bucuresti cred ca a achizitionat autobuze urbane Otokar-Kent si nu autobuze urbane Mercedes-Citaro sau Solaris-New-Urbino pentru ca evident autobuzele Otokar-Kent sunt mai ieftine!

Aici ar trebui, atunci cand primariile organizeaza licitatii pentru achizitionarea de vehicule noi pentru transportul urban in comun, sa se precizeze clar in caietul de sarcini ca aceste vehicule sa fie produse sau ansamblate noi intr-o tara membra a UE!   Autoritatile UE nu cred ca s-ar opune unei astfel de masuri, UE avand evident tot interesul ca sa se cumpere vehicule de transport urban in comun dintr-o tara membra UE si nu din Turcia!
Turcia are un acord vamal cu UE încă din 1996, iar produsele sunt omologate sau certificate, după caz, în Uniunea Europeană. Dacă sunt mai ieftine, de ce nu?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4978
Varsta : 38
Localizare : Pascani
Reputatie : 8722
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Icon_minitimeMar 04 Feb 2020, 21:24

E vorba de calitatea execuției și a ansamblarii. Una este un autobuz Mercedes Citaro ansamblat în Germania sau un Solaris Urbino ansamblat in Polonia și cu totul altceva un autobuz Otokar Kent produs și ansamblat in Turcia !
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4978
Varsta : 38
Localizare : Pascani
Reputatie : 8722
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Icon_minitimeMar 04 Feb 2020, 21:41

Acuma că să revenim la topic : deși atunci în 2012 când domnul primar era șeful meu și am fost la dumnealui să-i spun de problemă cu anularea trenurilor de călători la Huși și mi-a răspuns într-un mod care mi-a surprins neplăcut, deși am auzit și eu prin Huși diverse lucruri nefavorabile spuse despre primar de "gurile rele" din oraș dar și din alte surse unele lucruri, totuși, trebuie să recunosc cinstit că din 2008, de când este actualul primar la Huși, s-au făcut investiții și lucrări edilitare importante în oraș. Actualul primar are cred șanse să câștige anul acesta al patrulea mandat .
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4978
Varsta : 38
Localizare : Pascani
Reputatie : 8722
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Icon_minitimeMier 05 Feb 2020, 09:30

Si articolul din ziarul "Vremea Noua" cu privire la modernizarea si renovarea cinematografului "Dacia" din Husi:

Formula magicã a lui Ciupilan, “sãru’mâna, vã iubesc” si-a fãcut efectul: s-au scos la licitatie lucrãrile la cinematograf!

VESTE… Nu mai este nicio îndoialã: cinematograful “Dacia” din municipiul Husi va fi modernizat! Anuntul privind scoaterea la licitatie a lucrãrilor a fost publicat pe SEAP, iar data limitã pentru ca firmele interesate sã depunã oferte este de 28 februarie 2020. Suma pe care Compania Nationalã de Investitii (CNI) o dã Husului pentru modernizarea cinematografului este de 10.025.617,81 lei, iar diferenta de 1.850.297,27 lei, va fi pusã de la bugetul local. Asadar, husenii asteaptã ca un numãr cât mai mare de firme interesate sã modernizeze cinematograful “Dacia” sã depunã oferte. Pe SEAP, anuntul privind cinematograful de la Husi se aflã la numãrul SCN1062326.

Dupã discutii interminabile, contre si nelipsite îndoieli… politice, iatã cã finantarea privind lucrãrile de modernizare ale cinematografului de la Husi sunt o certitudine, anuntul privind licitatia fiind deja publicat pe SEAP. Firmele care vor sã realizeze acest proiect, atât de dorit de huseni, pot depune oferte pânã pe data de 28 februarie 2020. Reprezentatii Primãriei Husi vor sã fie cât mai multe firme interesate de aceastã lucrare importantã, tocmai pentru a putea fi ales din prima rundã, cel mai eficient constructor. “Speranta este ca firmele sã se arate interesate si sã depunã oferte pânã pe data de 28 februarie, ca sã fie stabilit constructorul si sã se treacã la realizarea efectivã a lucrãrii”, au spus reprezentantii Primãriei Husi. Valoarea totalã a proiectului este de 11.875.915 lei, iar partea asiguratã prin finantarea Companiei Nationale de Investitii (CNI) este de 10.025.617, 81 lei. “Acum suntem în faza de derulare a procedurii de licitatie, aceasta fiind publicatã în SEAP, cu data limitã de depunere a ofertelor de 28 februarie 2020″, au accentuat responsabilii de proiect, din cadrul Primãriei Husi. Acestia au precizat cã, în cazul nedorit în care nu se prezintã nicio ofertã, procedura pe SEAP se va relua. “Sperãm foarte mult sã nu fie asa. Sã fie cât mai multe firme interesate. Ele pot accesa anuntul publicat pe SEAP la numãrul numarul SCN1062326″, au mai spus reprezentatii Primãriei.

“Sãru’mâna, vã iubesc” se pare cã n-a dat gres!

Cinematograful “Dacia” va avea, dupã modernizarea fãcutã cu o sumã destul de consistentã, va avea douã sãli, una dedicatã proiectiei cinematografice 2D, iar cea de-a doua salã va fi mixtã, atât pentru proiectie cinematograficã, dar si pentru spectacole, prevãzutã fiind cu o scenã. Sala micã va avea o capacitate de 150 de locuri, iar sala mare, 308 locuri. Cinematograful va fi dotat cu instalatii noi, performante, de sonorizare si lumini pentru spectacole. De asemenea, va îngloba cele mai noi tehnologii de izolare fonicã, va fi schimbat tot mobilierul interior si se va reface acoperisul. Ceea ce este un element interesant în modul în care s-a fãcut proiectul se referã la exteriorul cinematografului. Acesta, se aratã în proiect, va fi refãcut cu materiale noi, dar pãstrându-se exact aspectul clasic, din 1983, cel pe care husenii mai în vârstã îl stiu din momentul în care a fost inagurat. Un alt element foarte important este cã, dupã cum declarã responsabilii de proiect din Primãria Husi, singurul lucru care mai este asteptat acum este constructorul, cãci Primãria detine toate autorizatiile necesare în acest caz. “Este un vis care se împlineste. De 12 ani, de când sunt primar, mi-am dorit sã fac acest cinematograf. Stie toatã lumea câtã politicã s-a fãcut pe seama acestui cinematograf. Am fost acuzat cã mint, atunci când spun cã CNI ne-a aprobat finantarea. Dar acum, iatã, deja este licitatia pe SEAP, ceea ce spune totul”, a precizat primarul Ioan Ciupilan. Nu poate fi uitat momentul în care, în sedinta de CL, din luna iunie 2019, în care primarul Ciupilan a vorbit la telefon cu o doamnã, cãreia i-a spus, entuziast, sãru’mâna, vã iubesc”, dupã care a anuntat în plen faptul cã, gata, finantarea modernizãrii cinematografului “Dacia” a fost obtinutã, doamna cu care a discutat fiind decidentã în aceastã chestiune. Ei bine, opozitia din Consiliu Local a fãcut multã ironie pe seama acestui entuziasm al primarului Ciupilan, rãmânând scepticã în privinta siunceritãtii demersurilor primarului. Iatã cã, se pare, formula magicã a dat roade, iar reprezentantii Primãriei se laudã deja cu licitatia prezentã pe SEAP.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4978
Varsta : 38
Localizare : Pascani
Reputatie : 8722
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Icon_minitimeJoi 06 Feb 2020, 12:04

Din "Buna Ziua de Vaslui":

Proiect de un milion de euro semnat de Primaria Husi: Spitalul primeste 83 de echipamente noi

Marti, 4 februarie,Ioan Ciupilan - primarul Municipiului Husi, a semnat la sediul Agentiei pentru Dezvoltarea Regionala Nord-Est Piatra Neamt contractul de finantare pentru proiectul “Modernizarea si dotarea Ambulatoriului Spitalului Municipal Dimitrie Castroian din Husi “. Primaria Husi in calitatea sa de beneficiar, implementeaza proiectul denumit “Modernizarea si dotarea Ambulatoriului Spitalului Municipal Dimitrie Castroian din Husi” pe parcursul a 40 de luni . La Spitalul Municipal “Dimitrie Castroian” Husi vor ajunge un numar de 83 de echipamente printre care si :ecograf Doppler color medicina interna; oscilometru (Doppler vascular 8 HHz); ecograf Doppler color chirurgie generala; ecograf Doppler color obstretrica-ginecologie , etc.

Proiectul este finantat de Uniunea Europeana prin Programul Operational Regional 2014-2020, si are ca drept scopul de Dezvoltare a infrastructurii sanitare şi sociale; Prioritatea de investiții 8.1 – Investiţii în infrastructurile sanitare şi sociale care contribuie la dezvoltarea la nivel naţional, regional şi local, reducând inegalităţile în ceea ce priveşte starea de sănătate şi promovând incluziunea socială prin îmbunătăţirea accesului la serviciile sociale, culturale si de recreere, precum si trecerea de la serviciile institutionale la serviciile prestate de comunităti . Practic prin acest proiect se urmareste cresterea accesiblitătii serviciilor de sănătate prin dotarea ambulatoriilor cu aparatura performanta .

Valoare totala a contractului de finantare este de 5.530.843,28 lei, valoarea totala eligibila a proiectului este de 5.530.843,28 lei, iar valoarea contributiei UAT Municipiul Husi la finantarea proiectului este de 110.617,32 lei, de aproximativ 2 la suta din valoarea totala a proiectului .
Sus In jos
Continut sponsorizat




 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 25 Icon_minitime

Sus In jos
 
Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism
Sus 
Pagina 25 din 33Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 29 ... 33  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: