Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiţi
 

 604 : Crasna - Husi

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 37 ... 70, 71, 72  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4484
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 7890
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Icon_minitimeMier 28 Aug 2019, 21:28

Exista linia 17 industriala care se racordeaza la fosta statie CFR Husi, linie construita (conform lucrarii "Monografia caii ferate Crasna-Husi", lucrare aflata la Biblioteca municipala "Mihai Ralea" Husi) in anul 1964, linie care deservea doua obiective:

-Santierul "Constructorul" (imi amintesc ca demult aici erau descarcate vagoane UCS cu ciment)

-Si in capatul liniei fosta rampa care apartinea "Sectorului de exploatare forestiera" (din cadrul Ocolului Silvic Husi), unde se incarcau in vagoane busteni (lemne).
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 15683
Varsta : 30
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 18732
Data de inscriere : 17/08/2011

604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Icon_minitimeMier 28 Aug 2019, 21:43

Există deja 3 treceri feroviare spre Republica Moldova (Ungheni/Ungheni Prut, Fălciu şi Galaţi/Reni). Şi nici măcar astea nu sunt exploatate la capacitatea lor tehnică maximă (linia de Fălciu e închisă, de exemplu).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4484
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 7890
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Icon_minitimeMier 28 Aug 2019, 22:10

Pai sunt deja 3, dar marele avantaj al unei linii de ecartament normal HM Podgoriile Husului- Albita- Chisinau este acela ca ar scurta semnificativ distanta pe calea ferata dintre Bucuresti si Chisinau si ar oferi cea mai scurta si directa legatura feroviara Bucuresti- Chisinau, fata de celelalte 3 linii ferate care trec Prutul, care, datorita pozitionarii lor geografice, nu pot oferi o legatura directa spre Chisinau:


-Linia Iasi- Chisinau ocoleste prin Ungheni;

-Linia Falciu- Basarabeasca nu prezinta interes pentru legatura Bucuresti- Chisinau

-Linia Galati- Giurgiulesti nu ofera o legatura viabila spre Chisinau


In schimb- este de ajuns sa ne uitam pe harta- o linie HM Podgoriile Husului- Chisinau ar oferi cea mai scurta legatura Bucuresti- Chisinau! Sa calculam distantele:

-Bucuresti- Urziceni- Faurei= 139 km

-Faurei- Tecuci=92 km

-Tecuci- Crasna= 87 km

-Crasna- HM Podgoriile Husului= 29 km

-HM Podgoriile Husului- Albita= ar fi cca 16 km (daca linia ar realizata pe un traseu cat mai drept posibil)

-Albita- Leuseni- Ghidighici= ar fi cca 60 km (daca linia ar realizata pe un traseu cat mai drept posibil)

-Ghidighici- Visterniceni- Chisinau= 12 km

Total: 435 km.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6265
Reputatie : 8275
Data de inscriere : 16/07/2014

604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Icon_minitimeMier 28 Aug 2019, 22:14

Pai , haide la munca! sa inceapa ei sa construiasca, sa ajunga la granita si noi indata facem 16 km.

Dar vezi ca la calea ferata nu merge drept asa intins, mai ales daca e diferenta mare de nivel sau sate si mai stiu eu ce impedimente si costa 16 km cit Eurotunelul.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4484
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 7890
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Icon_minitimeJoi 29 Aug 2019, 12:57

Eu arat traseul propus pentru o cale ferata de ecartament normal (cale simpla) si daca exista acest forum cineva care se pricepe mai bine la analize topografice, in functie de caracteristicile reliefului pe unde ar trece aceasta linie, ne poate spune mai exact ce lucrari de arta (viaducte, tunele, etc) ar trebui facute pe acest traseu si cat ar costa realizarea acestei linii (vorbim de maxim 80 km de linie simpla intre HM Podgoriile Husului si statia Ghidighici, plus 12 km de realizat un fir nou de ecartament normal (loc exista in teren) parallel cu actualul fir de ecartament larg dintre statiile Ghidighici- Visterniceni- Chisinau, in interiorul municipiului Chisinau):


-Linia propus s-ar desprinde din capul Y (spre Husi) al fostei HM Podgoriile Husului, si, daca aceasta HM ar fi reinfiintata, linia II Directa(actuala linie curenta) ar fi pentru directia spre Albita- Chisinau, iar linia 1 abatuta ar fi pentru directia spre statia Husi.


-Dupa aceasta, linia propusa s-ar indrepta spre nord-est, apoi ar traversa valea paraului Sara, dupa care ar face o curba relativ stransa spre dreapta, pentru a traversa Dealul Sara. Apoi ar traversa valea paraului Turbata, dupa care ar urma o usoara curba spre stanga.


-Apoi ar margini la nord-vest cartierul Corni, urmand aproximativ amplasamentul fostului terasament al fostei caii ferate inguste HM Podgoriile Husului- Bucovat. Aici linia ar ajunge aproximativ la capatul strazii Erou Sergent Ursan din cartierul Corni.



-Apoi linia ar traversa la nivel DC Husi- Epureni- Duda (la aproximativ 400 m dupa ce acest drum iese din municipiul Husi), dupa care ar urma un traseu aproape complet drept pana la Albita, trecand pe la marginea satului Epureni (unde s-ar intersecta si cu viitoarea sosea de centura- aflata in stadiul de proiect- a municipiului Husi), printre satele Duda (la nord) si Valea Grecului (la sud), apoi ar trece pe la nord de satul Soparleni.



-Apoi ar traversa la nivel DN 28 Albita- Raducaneni- Iasi si ar intra intr-o eventuala statie de frontiera Albita CFR, statie care ar putea fi realizata la nord si paralel cu actuala vama rutiera Albita, unde exista loc liber in teren.

Intre fosta HM Podgoriile Husului si Albita linia nu ar trece prin sate, fiind necesara doar expropierea unor terenuri agricole.


-Dupa traversarea raului Prut si intrarea in Basarabia, ar urma o statie de frontiera Leuseni CFM, care ar fi realizata la nord-vest de actuala vama rutiera Leuseni.



-In Basarabia linia ar urma aproximativ urmatorul traseu: ar traversa soseaua M1 (la intrarea in satul Leuseni), apoi ar trece la nord de satele Crasnoaermeiscoe si Lapusna, la sud de satul Stolniceni, la nord de satul Vasieni, intre satele Malcoci si Nimoreni, la nord de satul Viile Bostancea, la est de satul Trusesti, dupa care ar traversa soseaua R1, intrand in “oraselul” Vatra, unde s-ar racorda la statia Ghidighici.


-Intre statiile Ghidighici si Chisinau exista loc in teren pentru realizarea unui al doilea fir (loc lasat probabil de dinainte de 1991, cand era in proiect dublarea liniei Chisinau- Ungheni). In acel loc, paralel cu firul de ecartament larg existent, ar putea fi realizat si un al doilea fir de ecartament normal, pana in statia Chisinau.



-In statia Chisinau, cele 3 linii care au peron pentru calatori, ar putea fi transformate din linii de ecartament larg in linii incalecate cu 4 sine.


-La iesirea din statia Chisinau spre statia Revaca ar putea fi realizat un terminal (pentru manevrarea vagoanelor + o remiza) de ecartament normal.



Acum daca exista cineva pe acest forum care se pricepe mai bine la studii topografice, in functie de caracteristicile reliefului pe traseul mai sus amintit, ne poate spune mai exact ce lucrari de arta ar trebui realizate pe acest traseu si cat ar costa realizarea unei astfel de linii de ecartament normal- cale simpla, cu urmatoarele statii pe traseu: HM Podgoriile Husului reinfiintata cu doua linii (cladirea exista si este in stare buna), statie noua Albita CFR (cu sa zicem 6 linii), statie noua Leuseni CFM, eventual statie noua Lapusna si modificarile aratate in statia Chisinau (reconfigurarea amplasamentului macazurilor de intrare, montarea de inimi de incalecare-descalecare, transformarea a 3 linii din linii largi in linii incalecata si amenajarea unui terminal+ remiza de ecartament normal).

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4484
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 7890
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Icon_minitimeVin 30 Aug 2019, 12:48

Cum arata in 1996/1997 (ultimul an in care a circulat (facultativ) grupa de 3 vagoane directe Husi- Bucuresti Nord):


A. Sens Barlad- Crasna- Husi:


1. Tren P 6431 Barlad- Husi

Barlad plecare 4.25, Crasna 5.09/5.10, Tarzii h. 5.20, HM Oltenesti 5.27, Curteni h. 5.33, Cretesti 5.43/5.44, Husi sosire 6.08.

Compunere: locomotiva 040-DHC si 4 vagoane seria 29-20.

Pregatirea tehnica, radicala si sanitara se executa in statia Barlad.


2. Tren P 6435 Crasna- Husi

Crasna plecare 8.20, Tarzii h. 8.30, HM Oltenesti 8.37, Curteni h. 8.43, Cretesti 8.53/8.54, Husi sosire 9.18.

Compunere: locomotiva 040-DHC si 4 vagoane seria 29-20.


3. Tren P 6433 Barlad- Husi

Barlad plecare 18.50, Crasna 19.34/19.37, Tarzii h. 19.47, HM Oltenesti 19.54, Curteni h. 20.00, Cretesti 20.10/20.11, Husi sosire 20.35.

Compunere: locomotiva 040-DHC si 4 vagoane seria 29-20.


4. Tren P 6437 (Grupa directa Bucuresti Nord- Husi). Circula facultativ.

-Intre statiile Bucuresti Nord si Barlad circula atasat la semnal tren R 761 (Bucuresti Nord plecare 17.10, Barlad sosire 21.01)

-Barlad plecare 21.21, Crasna 22.00/22.01, Husi sosire 22.51 (intre Crasna si Husi circula fara oprire).

-Compunere: locomotiva 040-DHC, 3 vagoane seria 29-22, 17-22 ("Hecht"), 29-22.




B. Sens Husi- Crasna- Barlad


1. Tren P 6438 (Grupa directa Husi- Bucuresti Nord). Circula facultativ.

-Husi plecare 5.07, Cretesti 5.36/5.48 (incrucisare cu tren P 6431), Crasna 6.13/6.14 (intre statiile Cretesti si Crasna circula fara oprire), Barlad sosire 6.52.

-Intre statiile Barlad si Bucuresti Nord circula atasat la semnal tren R 760 (Barlad plecare 7.14, Bucuresti Nord sosire 11.00)

-Compunere: locomotiva 040-DHC, 3 vagoane seria 29-22, 17-22 ("Hecht"), 29-22.


2. Tren P 6436 Husi- Crasna

-Husi plecare 6.35, Cretesti 7.04/7.05, Curteni h. 7.12, HM Oltenesti 7.17, Tarzii h. 7.22, Crasna sosire 7.33.

-Compunere: locomotiva 040-DHC si 4 vagoane seria 29-20.


3. Tren P 6432 Husi- Barlad

-Husi plecare 13.30, Cretesti 13.59/14.00, Curteni h. 14.07, HM Oltenesti 14.12, Tarzii h. 14.17, Crasna 14.28/14.30, Barlad sosire 15.14.

-Compunere: locomotiva 040-DHC si 4 vagoane seria 29-20.



4. Tren P 6434 Husi- Barlad

-Husi plecare 22.58, Cretesti 23.23/23.24, Curteni h. 23.31, HM Oltenesti 23.36, Tarzii h. 23.41, Crasna 23.52/23.53, Barlad sosire 00.37.

-Compunere: locomotiva 040-DHC si 4 vagoane seria 29-20.




Atunci (in 1996) instalatiile SBW si semnalizarea mecanica din fosta statie Cretesti si fosta HM Oltenesti erau inca functionale. Pe linia 604 se circula in sistemul "intelegerii telefonice a caii libere" (pana in 1998).


Statia Cretesti era deservita pe tura de: un impiegat de miscare si doi acari. Exista de asemenea vanzator de bilete si sef de statie.


HM Oltenesti era deservita pe tura de un impiegat de miscare si un acar. Aveea si vanzator de bilete.




Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6265
Reputatie : 8275
Data de inscriere : 16/07/2014

604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Icon_minitimeVin 30 Aug 2019, 22:45

Studiile tipografice nu se fac din birou ca patesti ca la autostrazile proiectate de habarnisti. Te trezesti cu o hala in teren, cu un canal, un drum , o casa.
Trebuie ridicari topografice complexe, curbe de nivel, cote. Apoi studiile geologice si multe altele.A ia apoi se trece la proiectare, se stabilesc cele mai optime solutii.
Tu iti imaginezi ca topografii proiecteaza? Asa ca se uita pe google?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4484
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 7890
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Icon_minitimeSam 14 Sept 2019, 22:00

Legat de proiectul caii ferate spre zona industriala a Husului:


Se spune ca acest proiect (aparut in anii 1987- 1988) era legat si de ambitia celebrului director de atunci al IAS Husi- doctor inginer in viticultura Ioan Neamtu (celebrul "Neamtu de la Husi") de a aduce calea ferata macar pana in incinta combinatului de vinificatie, ca sa incarce mai usor vinurile in vagoane!

De asemenea se spune ca era si ambitia regretatului Teodor Loghin- maistru, sef de sectie la SUC Husi (actuala SC Petalul SA Husi), de a adduce calea ferata pana in incinta depozitului de materiale si materii prime a SUC Husi.


Insa realizarea acelui proiect ar fi presupus lucrari destul de costisitoare: spargerea zidului de beton din capatul infundat al statiei Husi, realizarea apoi a unui tunel in curba pe sub strada Saca (in capatul infundat al statiei Husi diferenta de nivel dintre strada Saca si liniile de cale ferata este destul de mare) dar si demolarea unor case de pe Strada Saca si din cartierele Brosteni si Plopeni.


Se spune ca tocmai datorita necesitatii demolarii acestor case de pe Strada Saca s-a renuntat la proiect!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4484
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 7890
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Icon_minitimeDum 15 Sept 2019, 18:44

Anul acesta- in 2019- se implinesc 25 de ani de la ultima RK (refactie capitala) a liniei Crasna- Husi, efectuata in anii 1993- 1994!


In mod normal, conform instructiilor si reglementarilor , la ce intervale de timp trebuie facuta RK la o linie de cale ferata ?
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 2454
Varsta : 39
Localizare : Alexandria
Reputatie : 4536
Data de inscriere : 23/01/2014

604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Icon_minitimeDum 15 Sept 2019, 19:33

Pai si vrei acum RK la o linie pe care numai circula trenul???...RK este stabilit pentru fiecare linie in parte...una e un RK pt linia Alexandria-Rosiori si altul pt Rosiori-Craiova...si cu siguranta altul pt Crasna-Husi...Smile
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4484
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 7890
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Icon_minitimeDum 15 Sept 2019, 20:47

In functie de ce criterii se stabileste intervalul de timp pentru RK pe o anumita linie ?

In instructie si in reglementarile tehnice trebuie sa fie precizata durata recomandata de timp dintre doua RK-uri!


Oricum, pe linia Crasna- Husi, ca sa mai poata circula trenul din nou in conditii de siguranta circulatiei este necesara RK!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 15683
Varsta : 30
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 18732
Data de inscriere : 17/08/2011

604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Icon_minitimeLun 16 Sept 2019, 13:48

Întreţinerea căii se face conform Instrucţiei nr. 300, aprobată prin OMLPTL nr. 519/2003.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4484
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 7890
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Icon_minitimeLun 16 Sept 2019, 15:10

Bun- si ce spune "Instructia nr. 300"- la ce interval de timp trebuie executat RK-ul la o linie secundara ?
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6265
Reputatie : 8275
Data de inscriere : 16/07/2014

604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Icon_minitimeLun 16 Sept 2019, 20:48

https://dokumen.tips/documents/instructia-300.html
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4484
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 7890
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Icon_minitimeLun 16 Sept 2019, 21:05

Va multumesc pentru link!


Pacat ca, atunci cand ati venit la Husi in 2009 si ati facut acele poze din statia Husi, nu stiam de existenta acestui forum!

Pe atunci locuiam in Husi si daca as fi stiut de acest forum si de faptul ca vreti sa faceti poze in statia Husi va puteam ajuta- daca mai era inca in servici impiegatul de miscare Marcel Apostolache (in aprilie 2007 mai era inca in servici, dar in 2009 nu mai stiu sigur), cred ca reuseam sa-l conving sa va lase sa faceti poze si in interiorul biroului de miscare!


Nu cred ca nu m-ar fi ajutat domnul Marcel Apostolache- un om deosebit din toate punctele de vedere, pe care-l cunosc ( a fost si prieten bun cu tata) inca din anii 80!

Sus In jos
Continut sponsorizat




604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 71 Icon_minitime

Sus In jos
 
604 : Crasna - Husi
Sus 
Pagina 71 din 72Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 37 ... 70, 71, 72  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 600-
Mergi direct la: