Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiţi
 

 Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda")

In jos 
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4484
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 7890
Data de inscriere : 03/11/2010

Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Empty
MesajSubiect: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda")   Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Icon_minitimeDum 08 Sept 2019, 17:42

Deoarece au inceput lucrarile de executie a caii ferate care va conecta direct aeroportul Bucuresti-Otopeni de M700, deschid acest nou topic.

Mai jos redau un articol scris de Oana Ungureanu pe marginea acestui subiect:


Au început lucrările la linia de cale ferată de la Aeroportul Otopeni


Începând din această săptămână, se schimbă prioritatea de circulație în sensul giratoriu de la ieșirea din Aeroportul Henri Coandă București. Concret, autovehiculele care părăsesc zona aeroportului vor avea prioritate, iar fluxul principal de acces la aeroport dinspre București va fi ușor modificat, scrie Manager.ro.


Modificarea are loc în contextul demarării lucrărilor pentru legătură feroviară dintre Aeroportul Otopeni și Gara de Nord, anunță CNAB. Legătură feroviară ar trebui să fie dată în circulație anul viitor, valoarea proiectului fiind de 398 milioane de lei, fără TVA, iar finanțarea va fi făcută atât din fonduri europene, cât și din bani de la bugetul de stat.

“Recomandăm conducătorilor auto care se deplasează în zona să acorde atenție sporită semnelor de circulație amplasate și semnalelor agenților de la poliția rutieră”, transmit reprezentanții CNAB printr-un comunicat de presă.


Directorul general al aroportului Oropeni, George Alexandru Ivan, susține că în perioada următoare vor începe lucrările la două bretele rutiere al căror scop este de a fluidiza circulația în zona Aeroportului Otopeni.


“Împreună cu CFR SA am stabilit un plan de lucrări. Vom construi două bretele de acces, una pentru sosiri, cealaltă pentru ieșirea din zona aeroportului, astfel încât traficul rutier dinspre și spre aeroport să fie cât mai puțin afectat”, declara acesta.



Cateva precizari si opinii despre modul cum a fost proiectata si cum este executata aceasta noua cale ferata:


1. Aceasta se va desprinde din M700 undeva intre statia Mogosoaia si halta Odaile h., prin infiintarea unui punct de ramificatie in linia curenta a M700. Acest lucru presupune evident si modificare BLA-ului dintre statia Mogosoaia si HM Balotesti.

Aici cred ca era mai bine ca linia spre aeroport sa se desprinda din statia Mogosoaia (ar fi fost necesare doar mici modificari la instalatia CED si luminoaschema statiei Mogosoaia si nu ar mai fi fost necesara modificare BLA-ului dintre statia Mogosoaia si HM Balotesti) si apoi sa mearga paralel cu M700, pana cand va face curba la dreapta spre aeroport.


2. Se va dubla si M700, intre statia Mogosoaia si HM Balotesti, un lucru bun. Pasajul feroviar al M700 peste DN1 este prevazut oricum cu loc pentru cale dubla.


3. HM Balotesti ar trebui echipata cu instalatie CED sau CE.


4. Instalatia de comanda si "biroul de miscare" pentru semnalele si macazurile aferente noului "punct de ramificatie in linie curenta" (de unde se va ramifica noua linie spre aeroport din M700) si respectiv "statiei" de la aeroport vor fi montate intr-o cladire "tip container", din imediata apropiere a acelui "punct de ramificatie".

Daca linia spre aeroport s-ar fi desprins direct din statia Mogosoaia atunci nu ar mai fi fost necesara realizarea acelei cladiri tip "container" langa viitorul "punct de ramificatie".

Iar pentru macazurile si semnalele aferente "statiei" de la aeroport, era mai bine de construit in incinta acelei 'statii" de la aeroport o cladire tip container, in care sa fie montata aparatura de comanda a macazurilor si semnalelor aferente numai "statiei" de la aeroport si in care sa fie amenajat si un birou de miscare. Era cred mai bun daca la plecarea trenului din "statia" de la aeroport iesea un impiegat de miscare sa dea semnalul de plecare a trenului!



5. "Statia" de la aeroport va fi prevazuta cu doua linii si un singur macaz.

Din pacate in proiect aceste doua linii apar ca linii infundate!

Pentru orice eventualitate, la capatul acestor doua linii trebuia prevazuta si montarea a doua macazuri si a unei diagonale, astfel incat in "statia" de la aeroport sa se poata face eventual si rebrusarea unei locomotive, pentru cazul in care, cu ocazia unor evenimente sportive, culturale, artistice, etc din Bucuresti, ar exista un umar foarte mare de persoane care ar veni in Bucuresti cu avionul si ar fi necesara utilizarea de garnituri compuse din vagoane si locomotive pentru transportul acestora.



6. Era bun daca proiectul prevedea si electrificarea M700 intre halta Depoul Bucuresti Triaj h.- Statia Mogosoaia- punctul de unde se va ramifica linia spre aeroport si electrificarea acestei noii linii pana la aeroport.

Astfel s-ar fi putut utiliza rame electrice pe linia spre aeroport.




Oricum, vom vedea daca aceasta noua liniei va fi finalizata pana la termenul asumat- care am inteles ca este mai 2020!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4484
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 7890
Data de inscriere : 03/11/2010

Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Empty
MesajSubiect: Re: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda")   Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Icon_minitimeDum 08 Sept 2019, 17:46

Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Image-10

Schita si amplasarea viitoarei "statii" CFR de la aeroportul Bucuresti-Otopeni.
Sus In jos
 
Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda")
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: ALTE LINII-
Mergi direct la: