Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiţi
 

 Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda")

In jos 
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4560
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8028
Data de inscriere : 03/11/2010

Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Empty
MesajSubiect: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda")   Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Icon_minitimeDum 08 Sept 2019, 17:42

Deoarece au inceput lucrarile de executie a caii ferate care va conecta direct aeroportul Bucuresti-Otopeni de M700, deschid acest nou topic.

Mai jos redau un articol scris de Oana Ungureanu pe marginea acestui subiect:


Au început lucrările la linia de cale ferată de la Aeroportul Otopeni


Începând din această săptămână, se schimbă prioritatea de circulație în sensul giratoriu de la ieșirea din Aeroportul Henri Coandă București. Concret, autovehiculele care părăsesc zona aeroportului vor avea prioritate, iar fluxul principal de acces la aeroport dinspre București va fi ușor modificat, scrie Manager.ro.


Modificarea are loc în contextul demarării lucrărilor pentru legătură feroviară dintre Aeroportul Otopeni și Gara de Nord, anunță CNAB. Legătură feroviară ar trebui să fie dată în circulație anul viitor, valoarea proiectului fiind de 398 milioane de lei, fără TVA, iar finanțarea va fi făcută atât din fonduri europene, cât și din bani de la bugetul de stat.

“Recomandăm conducătorilor auto care se deplasează în zona să acorde atenție sporită semnelor de circulație amplasate și semnalelor agenților de la poliția rutieră”, transmit reprezentanții CNAB printr-un comunicat de presă.


Directorul general al aroportului Oropeni, George Alexandru Ivan, susține că în perioada următoare vor începe lucrările la două bretele rutiere al căror scop este de a fluidiza circulația în zona Aeroportului Otopeni.


“Împreună cu CFR SA am stabilit un plan de lucrări. Vom construi două bretele de acces, una pentru sosiri, cealaltă pentru ieșirea din zona aeroportului, astfel încât traficul rutier dinspre și spre aeroport să fie cât mai puțin afectat”, declara acesta.



Cateva precizari si opinii despre modul cum a fost proiectata si cum este executata aceasta noua cale ferata:


1. Aceasta se va desprinde din M700 undeva intre statia Mogosoaia si halta Odaile h., prin infiintarea unui punct de ramificatie in linia curenta a M700. Acest lucru presupune evident si modificare BLA-ului dintre statia Mogosoaia si HM Balotesti.

Aici cred ca era mai bine ca linia spre aeroport sa se desprinda din statia Mogosoaia (ar fi fost necesare doar mici modificari la instalatia CED si luminoaschema statiei Mogosoaia si nu ar mai fi fost necesara modificare BLA-ului dintre statia Mogosoaia si HM Balotesti) si apoi sa mearga paralel cu M700, pana cand va face curba la dreapta spre aeroport.


2. Se va dubla si M700, intre statia Mogosoaia si HM Balotesti, un lucru bun. Pasajul feroviar al M700 peste DN1 este prevazut oricum cu loc pentru cale dubla.


3. HM Balotesti ar trebui echipata cu instalatie CED sau CE.


4. Instalatia de comanda si "biroul de miscare" pentru semnalele si macazurile aferente noului "punct de ramificatie in linie curenta" (de unde se va ramifica noua linie spre aeroport din M700) si respectiv "statiei" de la aeroport vor fi montate intr-o cladire "tip container", din imediata apropiere a acelui "punct de ramificatie".

Daca linia spre aeroport s-ar fi desprins direct din statia Mogosoaia atunci nu ar mai fi fost necesara realizarea acelei cladiri tip "container" langa viitorul "punct de ramificatie".

Iar pentru macazurile si semnalele aferente "statiei" de la aeroport, era mai bine de construit in incinta acelei 'statii" de la aeroport o cladire tip container, in care sa fie montata aparatura de comanda a macazurilor si semnalelor aferente numai "statiei" de la aeroport si in care sa fie amenajat si un birou de miscare. Era cred mai bun daca la plecarea trenului din "statia" de la aeroport iesea un impiegat de miscare sa dea semnalul de plecare a trenului!



5. "Statia" de la aeroport va fi prevazuta cu doua linii si un singur macaz.

Din pacate in proiect aceste doua linii apar ca linii infundate!

Pentru orice eventualitate, la capatul acestor doua linii trebuia prevazuta si montarea a doua macazuri si a unei diagonale, astfel incat in "statia" de la aeroport sa se poata face eventual si rebrusarea unei locomotive, pentru cazul in care, cu ocazia unor evenimente sportive, culturale, artistice, etc din Bucuresti, ar exista un umar foarte mare de persoane care ar veni in Bucuresti cu avionul si ar fi necesara utilizarea de garnituri compuse din vagoane si locomotive pentru transportul acestora.



6. Era bun daca proiectul prevedea si electrificarea M700 intre halta Depoul Bucuresti Triaj h.- Statia Mogosoaia- punctul de unde se va ramifica linia spre aeroport si electrificarea acestei noii linii pana la aeroport.

Astfel s-ar fi putut utiliza rame electrice pe linia spre aeroport.




Oricum, vom vedea daca aceasta noua liniei va fi finalizata pana la termenul asumat- care am inteles ca este mai 2020!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4560
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8028
Data de inscriere : 03/11/2010

Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Empty
MesajSubiect: Re: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda")   Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Icon_minitimeDum 08 Sept 2019, 17:46

Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Image-10

Schita si amplasarea viitoarei "statii" CFR de la aeroportul Bucuresti-Otopeni.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4560
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8028
Data de inscriere : 03/11/2010

Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Empty
MesajSubiect: Re: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda")   Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Icon_minitimeSam 12 Oct 2019, 23:02

Un articol din "Adevarul.ro":

Ţiriac opreşte construcţia căii ferate dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni!

Construcţia căii ferate dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni a fost oprită printr-o decizie judecătorească, după ce omul de afaceri Ion Ţiriac şi alte companii au mers către instanţă, nemulţumiţi că proiectul le afectează investiţiile din zonă.

Curtea de Apel Bucureşti a decis, vineri, 11 octombrie, oprirea imediată a lucrărilor la proiectul de construcţie al căii ferate către Aeroportul Otopeni, au declarat surse judiciare pentru Money.ro. Decizia este executorie, însă poate fi contestată la instanţa superioară. Pe portalul instanţelor de judecată, decizia CAB nu a fost încă publicată.

Decizia instanţei vine după ce, în data de 25 septembrie, mai multe companii, organizaţii şi persoane fizice, printre care şi omul de afaceri Ion Ţiriac au deschis la Curtea de Apel Bucureşti un proces în contecios administrativ şi fiscal împotriva Guvernului, Ministerul Transporturilor şi Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA.

Reclamanţii s-au considerat lezaţi de proiectul căii ferate spre Aeroportul Otopeni. Este vorba despre Airport Retail Park Otopeni SRL, Dongo BV Real Estate SRL, Daneridge România SRL, Art Pack SRL, Central Ice Rink SRL, Fundaţia Ţiriac, Mărişoiu Roxana Gabriela, Mariana Iancu şi Comtel Focus S.A.

La primul termen, pe 7 octombrie, judecarea cauzei au fost amânată, iar astăzi, 11 octombrie, instanţa a decis în favoarea celor care contestă construirea liniei de cale ferată.

Este vorba de tronsonul de 2,95 km. care urmează să se desprindă din magistrala care merge de la Gara de Nord către Urziceni şi care urmează să străbată pe piloni Drumul Gării Odăi, prin spatele patinoarului ridicat de Ion Ţiriac la Otopeni, să traverseze DN1 şi să intre în aeroport în zona terminalului de Plecare.

Recent, omul de afaceri Ion Ţiriac a anunţat că va demola patinoarul pe care l-a inaugurat, în urmă cu trei ani, în Otopeni, deşi costurile construirii lui au depăşit trei milioane şi jumătate de euro, pentru că este situat foarte aproape de noua cale ferată. Ţiriac a declarat că din acelaşi motiv va întrerupe şi alte planuri sportive, respectiv construirea unei academii de tenis, pe care Ion Ţiriac şi Ilie Năstase o aveau în aceeaşi zonă, potrivit „Gazeta Sporturilor”.

„Proximitatea actualului traseu propus de oficialii de la Ministerul Transporturilor va face imposibilă continuarea activităţii patinoarului şi a sălii de gimnastică în condiţii optime. Proiectul universităţii este, de asemenea, compromis de această nouă cale ferată care ar urma să traverseze campusul într-un mod care l-ar face complet inutilizabil, atât din perspectiva accesibilităţii, cât şi din cea fonică”, spunea Ţiriac.

Totodată, o parte dintre cei 63 de proprietari din zonă se plâng că trenul va trece la numai 5 metri de casele în care locuiesc, punându-le viaţa în pericol.

Recent, unul dintre proprietarii care locuiesc pe strada Gării Odăi a declarat pentru „Adevărul” că stâlpul care susţine viaductul va fi montat în curtea casei sale, iar calea ferată va fi amplasată la doar 4-5 metri de fereastra de la etajul clădirii care nu are mai mult de 9 metri înălţime".




Acuma eu inteleg ca fiecare cetatean care considera ca I sunt lezate drepturile se poate adresa justitiei, insa mi se pare absurd ca un proiect de o asemenea importanta nationala sa fie blocat datorita unor nemultumiri nejustificate!

Pe la o emisiune tv accelasi Tiriac declara ca daca va construit aceasta cale ferata el va fi "obligat" sa-si demoleze un patinoar deoarece trenul va trece pe langa sau pe deasupra acelui patinoar si "se poata intampla" ca sa sara nu stiu ce scanteie de la tren si sa-i ia foc patinoarul, ceea ce evident este absurd!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 15818
Varsta : 30
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 18929
Data de inscriere : 17/08/2011

Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Empty
MesajSubiect: Re: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda")   Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Icon_minitimeDum 13 Oct 2019, 15:39

ldh80 a scris:
Acuma eu inteleg ca fiecare cetatean care considera ca I sunt lezate drepturile se poate adresa justitiei, insa mi se pare absurd ca un proiect de o asemenea importanta nationala sa fie blocat datorita unor nemultumiri nejustificate!
Asta ar însemna comunism... că atunci când venea decretul de expropriere, într-o săptămână maxim venea şi buldozerul, nu conta dacă aveai sau nu unde să pleci sau dacă la schimb pentru o casă cu etaj primeai un apartament cu 2 camere în Ferentari.

ldh80 a scris:
Pe la o emisiune tv accelasi Tiriac declara ca daca va construit aceasta cale ferata el va fi "obligat" sa-si demoleze un patinoar deoarece trenul va trece pe langa sau pe deasupra acelui patinoar si "se poata intampla" ca sa sara nu stiu ce scanteie de la tren si sa-i ia foc patinoarul, ceea ce evident este absurd!
Patinoarul lui Ţiriac este la vreo 300 m de viitoarea cale ferată. Nu intră nici măcar în zona de protecţie (100 m de la axul căii). De altfel, probabil de aia a şi fost respinsă cererea lui, instanţa a considerat că patinoarul nu e afectat de viitoarea linie. Singura cerere admisă a fost a Comtel Focus şi a unei persoane fizice vecine cu Comtel, în baza lor a fost blocat procesul.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Vitosa



Numarul mesajelor : 6090
Reputatie : 9662
Data de inscriere : 08/01/2011

Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Empty
MesajSubiect: Re: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda")   Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Icon_minitimeDum 13 Oct 2019, 19:25

În ferentexaxul bucureștean și-au primit case doar cei mai slabi de înger, sau amărăștenii ca să le zic așa, sau doar cei care s-au mulțumit doar cu ce li s-au oferit. Cine s-a descurcat și-a primit casă în locație mult mai bună.
Sus In jos
Continut sponsorizat




Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Empty
MesajSubiect: Re: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda")   Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Icon_minitime

Sus In jos
 
Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda")
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: ALTE LINII-
Mergi direct la: