Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiţi
 

 Revista presei

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 32 ... 38  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4560
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8029
Data de inscriere : 03/11/2010

Revista presei - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 27 Icon_minitimeLun 30 Sept 2019, 16:38

Da- bravo celor de la Resita!

Daca intr-un oras mic precum Resita se reuseste reintroducerea tramvaiului, iar intr-un oras mare precum Brasovul nici nu se gandesc la asa ceva (am ales aceste doua orase ca si comparatie, deoarece ele aveau cele mai scurte linii de tramvaie din Romania) este culmea ironiei!
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78

Numarul mesajelor : 12122
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 15842
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 27 Icon_minitimeMar 01 Oct 2019, 21:10

https://mobilitate.eu/ministerul-transporturilor-5lei-rezervare/?fbclid=IwAR0JrlWKzehCgNig0DzhM6TmwrZGtA_GmwLpMWneUaDm1tJMqs8LyKhFMdc
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 2998
Reputatie : 6196
Data de inscriere : 18/03/2011

Revista presei - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 27 Icon_minitimeMar 01 Oct 2019, 23:58

Mrr, se vor scumpiri. Sper sa nu se ajunga acolo.
Sus In jos
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
AeroX

Numarul mesajelor : 1227
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3997
Data de inscriere : 25/05/2012

Revista presei - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 27 Icon_minitimeMier 02 Oct 2019, 08:44

Ba fix asta vor si face.
Aceleasi creaturi scârboase au tras aceste sfori la minister si in alti ani.
Asta e, daca Teodorovici s-a lasat intimidat de generațiile fulg de nea misecuviniste acum se dezlantuie si mai rau laitmotivul asistentei sociale la PSD Calatori.
Macar locul asta de 5 lei ar trebui sa il plateasca si populatia fulg de nea cu "drepturi".
Aoleu, nu s-au mai făcut majorari din 2013, ci chiar ieftiniri masive la un moment dat, aoleu cum asa ceva, nu vedeți evoluția pieței de transport feroviar?
Fi-mi-ar scârbă totală de asemenea spurcați și ticăloși. Ăștia merită un Cernobîl 2 acolo in palat.
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 15822
Varsta : 30
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 18934
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 27 Icon_minitimeMier 02 Oct 2019, 09:52

Mamă câta mai scumpirea, un leu şi zece bani...

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad

Numarul mesajelor : 2202
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5929
Data de inscriere : 16/01/2010

Revista presei - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 27 Icon_minitimeMier 02 Oct 2019, 11:14

Hai sa punem altfel problema: e o scumpire cu 25%. Oricum asta nu va face decit sa infunde si mai mult transportul feroviar. Pe mine oricum m-au pierdut de client, anul asta am facut o singura calatorie Costinesti-Eforie N si retur iar in afara de asta nimic, de peste doi ani. Eu sint unul din aia neprivilegiati care plateste pret intreg la toate.
Sus In jos
Katalyn

Katalyn

Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 29
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 9241
Data de inscriere : 09/10/2014

Revista presei - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 27 Icon_minitimeMier 02 Oct 2019, 11:31

Dr2005 a scris:
Mamă câta mai scumpirea, un leu şi zece bani...

La 14 lei cat e biletul la IR inca 5 lei ptr loc din care 1.10 lei aceasta majorare e mult pentru 55 minute la IR si pentru salariile din Romania. Ori aveti impresia ca smecheri si bogatasi merg cu trenul ?

Eu am stat la unele IR-uri pana in ultimele 10 minute cu speranta ca voi prinde fara loc si chiar am gasit. CFR Calatori o sa primeasca din ce in ce mai putini bani de la mine, nu merita nepriceputi aia bani mei.
Sus In jos
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
AeroX

Numarul mesajelor : 1227
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3997
Data de inscriere : 25/05/2012

Revista presei - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 27 Icon_minitimeMier 02 Oct 2019, 12:02

Problema se pune prost in pretextele majorarii, iar mai rau e ca se precizeaza ca se va analiza si scumpirea ailalta pentru transport, nu doar rezervarea locului. Aia e motivul de ingrijorare. Cica "se justifica" in contextul evolutiei pietei de transport...

Intre timp, ceva in tema Very Happy - Salvatorii planetei

Revista presei - Pagina 27 Salvatorii-planetei
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 15822
Varsta : 30
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 18934
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 27 Icon_minitimeMier 02 Oct 2019, 12:29

Katalyn a scris:
Dr2005 a scris:
Mamă câta mai scumpirea, un leu şi zece bani...
La 14 lei cat e biletul la IR inca 5 lei ptr loc din care 1.10 lei  aceasta majorare e mult pentru 55 minute la IR si pentru salariile din Romania. Ori aveti impresia ca smecheri si bogatasi merg cu trenul ?

Rezervarea la IR e obligatorie de mulţi ani. Iar faza cu biletul fără loc când mai sunt locuri nu mai e posibilă de la ultima actualizare de soft a automatelor de bilete. Poate doar dacă e trenul întârziat şi nu mai are tanti timp să sune la oficiul central să ceară locuri să îţi mai dea fără loc.
Practic, scumpirea reală e de 1,1 lei, că pe ăilalţi 3,9 oricum îi plăteai.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Kapпaтй
Administrator
Administrator
Kapпaтй

Numarul mesajelor : 14985
Localizare : Бухарест
Reputatie : 19258
Data de inscriere : 06/12/2009

Revista presei - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 27 Icon_minitimeMier 02 Oct 2019, 15:30

Se merge in picioare la plecarea din Bucuresti multi urca fara bilet si li se taie bilet in tren 21 de lei la Ploiesti, nu se uita nimeni la 2-3 lei in plus, multi chiar zic ca nu are rost sa stea 15 minute sau 30 de minute la coada pentru ca la casa e biletul 18 lei si in tren e 21, se fac incasari in tren cu practicarea tarifului de tren adica 21 de lei la greu. Si pe Constanta vin multi la tren fara bilet si platesc 94 de lei in tren, stau si in picioare dar nu se vaita asa ca aoleu s-a scumpit biletul cu 2 lei, de la casa cat e 58 de lei bilet cu loc la 94 cat e in tren si fara loc sunt ceva bani dar nu comenteaza lumea, majoritatea spun bine ca au prins trenul si au avut varianta asta sa mearga si nu au ramas pe jos pentru ca in sezon de la casa li se spunea calatorilor ca nu sunt locuri pe 2-3-5 zile de acum incolo si fara loc se dau doar cateva bilete iar lumea venea la tren direct si platea 94 de lei. S-au facut incasari cu tariful de taxare tren saci de bani, problema e alta, unde sunt acesti bani?
Nu plange nimeni ca se vaita pe aici x si y ca nu mai vine la tren ca nu mai vrea sa plateasca el bilet la tren, in prezent chiar nu se duce lipsa de calatori, ba chiar sunt mult prea multi si nu au loc prin trenuri, problema e alta, unde sunt banii din incasari, din decontarile facilitatilor din tot, se tot spune compania nu are bani, unde sunt banii din incasari?

_________________
595423Revista presei - Pagina 27 Bdeem_8496_aRevista presei - Pagina 27 Bdeem_8496_aRevista presei - Pagina 27 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Katalyn

Katalyn

Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 29
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 9241
Data de inscriere : 09/10/2014

Revista presei - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 27 Icon_minitimeMier 02 Oct 2019, 15:54

Eu nu am platit niciodata acel tarif in tren la IR pe Buc Ploiesti desi as fi vrut pe cand la Regio m-au intrebat si de 2 ori de ce vreau musai bilet si daca imi trebuie sa decontez.

@Dr2005 eu am venit de zeci de ori cu 1667 si 1757 cu bilet fara loc, m-am dus la casa cu fix 9-10 minute inainte de plecare.

@Karpaty aia de care zici tu sunt cei care se grabeau pe CTA care au bani si care pentru ei nu conteaza 36 lei extra important e sa ajunga la ora x la destinatie.

Asa se pare ca sunt calatori multi din cauza ca nu sunt vagoane. Iar aia care platesc 21 lei la IR in tren multi din ei sunt cei care merg la noroc adica 10 lei la nas sau 21 cu bilet si cum mai nou din cauza aglomeratiei multi au inceput sa taie bilete sau biletele alea sunt taiate de inspectori care tot penduleaza pe M1000 im vreme ce sunt IR-uri de peste 300-400 km unde nasul stie de la Bucuresti ca nu il deranjeaza nimeni pana la iesirea din program. Am vazut destule cat am mers cu trenul.

Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 2998
Reputatie : 6196
Data de inscriere : 18/03/2011

Revista presei - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 27 Icon_minitimeMier 02 Oct 2019, 19:52

Kapпaтй a scris:
S-au facut incasari cu tariful de taxare tren saci de bani, problema e alta, unde sunt acesti bani?
Nu plange nimeni ca se vaita pe aici x si y ca nu mai vine la tren ca nu mai vrea sa plateasca el bilet la tren, in prezent chiar nu se duce lipsa de calatori, ba chiar sunt mult prea multi si nu au loc prin trenuri, problema e alta, unde sunt banii din incasari, din decontarile facilitatilor din tot, se tot spune compania nu are bani, unde sunt banii din incasari?
Corect si ce zici tu, insa se aplica pe 2-3 rute din tara, restul tot fara calatori sunt. Ruta Bucuresti-Constanta e ceva premium, acolo da merg si trenuri mai scumpe cu 20% ca tot se gasesc calatori, cei care merg la mare au bani nu se uita la cativa lei, la fel si pe Valea Prahovei la Interregio din Bucuresti. Insa pe Simeria-Petrosani, Craiova-Petrosani, Simeria-Teius si deastea mai ales pe regio e criza mare de calatori. Dar nici unele interregio nu o duc stralucit, uite 1836 are un singur vagon cu 70 si ceva de locuri si nici macar ala nu se umple. 1728 nici el nu da pe afara de calatori, rar ajunge la 50% grad de ocupare.


Dr2005 a scris:
Mamă câta mai scumpirea, un leu şi zece bani...
Daca am inteles bine la toate trenurile ce au rezervare obligatorie va fi scumpirea la 5 lei a tarifului de rezervare loc. La regioexpress de la 1 la 5 lei inseamna destul de mult, spre exemplu o calatorie din Sinaia la Predeal acum e 4,9 lei si va deveni 8,9 lei, scumpire serioasa.

AeroX a scris:
Problema se pune prost in pretextele majorarii, iar mai rau e ca se precizeaza ca se va analiza si scumpirea ailalta pentru transport, nu doar rezervarea locului. Aia e motivul de ingrijorare. Cica "se justifica" in contextul evolutiei pietei de transport...
Aia e partea cea mai nasoala. Maxim rutele catre Valea Prahovei si litoral merg scumpite cu maxim 10% unele trenuri, adica reinfintare Intercity pentru rutele alea, in rest nu. Si asa trenurile circula cam goale, mai baga si scumpire si va fi motiv numa bun de anulari. Si la regio e scump comparat cu transportul auto pe unele rute, ce sa mai zic de interregio, mai ales fara oferte.
Sus In jos
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
AeroX

Numarul mesajelor : 1227
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3997
Data de inscriere : 25/05/2012

Revista presei - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 27 Icon_minitimeMier 02 Oct 2019, 22:47

Eu am tot zis ca se intentioneaza sa mearga numai pomenile PSD sau beneficiarii de tot felul de gratuitati sau reduceri de cel putin 50%.
Uite, Luna, mai tii minte cand spuneai cat de rentabil ar fi un tren 100% ocupat cu studenti? Uite in ce lume traiesti. Clar asta e intentia directorului Smart, dar ce o fi facand cu banii...unde sunt? Nu se vede niciun rezultat pozitiv. Si cum sa se vada cand se muta banii dintr-un buzunar in altul si ne furam singuri caciula? In tara hotilor si prostilor n-ai sa vezi cum ar putea sa functioneze un astfel de sistem.
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
Luna



Numarul mesajelor : 2998
Reputatie : 6196
Data de inscriere : 18/03/2011

Revista presei - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 27 Icon_minitimeMier 02 Oct 2019, 23:30

Nu are legatura cu studentii si a lor gratuitate, cel putin nu in mod direct. Ideea mea e alta insa: nu merge accelasi tarif la regio sau interregio si pe Bucuresti - Ploiesti ori Valea Prahovei/Constanta/Craiova ca pe Simeria - Teius/Deva - Petrosani/Craiova - Petrosani ori alte neinterroperabile. Dar pe prima categorie de rute nu le afecteaza cam deloc o scumpire de 10%, sunt in jurul Bucurestiului sau a altui oras mare si au calatori ce isi permit sa plateasca ceva in plus, au salarii mai mari si mai ales pe acolo transportul auto e mai lent din cauza aglomeratiei si mai scump, calea ferata are timpi mai buni de circulatie, deranjamente mai rare. Insa pe categoria a doua de rute le afecteaza foarte tare o scumpire, in special pe liniile din afara magistralelor. Uite un exemplu:

Petrosani - Deva: 12 lei pret acum la regio 2705, la microbuz 17 lei si pleaca la fiecare 30-60 de minute cate unul, unii dar putini merg si acum cu regio pentru ca e mai ieftin cu 5 lei hai cu 6 lei daca iei bilet dus-intors, dar faci 3 ore si ceva, tren regio e doar la 3:30 si 7:40 daca afli ca ai treaba pe la ora 9 si trebuie sa pleci la Deva nu ai cu ce merge ca urmatorul tren e doar la 15:18 minute cu schimbare in Simeria. Sa nu mai zic ca trebuie sa te trezesti cu noaptea in cap ca sa prinzi trenul regio de ora 7:40 asa ca nu e de mirare ca nu are prea multi calatori. La interregio 1821 costa 27,5 lei trebuie sa te trezesti si mai cu noaptea in cap si faci 2:15 ore teoretic ar fi foarte bun sa ajungi in Deva la 8:16, practic ai 80 % sanse sa aiba intarziere macar 15-20 de minute, dar ai sanse destul de mari sa intarzie si una sau doua ore. Pret mai scump cu 10 lei decat la microbuz, mai merg cu el la Deva chiar doar cei care au gratuit dar nici aia toti si trebuie sa ajunga pana la 9 in Deva. Si cu 50 la suta reducere tot nu merita sa il iei. Bun, aplicam scumpire 25% cum se vehicula pe aici? Pai regio ajunge sa coste 15 lei, 13,5 lei cu reducere de dus-intors, deja nu prea mai merita sa te trezesti cu noaptea in cap ca sa mergi la tren pentru doar 2-3,5 lei, mai ales daca treaba in Deva ai pe la ora 12-13 si trebuie sa stai 2-3 ore in Deva pana atunci. Microbuzele fac o ora si jumatate din Petrosani la Deva, mai au si avantajul ca te pot lasa mai oriunde in Deva nu doar la gara precum trenul. Concluzia: Pai o scumpire deasta lasa 2705 fara mai toti calatorii. 1821 ramane doar cu cativa calatori ce vin mai de departe de Petrosani, dar oricum si in ala in prezent deseori bate vantul.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 15822
Varsta : 30
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 18934
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 27 Icon_minitimeJoi 03 Oct 2019, 10:24

Luna a scris:
Daca am inteles bine la toate trenurile ce au rezervare obligatorie va fi scumpirea la 5 lei a tarifului de rezervare loc. La regioexpress de la 1 la 5 lei inseamna destul de mult, spre exemplu o calatorie din Sinaia la Predeal acum e 4,9 lei si va deveni 8,9 lei, scumpire serioasa.
Nu există rangul regio express! E doar o găselniţă a CFR Călători.
În plus, tarifele aprobate prin OMT sunt tarife MAXIMALE de deservire generală. OTF au libertatea să aplice tarife mai mici (şi, probabil, o vor face), că altfel îţi cerea CFR Călători şi acum 3,9 lei rezervare la regio.
Rezervarea băgată pe gât la regio e o chestiune izvorâtă din interpetarea OMT 153/2011. Eu am încercat de 2 ori să propun clarificarea acestui act normativ pentru a elimina această suprataxare pe care o consider abuzivă. Dar nu am cu cine, că celor de la CFR Călători şi TFC le convine situaţia.

AeroX a scris:
Aia e partea cea mai nasoala. Maxim rutele catre Valea Prahovei si litoral merg scumpite cu maxim 10% unele trenuri, adica reinfintare Intercity pentru rutele alea, in rest nu. Si asa trenurile circula cam goale, mai baga si scumpire si va fi motiv numa bun de anulari. Si la regio e scump comparat cu transportul auto pe unele rute, ce sa mai zic de interregio, mai ales fara oferte.
Un sistem de trenuri comerciale (gen Thalys) cu siguranţă ar aduce preţuri mult mai mari pe rute gen Bucureşti - Braşov şi mai mici pe Valea Jiului sau în alte zone defavorizate. Problema e că un astfel de sistem nu va avea nicio componentă socială. Asta înseamnă atât lipsa facilităţilor pentru diversele categorii sociale (sau asigurarea lor la o valoare infimă, raportată la tariful reglementat care clar va fi mult mai mic decât cel comercial), cât şi lipsa trenurilor pe multe rute, pentru că OTF îşi vor face mersul în funcţie de material rulant disponibil la momentul trasării mersului, iar compuneri cu 1 - 2 - 3 vagoane vor dispărea complet.

O altă chestiune rezultată tot din legislaţia interpretabilă e decontarea facilităţilor la un tarif mai mare decât cel practicat călătorilor de rând care achiziţionează bilete la acelaşi moment. De exemplu, la trenul IR 1836, CFR Călători acceptă abonamente de R la preţ întreg, dar pentru studenţi nu, acolo solicitând şi decontând preţ de IR. La fel şi cu biletele la trenurile cu oferte comerciale, unde se face aceeaşi mânărie şi cu biletele reduse (un tren are x% reducere doar la biletul întreg, ceea ce înseamnă că un elev sau pensionar primeşte 50% reducere la tariful normal, deci plăteşte dar cu 2 - 3 lei mai puţin decât un călător normal). Păi stai puţin, dacă pui ofertă la un tren, înseamnă că preţul ăla e acoperitor, nu? Atunci de ce decontezi mai mult? Răspuns: pentru că legislaţia e proastă. Dacă vreodată va sta în pixul meu vreo modificare legislativă pe tema asta, vă asigur că aceste chestiuni interpretabile vor dispărea. Iar dacă nu mi se va accepta, merg cu opinie separată până la Guvern dacă trebuie (au mai fost cazuri pe la alţi colegi).

Şi ca să închei cu tarifele, cea mai bună soluţie pe care o văd eu e modelul aplicat în Belgia, Austria, Ungaria ş.a., în care R şi IR au acelaşi tarif, diferenţa fiind făcută din rezervarea de loc. Asta ar însemna o grilă unificată de tarifare, care să încurajeze călătoria cu trenul pe distanţe scurte şi medii (pe modelul OeBB, care are 80% din venituri din navetă), cu tarife apropiate de cele actuale de la R (să zicem tarif de R + 1 leu) pe distanţe de până 120 km, iar care apoi să crească gradual până la zona tarifară 400 km, de unde să atingă tarifele actuale de IR. În felul ăsta s-ar descuraja şi utilizarea de R pe distanţe mari. Desigur, şi sistemul de rezervări ar trebui regândit, cu o rezervare care să coste, să zicem 10 lei, dar să nu fie obligatorie, iar pe distanţe sub 120 km nici măcar să nu fie posibilă (mă refer, desigur, la biletele de clasa a 2a, la clasa I şi la Bc şi VD e necesară rezervarea).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat




Revista presei - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 27 Icon_minitime

Sus In jos
 
Revista presei
Sus 
Pagina 27 din 38Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 32 ... 38  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: