Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiţi
 

 CFM-Moldova

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 5, 6, 7 ... 14 ... 23  Urmatorul
AutorMesaj
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 180
Localizare : CFM
Reputatie : 1683
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 6 Icon_minitimeVin 05 Oct 2018, 21:01

dan tm a scris:
Ei, ala e un proiect pentru Moldova inteleg eu.
M-am referit la faptul ca tu ai facut un turneu prin Romania dar Iasi-Constanta-Orsova si Timisoara -Iasi la dormit. Era interesant sa vezi zonele Romaniei de la fereastra trenului.


Am inteles, dar am avut timp limitat.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6265
Reputatie : 8275
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 6 Icon_minitimeVin 05 Oct 2018, 21:14

Cine stie poate cu alt prilej o sa reusesti sa vezi mai multe locuri in Romania.

De ce ati ales limba rusa pentru proiestul de mai sus, Moldova prin fereastra trenului?
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 180
Localizare : CFM
Reputatie : 1683
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 6 Icon_minitimeVin 05 Oct 2018, 21:43

dan tm a scris:
Cine stie poate cu alt prilej o sa reusesti sa vezi mai multe locuri in Romania.

De ce ati ales limba rusa pentru proiestul de mai sus, Moldova prin fereastra trenului?

Pentru ca sunt din familie rusa\ucraineana, sunt singurul din familie care cunoaste romana, pentru ca m-au dat de mic in gradinita cu predare in romana, apoi la scoala si liceu cu predare in romana, dupa ce a urmat colegiul si acum facultatea.

In permanenta traduc in cap 3 limbi, pentru ca:
la facultate vorbesc romana;
cu prietenii sau prin oras (magazin; pizzerie; transport; vecini din curte) in rusa;
acasa cu familia in ucraineana.

Proiectul mai mult avea ca destinatie de a atrage tineretul din Balti, care majoritatea sunt vorbitori de limba rusa.

Am un coleg tot pasionat feroviar, din Tiraspol, tot il invit sa se alature forumului pentru ca stiu ca are cu ce sa se imparte ce parte feroviara Transnistreana, dar se rusineaza pentru ca ii vine greu fa formuleze gandurile in romana. (poate si eu cateodata scriu asa incat voi cei din Romania nu prea intelegeti dar imi cer scuze).

Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6265
Reputatie : 8275
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 6 Icon_minitimeVin 05 Oct 2018, 21:53

In general noi intelegem chiar daca e formulat gresit, esenta si fondul exprimarii se inteleg.

Nu trebuie sa uiti ca si in Romania sint multe minoritati, prin urmare auzim si aici formulari mai gresite. Ca sa nu mai spun ca sint romani si zone intregi din tara care vorbesc de o viata limba romana in mod gresit.

Dar toata lumea intelege.

Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 2916
Reputatie : 6051
Data de inscriere : 18/03/2011

CFM-Moldova - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 6 Icon_minitimeVin 05 Oct 2018, 22:15

Unii in Chisinau oricum vorbesc mai corect romana decat romani care au maxim 4 clase din zonele defavorizate. Totusi insa, in Moldova se folosesc unele cuvinte putin diferite/cu inteles diferit fata de Romania, uneori amuzant dar ambele parti se inteleg usor.

Reaboi Veaceslav a scris:

generatoare pentru a incarca acumulatoare ce se vor folosi la iluminat pe timp de stationare.
nu cred ca prizele sa mai fie functionale in vagoanele de la prietenia Very Happy:D:D:D
Prizele de la prietenia erau functionale in iulie, cand am fost cu el. Si insotitorii au zis ca a existat sistem de racire dar e nefunctional. Am intrebat si colegi din Moldova si acum o saptamana tot functionale erau.
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 180
Localizare : CFM
Reputatie : 1683
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 6 Icon_minitimeVin 05 Oct 2018, 22:28

Luna a scris:
Unii in Chisinau oricum vorbesc mai corect romana decat romani care au maxim 4 clase din zonele defavorizate. Totusi insa, in Moldova se folosesc unele cuvinte putin diferite/cu inteles diferit fata de Romania, uneori amuzant dar ambele parti se inteleg usor.

Reaboi Veaceslav a scris:

generatoare pentru a incarca acumulatoare ce se vor folosi la iluminat pe timp de stationare.
nu cred ca prizele sa mai fie functionale in vagoanele de la prietenia Very Happy:D:D:D
Prizele de la prietenia erau functionale in iulie, cand am fost cu el. Si insotitorii au zis ca a existat sistem de racire dar e nefunctional. Am intrebat si colegi din Moldova si acum o saptamana tot functionale erau.

e un moment pozitiv!
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 180
Localizare : CFM
Reputatie : 1683
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 6 Icon_minitimeVin 05 Oct 2018, 22:38

Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6265
Reputatie : 8275
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 6 Icon_minitimeSam 06 Oct 2018, 20:07

Reaboi Veaceslav a scris:
dan tm a scris:
Singurele vagoane de ecartament normal transpuse pe ecartament larg pe care le-am vazut pe youtube, au fost niste vagoane PKP in trenuri spre Moscova.
Ar fi posibila transpunerea unor vagoane CFR in Rep. Moldova ca sa circule pina la Chisinau?

CFM-Moldova - Pagina 6 AF20022

nu stiu daca se desprinde chestia aia de linga boghiu...ce se tine de rama vagonului...

CFM-Moldova - Pagina 6 Acme20060

nu stiu cum va fi cu partea tehnica a franelor... dar sunt locomotive CFR pe ecartament larg...la Cristesti-Jijia un LHD si la Galati-Larga un DA60 (nu stiu daca am denumit corect locomotivele)

E clar ca vagoane de cale normala nu se transpun, dar am gasit un film mai vechi , cu vagoane CFR Marfa, in Ucraina pe cale normala.Cine stie daca acuma mai ajung pe acolo.Se observa silozul cu arhitectura din vremea Imperiului Austro-Ungar. Este unul asemanator in Miercurea Ciuc si unul in Odorheiul Secuiesc.

https://www.youtube.com/watch?v=6AA8jbiYU9w



Ultima editare efectuata de catre dan tm in Sam 06 Oct 2018, 20:14, editata de 1 ori
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 180
Localizare : CFM
Reputatie : 1683
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 6 Icon_minitimeSam 06 Oct 2018, 20:10

dan tm a scris:


E clar ca vagoane de cale normala nu se transpun, dar am gasit un film mai vechi , cu vagoane CFR Marfa, in Ucraina pe cale normala.

Ba nu! Vagoanele cu locomotiva sunt pe linia cu ecartament normal 1420mm Smile
Se observa dupa cupla locomotivei dar si in denumirea clipului Smile
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6265
Reputatie : 8275
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 6 Icon_minitimeSam 06 Oct 2018, 20:18

Da, am scris ca sint pe cale normala.
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 180
Localizare : CFM
Reputatie : 1683
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 6 Icon_minitimeSam 06 Oct 2018, 20:23

dan tm a scris:
Da, am scris ca sint pe cale normala.

de obicei linia 1420mm cat in Ucraina atat si in Moldova se limiteaza la o statia-doua pana la punctul de transbordare... asa a fost la nodul feroviar Ungheni-Beresti-Untesti.

Depozitul acoperit unde se transborda incarcatura, acum adaposteste locomotive de rezerva ale CFM.

In care si s-a filmat clipul de mai jos.

Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6265
Reputatie : 8275
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 6 Icon_minitimeSam 06 Oct 2018, 20:42

R. Veaceslav, depasim putin Republica Moldova,

un loc unde putini au ajuns, nici macar nemtii nu cred ca au postat documentare de acolo, Insula Sahalin.

vagoanele de marfa sint vagoane de cale larga transpuse pe boghiuri pentru Sahalin sau au aspect identic cu cele de cale larga din restul Rusiei?eu nu imi dau seama.

locomotivele si ramele de calatori se observa ca au aspect diferit de cele de cale larga.

Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 180
Localizare : CFM
Reputatie : 1683
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 6 Icon_minitimeSam 06 Oct 2018, 20:59

dan tm a scris:
R. Veaceslav, depasim putin Republica Moldova,

un loc unde putini au ajuns, nici macar nemtii nu cred ca au postat documentare de acolo, Insula Sahalin.

vagoanele de marfa sint vagoane de cale larga transpuse pe boghiuri pentru Sahalin sau au aspect identic cu cele de cale larga din restul Rusiei?eu nu imi dau seama.

locomotivele si ramele de calatori se observa ca au aspect diferit de cele de cale larga.


La Sahalin ecartamentul este de 1067mm, linia a fost construita de japonezi dupa razboiul ruso-japonez 1904-1905.
Pina in anii 2000 s-au folosit vagoanele construite in Japonia.
Dupa 2000 uzina de vagoane din Tveri a inceput sa produca vagoane cu gabarit special pentru Sahalin.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4484
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 7890
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 6 Icon_minitimeSam 06 Oct 2018, 22:28

Inainte de 1991 Romania exporta Marfa in fosta URSS, in special cu trenul! Acuma nu stiu daca atunci vagoanele de Marfa a CFR (de cale normala) era transpuse pe boghiuri de ecartament larg, la Vadu Siretului, Ungheni sau Socola.

La Ungheni ajungeau vagoane romanesti de Marfa pe ecartament normal, dar mai departe nu stiu daca Marfa era transbordata in vagoane de cale larga a fostei SZD sau vagoanele romanesti de Marfa erau transpuse pe boghiuri de cale larga.

La Falciu Marfa era transbordata (in statia Falciu exista o macara tip pod-rulant).

La Galati Larga Marfa era cred tot transbordata.


In privinta vagoanelor romanesti de calatori, si cele de dinainte de 1990, si cele actuale, dpdv tehnic, cred ca pot fi transpuse pe boghiuri de ecartament larg si teoretic ar putea circula pana la Chisinau, insa ar interveni unele incopatibilitati intre vagoanele romanesti si locomotivele CFM:

-Sistemul de cuplare

-Locomotivele CFM nu ar putea alimenta cu curent electric vagoanele romanesti, iar in lipsa alimentarii cu energie electrica la actualele vagoane romanesti de calatori nici macar incalzirea pe timp de iarna nu ar putea functiona.

Locomotivele CFM din cate stiu nu au (din constructie) nici un fel de instalatii de incalzire a vagoanelor de calatori (nici cu aburi, nici electrica).


Inainte de 1991 locomotivele electrice a fostei SZD aveau probabil instalatie de incalzire electrica a trenului, dar cele diesel nu aveau nici un fel de instalatie de incalzire a trenului.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78

Numarul mesajelor : 11964
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 15619
Data de inscriere : 05/10/2010

CFM-Moldova - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 6 Icon_minitimeSam 06 Oct 2018, 22:49

Ecartamentul nostru e 1435 si cel larg 1520
Sus In jos
Continut sponsorizat




CFM-Moldova - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 6 Icon_minitime

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 6 din 23Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 5, 6, 7 ... 14 ... 23  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: