Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiţi
 

 CFM-Moldova

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 12 ... 20, 21, 22  Urmatorul
AutorMesaj
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl

Numarul mesajelor : 7412
Reputatie : 10292
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 21 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 21 Icon_minitimeDum 11 Aug 2019, 23:05

Care sint AM-urile alea D2? Ca CFM-ul, si adinistratiile din celelalte foste state sovietice, are D1-uri.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4390
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 7764
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 21 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 21 Icon_minitimeDum 11 Aug 2019, 23:13

Desi oficial se numesc "D1" , aceste automotoare au (in general, din constructie) cate doua vagoane motoare la cele doua capete (cu post de conducere) si doua vagoane nemotoare intercalate (fara post de conducere).


Si cele doua boghiuri motoare de la extremitatile automotorului au cate 3 osii, spre deosebire de celelalte boghiuri purtatoare care au cate doua osii.

Si logic au si doua motoare diesel- cate unul la fiecare capat.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6175
Reputatie : 8155
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 21 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 21 Icon_minitimeDum 11 Aug 2019, 23:20

pai da, dar pe ele scrie D1, ele sint D1 chiar si cind circula doar vagonul motor modificat sa aiba post si in capatul opus.

sau de cind sint D2?
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl

Numarul mesajelor : 7412
Reputatie : 10292
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 21 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 21 Icon_minitimeDum 11 Aug 2019, 23:25

ldh, pot sa fie inmatriculate si ca "symonika2004muahmuah", daca asa le spune asa le denumim si noi.

Iar, in general, faptul ca unele vagoane sint remorci (deci fara motor), nu le impiedica sa aiba post de conducere. Vezi AMX-urile RT-ului. Dau alea sint D1? Smile)
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 15613
Varsta : 30
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 18632
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 21 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 21 Icon_minitimeDum 11 Aug 2019, 23:50

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%941
http://perecheek.narod.ru/d13.html

Trenurile s-au chemat D1 (de fapt Д1, că au fost pentru URSS, deci denumirea era scrisă în alfabetul chirilic). Zice acolo că au fost 4 serii de trenuri:
I. 201–255
II. 256–355
III. 356–375
IV. peste 376
Se puteau cupla în tracţiune multiplă două unităţi aparţinând aceleiaşi serii.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6175
Reputatie : 8155
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 21 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 21 Icon_minitimeLun 12 Aug 2019, 10:30

Multipla inseamna atunci cind un mecanic le conduce pe toate cele tractate( doua sau trei in total) nu?

desi e off topic,parca pe forum am mai discutat undeva problema asta, chiar si Agifer in rapoarte foloseste expresia ,,tractiune multilpa" dar cred ca e destul de confuza ideea.

Nu stiu cum este in instructii acuma in haosul actual, dar eu inteleg lucrurile asa:

doua sau trei locomotive in capul trenului, fiecare cu mecanic = dubla/tripla tractiune
doua locomotive in capul trenului avind cablu de comanda multipla intre ele, locomotiva rotasa fiind actionata de mecanicul din prima = multipla comanda.

Idem la Desiro, cind un tren se descompune in parcurs, unu pleaca la Tirgoviste, altul la Cimpulung si ultimul la Pitesti, rezulta ca pleaca din Bucuresti Nord in tripla tractiune ca toate au mecanic.(insa daca mecanicii din ultimele doua nu participa la condus sau in cazul in care cum e 1744 cind are 2 unitati si doar un singur mecanic eu zic ca e comanda multipla.)
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 15613
Varsta : 30
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 18632
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 21 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 21 Icon_minitimeLun 12 Aug 2019, 14:35

Multiplă adică un singur echipaj (că mă îndoiesc că ruşii se gândeau la conducere simplificată) şi cablul cu 30 de pini între cele două automotoare. Cel puţin aşa scrie în link-urile alea sau asta am înţeles eu cu sfântu' Google şi cunoştinţele de alfabet chirilic (fără a cunoaşte şi limba rusă).

Poate ne ajută veaceslav_md sau altcineva care cunoaşte limba rusă cu o descriere mai bună a sistemului.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 178
Localizare : CFM
Reputatie : 1651
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 21 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 21 Icon_minitimeLun 12 Aug 2019, 17:46

dan tm a scris:
Multipla inseamna atunci cind un mecanic le conduce pe toate cele tractate( doua sau trei in total) nu?


Da, corect. Se conducea dintr-o cabina restul automotoarelor cuplate
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0_%D0%BC%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D1%85_%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%86

Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl

Numarul mesajelor : 7412
Reputatie : 10292
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 21 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 21 Icon_minitimeJoi 15 Aug 2019, 17:00

Veaceslav, poate ma poti lamuri in legatura cu cateva aspecte regasite in clipul asta:



1. Cum se comporta D1 780 cu trei vagoane remorca in loc de doua? Reuseste sa tina timpii de mers? Intreb asta pentru ca pe Bucuresti - Oltenita TFC a adaugat al doilea vagon remorca unui AM din clasa 76 si spuneau colegii ca tot acumula intarzieri. Ca na, motoarele au fost proiectate pentru vagon motor - vagon remorca - vagon motor.

2. Ce e sunetul ala de la inceputul clipului. L-am tot auzit in mai multe clipuri cu tematica feroviara din fosta URSS.

3. In loc de doua D1 formate din 9 vagoane nu era mai eficient sa puna o locomotiva la tractiune?

Si, ca o observatie, vad ca vagoanele motor au aceleasi numere, doar cifrele de control difera.  La noi acestea au numere de inmatriculare consecutive.

Acelasi D1 780, dar intr-o situatie total diferita. Very Happy



Practica CFM-ul atasarea/detasarea de vagoane la/de la D1-uri in functie de numarul de calatori sau asta era tren de lucru?

Multumesc!
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78

Numarul mesajelor : 11878
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 15503
Data de inscriere : 05/10/2010

CFM-Moldova - Pagina 21 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 21 Icon_minitimeJoi 15 Aug 2019, 18:13

Adi sunteul ala e de la pasaj l-am auzit si prin Rusia la unele pasaje din gari pe unde trece Sapsanul
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 178
Localizare : CFM
Reputatie : 1651
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 21 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 21 Icon_minitimeJoi 15 Aug 2019, 23:03

1. Cum se comporta D1 780 cu trei vagoane remorca in loc de doua? Reuseste sa tina timpii de mers? Intreb asta pentru ca pe Bucuresti - Oltenita TFC a adaugat al doilea vagon remorca unui AM din clasa 76 si spuneau colegii ca tot acumula intarzieri. Ca na, motoarele au fost proiectate pentru vagon motor - vagon remorca - vagon motor.

In dependenta de profil, erau cazuri ca au fost cuplate 3-4 vagoane + 2 vag-motor - ...

CFM-Moldova - Pagina 21 D1_ryb10

2. Ce e sunetul ala de la inceputul clipului. L-am tot auzit in mai multe clipuri cu tematica feroviara din fosta URSS.

Instalatie sonora la trecerile de nivel nesupravegheate

3. In loc de doua D1 formate din 9 vagoane nu era mai eficient sa puna o locomotiva la tractiune?


Sa fi fost de unde...acum la CFM e o criza de material rulant, atat la locomotive cat si la diesel D1... care pe timp de canicula se mai aprind ca o bomba pe roti..

Si, ca o observatie, vad ca vagoanele motor au aceleasi numere, doar cifrele de control difera.  La noi acestea au numere de inmatriculare consecutive.

Un automotor D1 este compus din 4 vagoane, toate au acelasi numar + cifra de control
Ex: 780-1; 780-2; 780-4; 780-3
La fel aceeasi numerotare a primit si D1M

Acelasi D1 780, dar intr-o situatie total diferita.  Very Happy

Este folosit ca tren-tehnic pentru personalul CFM care se ocupa de intretinerea caii, electricieni de cale si restul ... in vagonul atasat duc aparate de verificate a sinelor cu ultrasunet pentru a depista defecte si crapaturi in fier (nu sunt sigur ca am tradus corect, dar cred ca ati inteles).
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 178
Localizare : CFM
Reputatie : 1651
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 21 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 21 Icon_minitimeJoi 15 Aug 2019, 23:07


Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78

Numarul mesajelor : 11878
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 15503
Data de inscriere : 05/10/2010

CFM-Moldova - Pagina 21 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 21 Icon_minitimeJoi 15 Aug 2019, 23:40

Tangajul ala lateral e din cauza linie sau automotoarele au ramas cu suspensia veche?
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 178
Localizare : CFM
Reputatie : 1651
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 21 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 21 Icon_minitimeVin 16 Aug 2019, 11:32

Adrian78 a scris:
Tangajul ala lateral e din cauza linie sau automotoarele au ramas cu suspensia veche?

Suspensie veche, de la D1...
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl

Numarul mesajelor : 7412
Reputatie : 10292
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 21 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 21 Icon_minitimeVin 16 Aug 2019, 11:45

Adrian, posibil sa fi pastrat suspensiile vechi, dar calea ferata in Moldova e intr-o stare foarte proasta. Prietenul cu care am fost anul trecut la Odesa, in timp ce ne apropiam de Chisinau a zis "ma... io nu credeam ca si sinele au gropi" si, dupa ce ne-am intors in tara "nu o sa mai fiu la fel de critic fata de CFR dupa ce am vazut cum e la CFM". Uite cum juca apa in bidon intre Chisinau si Tiraspol anu trecut.

In Ucraina leganatul ala s-a redus foarte mult.



Veaceslav, legat de al doilea clip, sint placut impresionat ca CFM se adapteaza la cerere. De altfel, acum un an cand am mers cu trenul ala, cam asta mi s-a parut si mie ca ar fi fost compunerea potrivita: 2*clasa I + 2* clasa a II-a + 1* clasa a III-a. Sau clasa a II-a in locul celui de clasa a III-a.

Sus In jos
Continut sponsorizat




CFM-Moldova - Pagina 21 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 21 Icon_minitime

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 21 din 22Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 12 ... 20, 21, 22  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: