Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 CFM-Moldova

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
AutorMesaj
Luna



Numarul mesajelor : 2727
Reputatie : 5622
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Vin 04 Ian 2019, 10:09

Eu am fost controlat doar la urcare si biletul a ramas la controlor.
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl

Numarul mesajelor : 7168
Reputatie : 9840
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Vin 04 Ian 2019, 10:33

Luna, biletul ti l-a oprit la urcare sau a mai dat o tura prin vagon dupa ce ati pornit din Ungheni si ti l-a luat atunci? Si cu cei urcati pe parcurs cum a procedat? Mai prin vagon sau le prelua biletele la urcare? Si, mai ales, omul ala a stat doar in vagonul in care ai mers tu sau a fost sa controleze si restul trenului?
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 136
Localizare : CFM
Reputatie : 1401
Data de inscriere : 09/08/2015

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Vin 04 Ian 2019, 18:26


 Cat priveste linia Cahul- Giurgiulesti, din cate am inteles a fost construita in graba in timpul "regimului" lui Voronin (un fel de "ambitie" personala a acestuia), dar fiind construita in graba a fost realizata in mod defectuos, fiind amplasata intr-un loc prost ales (in lunca inundabila a raului Prut), fara un terasament solid construit. Ca atare linia (terasamentul ei) a fost afectat de inundatii si in prezent nu este utilizabila.

Un scurt videoclip, linia Cahul - Giurgiulesti.
Sunt si macazuri si semnale, dar cred ca din lipsa traficului se circula pe directa, fara abateri...

Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 136
Localizare : CFM
Reputatie : 1401
Data de inscriere : 09/08/2015

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Vin 04 Ian 2019, 18:54

Adirmvl a scris:
Veaceslav, te rog sa ma lamuresti cu niste lucruri legate de CFM, daca poti.

1. Trenurile interne au si compuneri clasice (locomotiva si vagoane) sau sint formate exclusiv din automotoare?

Depinde, de obicei sunt automotoarele D1, dar au fast perioade cand circula locomotiva+vagoane pe ruta Balti-Ocnita\Ungheni

2. D1-urile au doar clasa a 3-a?

La noi in traficul suburban vagoanele nu sunt impartile in clase de comfort, chiar si la D1M, ai bilet si te urci in care vagon iti place si te asezi pe ce loc doresti.

3. Si pe rutele interne e un insotitor pentru fiecare vagon?

Cand pe ruta Balti-Ocnita\Ungheni\Mateuti circula locomotiva+vagoane erau insotitori (faceau ture din Chisinau - numai acolo e remiza de vagoane de calatori) la fiecare vagon.

4. Inainte sa apara D1M-urile trenurile de Odesa ce compunere aveau?
Locomotiva+ 4 vagoane

5. Exista sau a existat vreun plan sa fie introduse macar legaturi, daca nu tren direct, pentru Odesa si din alte orase? Asa cum se prezinta acum situatia perechea aia de trenuri pare gandita exclusiv pentru locuitorii Chisinaului, Thighinei si Tiraspolului. Iar orase ca Balti, Ungheni ori Calarasi nu au legatura feroviara cu Odesa, oras important atat pentru frumusetea zonei istorice, cat si pentru faptul ca se afla la Marea Neagra sau ca este un centru universitar.

Nu sunt legeturi si nici nu se planifica, nu este material rulant suplimentar...


6. Biletele pentru trenurile locale sint si ele nominale, ca cele pentru trenurile internationale?

Ca tip arata la fel, se elibereaza cu sistema "АСУ Экспресс-3" care e unica pentru statele CSI.
Dar in trafic suburban nu se pun locuri in bilet, te asezi unde doresti.

7. Presupunand ca cei din conducere ar vrea sa introduca mai multe trenuri pentru rutele interne, ar avea cu ce sa compuna trenurile?

Nu! N-au cu ce face fata, dar si pasageri sunt putini...nu mai vorbesc de viteza si timp de mers...

8. Cat costa, spre exemplu, un bilet de la Chisinau la Balti/Ungheni/Ocnita?

Balti-Ungheni\Ocnita\Rogojeni - in jur de 20-30 lei MDL, nu stiu exact..

9. Vad ca trenurile internationale au un Щ sau un Ь atasat numarului trenului. Ce reprezinta si care sint diferentele intre trenuri?

Asta este din sistema "АСУ Экспресс-3" care e unica pentru statele CSI, ca sa nu sa se dubleze numarul trenurilor care vin\pleaca din aceeasi gara dar in direstii diferite.

De exemplu: Diin Moscova pleaca trenul 1\2 spre Vladivistok si 1\2 spre Minsk sau Kiev...au aceeasi numerotare dar directii diferite...de accea se mai adauga o litera dupa, ca cei de la casa sa se orienteze mai usor la ebiberarea biletului la tren corespunzator.
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 136
Localizare : CFM
Reputatie : 1401
Data de inscriere : 09/08/2015

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Vin 04 Ian 2019, 19:14

dan tm a scris:
Asadar la CFM nu exista sef de tren si conductor care sa treaca prin vagoane sa faca revizia biletelor.?

In trenuri internationale sunt cate 2 insotitori.

in trenuri suburbane cate 1-2 controlori pe tren care verifica biletele - si le emit prin terminal.
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 5767
Reputatie : 9037
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Dum 06 Ian 2019, 18:28

https://www.canal3.md/ro/calea-ferata-a-moldovei-a-reusit-sa-achite-85-de-milioane-de-lei-din-cele-o-suta-pe-care-i-au-avut-d_82055.html
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 11 din 11Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: