Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiţi
 

 CFM-Moldova

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 17 ... 23  Urmatorul
AutorMesaj
Luna



Numarul mesajelor : 2998
Reputatie : 6195
Data de inscriere : 18/03/2011

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeVin 04 Ian 2019, 10:09

Eu am fost controlat doar la urcare si biletul a ramas la controlor.
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl

Numarul mesajelor : 7479
Reputatie : 10451
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeVin 04 Ian 2019, 10:33

Luna, biletul ti l-a oprit la urcare sau a mai dat o tura prin vagon dupa ce ati pornit din Ungheni si ti l-a luat atunci? Si cu cei urcati pe parcurs cum a procedat? Mai prin vagon sau le prelua biletele la urcare? Si, mai ales, omul ala a stat doar in vagonul in care ai mers tu sau a fost sa controleze si restul trenului?
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 180
Localizare : CFM
Reputatie : 1745
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeVin 04 Ian 2019, 18:26


 Cat priveste linia Cahul- Giurgiulesti, din cate am inteles a fost construita in graba in timpul "regimului" lui Voronin (un fel de "ambitie" personala a acestuia), dar fiind construita in graba a fost realizata in mod defectuos, fiind amplasata intr-un loc prost ales (in lunca inundabila a raului Prut), fara un terasament solid construit. Ca atare linia (terasamentul ei) a fost afectat de inundatii si in prezent nu este utilizabila.

Un scurt videoclip, linia Cahul - Giurgiulesti.
Sunt si macazuri si semnale, dar cred ca din lipsa traficului se circula pe directa, fara abateri...

Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 180
Localizare : CFM
Reputatie : 1745
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeVin 04 Ian 2019, 18:54

Adirmvl a scris:
Veaceslav, te rog sa ma lamuresti cu niste lucruri legate de CFM, daca poti.

1. Trenurile interne au si compuneri clasice (locomotiva si vagoane) sau sint formate exclusiv din automotoare?

Depinde, de obicei sunt automotoarele D1, dar au fast perioade cand circula locomotiva+vagoane pe ruta Balti-Ocnita\Ungheni

2. D1-urile au doar clasa a 3-a?

La noi in traficul suburban vagoanele nu sunt impartile in clase de comfort, chiar si la D1M, ai bilet si te urci in care vagon iti place si te asezi pe ce loc doresti.

3. Si pe rutele interne e un insotitor pentru fiecare vagon?

Cand pe ruta Balti-Ocnita\Ungheni\Mateuti circula locomotiva+vagoane erau insotitori (faceau ture din Chisinau - numai acolo e remiza de vagoane de calatori) la fiecare vagon.

4. Inainte sa apara D1M-urile trenurile de Odesa ce compunere aveau?
Locomotiva+ 4 vagoane

5. Exista sau a existat vreun plan sa fie introduse macar legaturi, daca nu tren direct, pentru Odesa si din alte orase? Asa cum se prezinta acum situatia perechea aia de trenuri pare gandita exclusiv pentru locuitorii Chisinaului, Thighinei si Tiraspolului. Iar orase ca Balti, Ungheni ori Calarasi nu au legatura feroviara cu Odesa, oras important atat pentru frumusetea zonei istorice, cat si pentru faptul ca se afla la Marea Neagra sau ca este un centru universitar.

Nu sunt legeturi si nici nu se planifica, nu este material rulant suplimentar...


6. Biletele pentru trenurile locale sint si ele nominale, ca cele pentru trenurile internationale?

Ca tip arata la fel, se elibereaza cu sistema "АСУ Экспресс-3" care e unica pentru statele CSI.
Dar in trafic suburban nu se pun locuri in bilet, te asezi unde doresti.

7. Presupunand ca cei din conducere ar vrea sa introduca mai multe trenuri pentru rutele interne, ar avea cu ce sa compuna trenurile?

Nu! N-au cu ce face fata, dar si pasageri sunt putini...nu mai vorbesc de viteza si timp de mers...

8. Cat costa, spre exemplu, un bilet de la Chisinau la Balti/Ungheni/Ocnita?

Balti-Ungheni\Ocnita\Rogojeni - in jur de 20-30 lei MDL, nu stiu exact..

9. Vad ca trenurile internationale au un Щ sau un Ь atasat numarului trenului. Ce reprezinta si care sint diferentele intre trenuri?

Asta este din sistema "АСУ Экспресс-3" care e unica pentru statele CSI, ca sa nu sa se dubleze numarul trenurilor care vin\pleaca din aceeasi gara dar in direstii diferite.

De exemplu: Diin Moscova pleaca trenul 1\2 spre Vladivistok si 1\2 spre Minsk sau Kiev...au aceeasi numerotare dar directii diferite...de accea se mai adauga o litera dupa, ca cei de la casa sa se orienteze mai usor la ebiberarea biletului la tren corespunzator.
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 180
Localizare : CFM
Reputatie : 1745
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeVin 04 Ian 2019, 19:14

dan tm a scris:
Asadar la CFM nu exista sef de tren si conductor care sa treaca prin vagoane sa faca revizia biletelor.?

In trenuri internationale sunt cate 2 insotitori.

in trenuri suburbane cate 1-2 controlori pe tren care verifica biletele - si le emit prin terminal.
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 6091
Reputatie : 9663
Data de inscriere : 08/01/2011

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeDum 06 Ian 2019, 18:28

https://www.canal3.md/ro/calea-ferata-a-moldovei-a-reusit-sa-achite-85-de-milioane-de-lei-din-cele-o-suta-pe-care-i-au-avut-d_82055.html
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 2998
Reputatie : 6195
Data de inscriere : 18/03/2011

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeDum 27 Ian 2019, 14:23

Unirea va circula din nou de 3 ori pe saptamana.

https://www.canal3.md/ro/din-1-februarie-trenului-chisinau-iasi-va-efectua-o-a-treia-cursa-pe-saptamana_83292.html
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl

Numarul mesajelor : 7479
Reputatie : 10451
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeDum 27 Ian 2019, 15:37

Un D1M formeaza trenurile Chisinau - Odesa - Chisinau. In august, cand am fost eu, erau doua, desi calatori erau cam de unul. Cursele se fac de joi pana duminica.

Un D1M formeaza trenurile Chisinau - Iasi - Chisinau, acum VSD.

In restul zilelor garniturile alea stau. Cum de o duce-o CFM-ul prost nu pot sa-mi dau seama. Smile
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 180
Localizare : CFM
Reputatie : 1745
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeMar 29 Ian 2019, 21:24

Adirmvl a scris:


Un D1M formeaza trenurile

In restul zilelor garniturile alea stau. Cum de o duce-o CFM-ul prost nu pot sa-mi dau seama. Smile

Nu mai stau, le pun pe rute suburbane Chisinau-Ungheni.... si nu sunt functionale chiar toate.
Ba chiar lucreaza pe ultima suflare, la unul generatorul se supraincalzeste, la altul usile nu se deschid/inchilș mai la unul nu fuctioneaza clima in toate vagoane sau deloc... sunt probleme destule.
Rahat de trenuri, si modernizare Very Happy
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl

Numarul mesajelor : 7479
Reputatie : 10451
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeMar 29 Ian 2019, 21:30

Si atunci in zilele in care circula D1M-urile pe rutele pomenite mai sus cu ce compune CFM-ul trenurile locale, sau suburbane? Cu D1-uri?

Cat despre modernizare... Cam asa se intampla cand pui pe o caruta carcasa de... VW Golf? Oi fi stat eu pe net pana aproape de granita cu Ucraina, o fi mers aerul conditionat, da' zgomotul din salon le trada... Origniea. Smile
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 180
Localizare : CFM
Reputatie : 1745
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeMar 29 Ian 2019, 21:32

Adirmvl a scris:
Si atunci in zilele in care circula D1M-urile pe rutele pomenite mai sus cu ce compune CFM-ul trenurile locale, sau suburbane? Cu D1-uri?

Da, tocmai de asta si nu circula Simbata trenul Ungheni-Balti-Ungheni....
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4560
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8028
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeMier 30 Ian 2019, 10:24

In legatura cu aceste automotoare modernizate la Pascani, din ce mi-a spus cineva care a lucrat direct la modernizarea lor:

-Marea greseala a fost ca s-a pastrat transmisia originala care nu prea este sa-i spunem "compatibila" cu noul motor diesel montat la modernizare.

-In plus, datorita grabei partii moldovenesti de a fi gata cat mai repede modernizarea (pentru ca, guvernul de atunci de la Chisinau, care se declara "proeuropean" sa poata prezenta publicului si presei cat mai repede "realizarea" cu aceste automotoare modernizate, ca sa "demonstreze" orientarea sa "proeuropean") nu au fost testate sufficient aceste automotoare.

Din ce mi-a spus unul din cei care au lucrat direct la modernizarea acestor automotoare, in timp ce modernizarea nu era 100% gata, la Pascani au venit reprezentanti ai CFM, solicitand ca lucrarile de modernizare sa fie terminate cat mai repede, deoarece trebuiau prezentate publicului si presei pana la o anumita data, fiind si o "chestiune politica".
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 2506
Varsta : 40
Localizare : Alexandria
Reputatie : 4650
Data de inscriere : 23/01/2014

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeMier 30 Ian 2019, 13:12

Asta ca nu au fost testate este vina autoritatii feroviare din Moldova, discutiile astea au fost si la noi cu IC2 danez.Atat timp cat au stampila, sunt apte de drum.Chestia cu graba modernizari mie greu s-o cred, inainte sa inceapa modernizare s-a semnat un contract in care sunt stipulate printre altele si termenele de predare.Puteau sa puna si mama presiunii atat timp cat se incadrau in termenul de livrare, iar nu este vina constructorului.Partea moldoveneasca putea pune presiune doar daca trenurile nu au fost livrate la data din contract
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl

Numarul mesajelor : 7479
Reputatie : 10451
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeSam 02 Feb 2019, 19:58

Veaceslav, revin cu niste intrebari legate de CFM, daca poti sa raspunzi:

1. Cam cate trenuri de calatori circula zilnic pe reteaua CFM? Intreb pentru ca intre orasele mai importante apar doar cateva, si in multe cazuri alea sint internationalele.

2. Care e principiul dupa care sint numerotate trenurile si care sint diferentele intre ranguri? Ma refer inclusiv la numarul de opriri si la preturi.

3. Din ce am vazut in diverse clipuri, impiegatii statiilor prin care trenurile trec fara oprire nu ies sa le vizioneze. Banuiesc ca instructia nu spune ca trebuie sa faca asta, nu?

4. In afara de aspectul exterior, care sint diferentele intre locomotivele din seriile 2TE, respectiv 3TE?

5. Legat de locomotivele de la puntul 4, am vazut ca multe trenuri, in special cele mai scurte, au la tractiune... O singura unitate, sa zic asa. Deci locomotiva cu un singur post de conducere. Eh, sint intoarse pe disc rotativ sau intra pe triunghi de intoarcere? Si care din cele doua variante e intalnita mai des in Moldova?
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 180
Localizare : CFM
Reputatie : 1745
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitimeMier 06 Feb 2019, 08:40

Adirmvl a scris:
Veaceslav, revin cu niste intrebari legate de CFM, daca poti sa raspunzi:

1. Cam cate trenuri de calatori circula zilnic pe reteaua CFM? Intreb pentru ca intre orasele mai importante apar doar cateva, si in multe cazuri alea sint internationalele.

2. Care e principiul dupa care sint numerotate trenurile si care sint diferentele intre ranguri? Ma refer inclusiv la numarul de opriri si la preturi.

3. Din ce am vazut in diverse clipuri, impiegatii statiilor prin care trenurile trec fara oprire nu ies sa le vizioneze. Banuiesc ca instructia nu spune ca trebuie sa faca asta, nu?

4. In afara de aspectul exterior, care sint diferentele intre locomotivele din seriile 2TE, respectiv 3TE?

5. Legat de locomotivele de la puntul 4, am vazut ca multe trenuri, in special cele mai scurte, au la tractiune... O singura unitate, sa zic asa. Deci locomotiva cu un singur post de conducere. Eh, sint intoarse pe disc rotativ sau intra pe triunghi de intoarcere? Si care din cele doua variante e intalnita mai des in Moldova?

1. Trenuri internationale 341/342; 47/48; 61/62; 65/66; 641/642; 821/822 (nu toate sunt in circulatie zilnic)
Si cele suburbane: Ocnita-Balti; Balti-Ungheni; Ungheni-Chisinau; Chisinau-Bender-3; Balti-Rogojeni; Cainari-Zloti; Chisinau - Basarabeasca; Basarabeasca-Etulia (ultimele 3 nu sunt sigur ca mai circula...)

2. Numerotarea se ia dupa sistemul de numerotare a trenurilor ex Sovietic; actual pentru state CSI. Evident ca cele suburbane sunt mai ieftine; Internationale de pasageri - scumpe; si internationale-rapide sunt cele mai scumpe.

3. Depinde de statie. De obicei iese in statiile mai mici, in cele mari nu.

4. Numarul de sectii de locototiva. 2TE10M are 2 sectii cu cabina А+Б. 3TE10M are 3 sectii А+В+Б din care А si Б sunt cu cabina ca si la 2TE, dar se poate conduce 3 sectii dintr-o cabina iar sectia В nu are cabina, este ca un buster cu diesel.

CFM-Moldova - Pagina 11 0_f22e2_34c13e3f_XL

5. Discul rotativ lucreaza numai la Ungheni, in rest sunt intoarne in statii-nod asa ca Ocnita; Balti; Chisinau, Bender unde este ''TRIUNGHI". Cele mai des intilnite sunt 3TE10M, din cauza profilului foarte greu a caii ferate pe sectorul moldovenesc. Primele locomotive din aceasta serie au aparut anume in RSSM datorita lui Brejnev care si a fost intilnit in gara internationala Ungheni cand trenul sau special (Bord №1) spre Bulgaria stationa la schimbarea boghiurilor. Dupa ce aceste locomotive au fost aduse si la BAM unde in calitate de instructori erau mecanicii din Depoul Balti.

CFM-Moldova - Pagina 11 Brejnev
CFM-Moldova - Pagina 11 S640x480
Sus In jos
Continut sponsorizat




CFM-Moldova - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 11 Icon_minitime

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 11 din 23Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 17 ... 23  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: