Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 CFM-Moldova

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Urmatorul
AutorMesaj
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 136
Localizare : CFM
Reputatie : 1401
Data de inscriere : 09/08/2015

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Lun 12 Noi 2018, 18:27

https://www.ziarulnational.md/video-tren-in-flacari-la-ungheni-doua-locomotive-au-ars/



Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl

Numarul mesajelor : 7168
Reputatie : 9840
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Dum 02 Dec 2018, 23:02

Veaceslav, clipul asta are 2 ani de cand e urcat pe youtube, dar situatia e de actualitate?

Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 136
Localizare : CFM
Reputatie : 1401
Data de inscriere : 09/08/2015

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Lun 03 Dec 2018, 18:56

Adirmvl a scris:
Veaceslav, clipul asta are 2 ani de cand e urcat pe youtube, dar situatia e de actualitate?


Situatia e cam la fel, poate si mai rau... din pacate.
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 136
Localizare : CFM
Reputatie : 1401
Data de inscriere : 09/08/2015

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Sam 29 Dec 2018, 21:28


Dupa schimbarea Codului Transportului Feroviar, trenurile CFM sunt duse cu locomotivele private din TRANSNISTRIA!

Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl

Numarul mesajelor : 7168
Reputatie : 9840
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Sam 29 Dec 2018, 21:40

Veaceslav, poți fi mai explicit?
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5665
Reputatie : 7437
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Dum 30 Dec 2018, 00:22

Locomotivele private ale cui sint si pe unde circula de obicei? snt din Moldova sau din Transnistria sau doar o gaseslnita sa poata circula trenurile si acolo?

Da-ne mai multe detalii.
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 136
Localizare : CFM
Reputatie : 1401
Data de inscriere : 09/08/2015

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Dum 30 Dec 2018, 10:31

dan tm a scris:
Locomotivele private ale cui sint si pe unde circula de obicei? snt din Moldova sau din Transnistria sau doar o gaseslnita sa poata circula trenurile si acolo?

da-ne mai multe detalii.

Locomotivele sunt private ale Caii Ferate din Transnistria (CFT) (care niciodata nu apartineau CFM), luate in chirie (arenda) de catre CFM.
Locomotiva din poza atasata mai sus este a Uzinei Metalurgice din Ribnita - luata in chirie fara mecanici.
A doua locomotiva apartine CFT - si este luata in chirie cu tot cu mecanicii lor transnistreni.
Circula atat cu marfare cat si cu trenuri de calatori, pe segmentul Ocnita - Balti - (Ribnita) - Ungheni - Chisinau - (Basarabeasca) -Tiraspol.

Apare o intrebare cei cu locomotivele (arestate din 2006) care apartineau candva CFM ...? Pe alea nu cred ca vor da in chirie... Very Happy
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 3725
Varsta : 36
Localizare : Pascani
Reputatie : 6889
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Lun 31 Dec 2018, 13:45

Statiile de frontiera Prut-2 (din "oraselul" Cantemir) si Giurgiulesti cu ce fel de instalatii SCB (macazuri, semnale) sunt dotate ?
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD

Numarul mesajelor : 136
Localizare : CFM
Reputatie : 1401
Data de inscriere : 09/08/2015

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Mar 01 Ian 2019, 19:21

ldh80 a scris:
Statiile de frontiera Prut-2  (din "oraselul" Cantemir) si Giurgiulesti cu ce fel de instalatii SCB (macazuri, semnale) sunt dotate ?

Prut-2 - Cahul = BLSA (bloc de Linie Semi-Automat)
Cahul-Giurgiulesti = zero

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 3725
Varsta : 36
Localizare : Pascani
Reputatie : 6889
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Mar 01 Ian 2019, 21:03

Reaboi Veaceslav a scris:
ldh80 a scris:
Statiile de frontiera Prut-2  (din "oraselul" Cantemir) si Giurgiulesti cu ce fel de instalatii SCB (macazuri, semnale) sunt dotate ?

Prut-2 - Cahul  =  BLSA (bloc de Linie Semi-Automat)
Cahul-Giurgiulesti =  zero


Multumesc pentru informatii (si va doresc un An Nou cu bucurii, realizari si tot ce va doriti sa se implineasca)!

Insa intrebam ce fel de macazuri (centralizate electrodinamic sau manuale) si ce fel de semnale (luminoase sau mecanice) au cele doua statii CFM de frontiera!



Inteleg ca pe linia Prut-2-----Cahul se circula in sistem BLSA (un fel de echivalentul a BLAS- "Bloc de linie automat simplificat " din Romania, sistem in care nu exista semnale de trecere BLA intre statii (la un moment dat intre doua statii se poate afla un singur tren), dar starea de liber/ocupat a liniei dintre doua statii este controlata electric de pe luminoschema uneia dintre statii).

Insa este oarecum impropriu spus linia Prut-2-----Cahul, deoarece calea ferata spre Cahul se ramifica dintr-un punct de ramificatie situat intre statia Prut-2 si podul feroviar peste raul Prut, punct de ramificatie care am vazut (in unele "Mersuri de tren CFM" publicate pe acest site si pe site-ul "Tramclub") se numeste "Block Post nr. 8". Deci mai corect ar fi linia Block Post nr. 8- Cahul.

Intre Prut-2 CFM-----Block Post nr. 8------Falciu CFR se circula (pe vremea cand circulau trenuri pe aceasta linie) probabil in sistemul "intelegerii telefonice a caii libere". Ar fi interesant de stiut cand a circulat ultimul tren de Marfa intre Falciu si Prut-2, respectiv ultimul tren de calatori.

Cat priveste linia Cahul- Giurgiulesti, din cate am inteles a fost construita in graba in timpul "regimului" lui Voronin (un fel de "ambitie" personala a acestuia), dar fiind construita in graba a fost realizata in mod defectuos, fiind amplasata intr-un loc prost ales (in lunca inundabila a raului Prut), fara un terasament solid construit. Ca atare linia (terasamentul ei) a fost afectat de inundatii si in prezent nu este utilizabila.
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl

Numarul mesajelor : 7168
Reputatie : 9840
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Mier 02 Ian 2019, 17:41

Veaceslav, te rog sa ma lamuresti cu niste lucruri legate de CFM, daca poti.

1. Trenurile interne au si compuneri clasice (locomotiva si vagoane) sau sint formate exclusiv din automotoare?

2. D1-urile au doar clasa a 3-a?

3. Si pe rutele interne e un insotitor pentru fiecare vagon?

4. Inainte sa apara D1M-urile trenurile de Odesa ce compunere aveau?

5. Exista sau a existat vreun plan sa fie introduse macar legaturi, daca nu tren direct, pentru Odesa si din alte orase? Asa cum se prezinta acum situatia perechea aia de trenuri pare gandita exclusiv pentru locuitorii Chisinaului, Thighinei si Tiraspolului. Iar orase ca Balti, Ungheni ori Calarasi nu au legatura feroviara cu Odesa, oras important atat pentru frumusetea zonei istorice, cat si pentru faptul ca se afla la Marea Neagra sau ca este un centru universitar.

6. Biletele pentru trenurile locale sint si ele nominale, ca cele pentru trenurile internationale?

7. Presupunand ca cei din conducere ar vrea sa introduca mai multe trenuri pentru rutele interne, ar avea cu ce sa compuna trenurile?

8. Cat costa, spre exemplu, un bilet de la Chisinau la Balti/Ungheni/Ocnita?

9. Vad ca trenurile internationale au un Щ sau un Ь atasat numarului trenului. Ce reprezinta si care sint diferentele intre trenuri?

Cam atat deocamdata.

Multumesc!
Sus In jos
didinul



Numarul mesajelor : 842
Reputatie : 4311
Data de inscriere : 31/08/2009

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Mier 02 Ian 2019, 20:06

La punctul 4 încerc să răspund eu...

Inainte sa apara D1M-urile trenul arăta cam așa:



Sus In jos
TER200



Numarul mesajelor : 169
Reputatie : 1278
Data de inscriere : 13/01/2016

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Joi 03 Ian 2019, 17:11

Adirmvl a scris:
Veaceslav, te rog sa ma lamuresti cu niste lucruri legate de CFM, daca poti.

1. Trenurile interne au si compuneri clasice (locomotiva si vagoane) sau sint formate exclusiv din automotoare?

2. D1-urile au doar clasa a 3-a?

3. Si pe rutele interne e un insotitor pentru fiecare vagon?

4. Inainte sa apara D1M-urile trenurile de Odesa ce compunere aveau?

5. Exista sau a existat vreun plan sa fie introduse macar legaturi, daca nu tren direct, pentru Odesa si din alte orase? Asa cum se prezinta acum situatia perechea aia de trenuri pare gandita exclusiv pentru locuitorii Chisinaului, Thighinei si Tiraspolului. Iar orase ca Balti, Ungheni ori Calarasi nu au legatura feroviara cu Odesa, oras important atat pentru frumusetea zonei istorice, cat si pentru faptul ca se afla la Marea Neagra sau ca este un centru universitar.

6. Biletele pentru trenurile locale sint si ele nominale, ca cele pentru trenurile internationale?

7. Presupunand ca cei din conducere ar vrea sa introduca mai multe trenuri pentru rutele interne, ar avea cu ce sa compuna trenurile?

8. Cat costa, spre exemplu, un bilet de la Chisinau la Balti/Ungheni/Ocnita?

9. Vad ca trenurile internationale au un Щ sau un Ь atasat numarului trenului. Ce reprezinta si care sint diferentele intre trenuri?

Cam atat deocamdata.

Multumesc!

Raspuns si eu din ce am vazut la fata locului:

- Biletele interne nu sunt nominale. Dupa cum nici cele dintre Ungheni-Iasi (eliberate in gara Ungheni, de CFM).
- Un bilet Chisinau-Ungheni este 41 lei moldovenesti (la o cursa internationala). Probabil ca la cele doua Regio e un pic mai putin. Ungheni-Balti-Ocnita ar trebui sa fie cam tot pe aici, insa nu stiu exact.
- D1 au o singura clasa, cu banci de lemn.
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 2727
Reputatie : 5622
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Vin 04 Ian 2019, 00:02

In jur de 40 de lei moldovenesti am platit si eu pe bilet Ungheni-Chisinau. Biletul insa tot la insotitor se retine.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5665
Reputatie : 7437
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Vin 04 Ian 2019, 09:37

Asadar la CFM nu exista sef de tren si conductor care sa treaca prin vagoane sa faca revizia biletelor.?
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 10 din 11Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: