Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiţi
 

 Revista presei

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 34 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 15822
Varsta : 30
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 18934
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 05 Iul 2018, 22:58

SNCFR nu are ce să mai recupereze... nu are cum, în primul rând, pentru că nu are niciun angajat (sunt 2 detaşaţi de la CFR Marfă, ca preşedinte şi secretară), nu are AGA, nu are CA... ar fi trebuit băgată în faliment şi aia era, chestia e că foştii angajaţi SNCFR, pentru care nu s-au plătit contribuţiile la pensii, au probleme la pensionare din cauza asta.
Urmează să se constituie AGA şi CA, care probabil vor decide lichidarea SNCFR, că chiar nu mai au ce face.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78

Numarul mesajelor : 12122
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 15842
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 2 Icon_minitimeVin 06 Iul 2018, 18:09

Vorbeam de CFR Călători
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 6092
Reputatie : 9665
Data de inscriere : 08/01/2011

Revista presei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 2 Icon_minitimeDum 08 Iul 2018, 17:34

http://m.ziare.com/lucian-sova/aberatia-zilei-un-ministru-alaturi-de-un-condamnat-langa-cadavrul-cfr-1507505

Atât cfr marfă cât și cfr călători au fost aduse voit în situația actuală. Șmecherii din minister și regionale lucrează în detrimentul privaților. Poate vede și d-l Luna acest link și poate înțelege esența problemei. Tot se întreba acum câteva zile de ce a ajuns cfr marfă în situația actuală.
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 2999
Reputatie : 6197
Data de inscriere : 18/03/2011

Revista presei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 2 Icon_minitimeLun 09 Iul 2018, 00:34

Pai da. La fel si Calatori si multe altele. Ce putem face? Evident nimic.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 15822
Varsta : 30
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 18934
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 2 Icon_minitimeLun 09 Iul 2018, 01:08

Vitosa a scris:
http://m.ziare.com/lucian-sova/aberatia-zilei-un-ministru-alaturi-de-un-condamnat-langa-cadavrul-cfr-1507505

Atât cfr marfă cât și cfr călători au fost aduse voit în situația actuală. Șmecherii din minister și regionale lucrează în detrimentul privaților. Poate vede și d-l Luna acest link și poate înțelege esența problemei. Tot se întreba acum câteva zile de ce a ajuns cfr marfă în situația actuală.

Nimeni nu lucrează în detrimentul nimănui Basketball Dacă era cum voiau privaţii... aveam deja mecanicul bun la toate: condus tren, cuplat/decuplat vagoane, făcut revizie în tranzit şi încărcat/descărcat marfă sau, după caz, făcut revizia biletelor.
CFR Călători şi Marfă sunt în situaţia asta de mult timp, de fapt nici vechiul SNCFR nu era prea roz, dar monopolul îşi spunea cuvântul. Şi asta după ce în CFR Călători s-au pompat bani en-gros până în 2011 (toate investiţiile s-au făcut cu bani publici, deşi CFR Călători nu mai era singur pe piaţă de prin 2004) şi după ce datoriile CFR Marfă au fost şterse (mă rog, transformate în acţiuni). Să vedeţi distracţie dacă CJUE va cere executarea silită a CFR Marfă, că UE a acceptat ajutorul de stat doar cu condiţia privatizării Laughing

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78

Numarul mesajelor : 12122
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 15842
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 2 Icon_minitimeMar 10 Iul 2018, 18:08

Proiectul implementat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) cu asistenţa Băncii Europene de Investiţii (BEI), în scopul achiziţiei de material rulant, poate răspunde unor viitoare nevoi ale operatorilor de transport feroviar, însă nu are cum să ajute în prezent la achiziţia urgentă de material rulant pentru CFR Călători, spun sindicatele din domeniu.

Proiectul nu este de folos nici pentru operatorii români privaţi de transport feroviar de călători, termenele şi condiţiile legale impuse de procedurile birocratice naţionale şi europene scoţându-i pe aceştia din joc, susţin sindicatele din domeniu, potrivit Agerpres.ro.

"ARF doreşte ca prin acest proiect să înnoiască parcul de material rulant pentru transportul de pasageri din ţara noastră cu 100 de rame electrice noi (EMU), însă, din păcate, termenele şi condiţiile legale care sunt impuse de procedurile birocratice naţionale şi europene scot din joc nu numai pe principalul operator de transport feroviar de călători din România - SNTFC 'CFR Călători' SA, dar şi pe ceilalţi operatori privaţi din acest domeniu de activitate. Aşadar, în situaţia în care se continuă cu aceeaşi abordare de până acum, putem spune că rezultatele implementării proiectului ar putea să fie deosebit de favorabile numai operatorilor de transport feroviari din străinătate", afirmă Confederaţia Sindicală Naţională Meridian şi Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) într-un comunicat comun.

Potrivit sursei citate, ARF a organizat miercuri, 4 iulie 2018, o consultare trilaterală la care au participat reprezentanţii ARF, reprezentanţii federaţiilor sindicale ce au în componenţa lor majoritatea mecanicilor de locomotivă de călători şi de marfă (FSTFR şi FMLR), precum şi consultanţii europeni AECOM contractaţi de Banca Europeană de Investiţii în vederea implementării Proiectului "Sprijin pentru Autoritatea de Reformă Feroviară la achiziţia materialului rulant destinat transportului de pasageri".

Obiectivul acestui program implementat în colaborare cu experţi selectaţi de BEI este de a sprijini nou înfiinţata Autoritate de Reformă Feroviară, să realizeze în perioada următoare, achiziţii de material rulant pentru a fi pus, în anumite condiţii, la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de pasageri din România. Sarcinile atribuite consultanţilor în acest proiect sunt: realizarea unui studiu de fezabilitate (până la sfârşitul anului 2019); realizarea procedurilor de atribuire a Contractelor de Serviciu Public; realizarea procedurilor de licitaţie a materialului rulant (până în anul 2021 cu finalizare în 2023) şi depunerea cererii de finanţare din fonduri UE (dacă nu se depăşeşte termenul prevăzut pentru folosirea acestor bani europeni).

"În contextul în care cererea de servicii de transport feroviar pasageri este mult mai mare decât oferta operatorilor din piaţa, CSN MERIDIAN şi FSTFR mai trage încă o dată un semnal de alarmă asupra crizei de la SNTFC 'CFR Călători SA, datorată în special lipsei automotoarelor, ramelor electrice, vagoanelor şi locomotivelor, fără de care, nu se pot asigura nevoile pieţei de transport feroviar din România, cu un impact direct asupra călătorilor. Achiziţia a 100 de EMU în perioada 2021-2023 este tardivă pentru operatorii de transport feroviari de călători români, motiv pentru care solicităm Guvernului României să ia exemplul altor guverne europene, care au reuşit să achiziţioneze material rulant nou prin alte metode, care le-au permis să consolideze rolul transportului feroviar de călători în asigurarea unei mobilităţi durabile a cetăţenilor din aceste state membre UE", se spune în comunicat.

La sfârşitul lunii iunie 2018, parcul inventar de mijloace de tracţiune aparţinând CFR Călători era compus din 1.090 de vehicule feroviare motoare ((358 locomotive electrice; 238 locomotive Diesel electrice; 190 locomotive Diesel hidraulice, 120 automotoare Desiro; 133 automotoare serii 700, 900, 1000, 282, LVT, DUEWAG; 11 automotoare ADH11; 34 rame electrice Z 6100, 6300; şase locomotive Diesel mecanice) şi două vagoane WIT.

Parcul inventar înregistrează un număr de 2.283 de vagoane (2031 vagoane clasă şi 252 vagoane speciale) în următoarea structură: 313 vagoane construcţie nouă (304 vagoane clasă şi 9 vagoane speciale), 1175 vagoane modernizate/ adaptate la infrastructură CFR (944 vagoane clasă şi 231 vagoane speciale) şi 795 vagoane modernizate (783 vagoane clasă şi 132 vagoane speciale).

"Locomotivele SNTFC 'CFR Călători' SA sunt insuficiente şi vechi, iar în ceea ce priveşte situaţia automotoarelor şi a ramelor electrice situaţia nu este mai bună. Compania are nevoie de 500 de automotoare şi rame electrice, însă în prezent sunt în exploatare doar 200 de automotoare. Lipsesc 200 de rame electrice şi 100 de automotoare, iar cu privire la automotoare, doar o parte dintre acestea au o vârstă medie de 13 ani, respectiv AM Desiro care sunt în număr de 100 în exploatare. Precizăm că Ministrul Transporturilor a promis în Parlamentul României că în luna septembrie 2018 vor fi achiziţionate 100 de automotoare de tip Desiro pentru SNTFC 'CFR Călători' SA. În ceea ce priveşte situaţia vagoanelor, la data de 29 iunie 2018, în structura parcului inventar al SNTFC 'CFR Călători' SA se înregistra aceeaşi insuficienţă, respectiv este nevoie de cel puţin 1.300 de vagoane şi există doar 650 de vagoane în funcţiune la acest moment. Conducerea societăţii a promis că pentru următorii doi ani vor exista contracte de modernizări pentru 300 de vagoane din parcul inventar al SNTFC 'CFR Călători' SA", atrag atenţia sindicatele.

Consorţiul selectat de BEI-PASSA lucrează la elaborarea documentaţiei necesare achiziţiei de material rulant pentru transportul public de călători, în baza unui proiect european care se va derula pe o perioadă de 20 de luni, a anunţat, pe 21 mai, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

"Proiectul este cofinanţat de Fondul European Regional de Dezvoltare prin Programul Operaţional Asistenţă Tehnică şi bugetul de stat, are o durată de 20 luni şi va avea drept rezultate: un studiu de fezabilitate în vederea pregătirii achiziţiei de material rulant, pregătirea contractelor de servicii publice în conformitate cu normele europene, specificaţii pentru proiectul de achiziţie de material rulant şi asistenţă în completarea cererii de finanţare pentru achiziţia de material rulant", se arată în comunicatul ARF remis AGERPRES.


Studiul de fezabilitate care va sta la baza întocmirii caietului de sarcini şi din care va rezulta numărul şi tipul vehiculelor feroviare ce vor fi achiziţionate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) va fi încheiat în toamna acestui an.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară are prevăzut prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 - 2020 un proiect major privind achiziţia de material rulant în valoare de 252 milioane euro (costuri eligibile).

ARF este o structură specializată aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, înfiinţată prin OUG 62/2016, care ca obiect de activitate implementarea reformei în sectorul feroviar, conform Master Planului General de Transport.

Instituţia se ocupă de restructurarea reţelei de transport feroviar, atribuirea contractelor de servicii publice către operatorii de transport feroviar, introducerea indicatorilor de performanţă care să stea la baza monitorizării contractelor de servicii publice legal încheiate, introducerea unor programe de eficientizare a activităţilor desfăşurate în sectorul de transport feroviar, precum şi de achiziţionarea de material rulant care se va preda, în condiţiile legii, operatorilor de transport public feroviar de călători.

Pentru perioada de programare 2014 - 2020, în decembrie 2015 BEI şi Ministerul Fondurilor Europene au semnat un nou Memorandum de înţelegere, care are anexat un format standard de contract de asistenţă tehnică (PASSA), atât pentru a asigura sprijin în vederea susţinerii reformelor structurale, investiţiilor din sectorul public, creşterea absorbţiei Fondurilor Europene Structurale şi de Investiţii în perioada de programare 2014 - 2020, cât şi pentru a pregăti perioada de programare următoare (după 2020).
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78

Numarul mesajelor : 12122
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 15842
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 2 Icon_minitimeSam 28 Iul 2018, 09:21

https://www.railwaypro.com/wp/a-new-rail-freight-corridor-could-be-operational-in-2020/
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 2999
Reputatie : 6197
Data de inscriere : 18/03/2011

Revista presei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 2 Icon_minitimeSam 28 Iul 2018, 13:54

https://www.banatulazi.ro/aventura-de-grad-zero-calatoria-cu-trenul-de-la-timisoara-oriunde-in-romania/

De asta ce parere aveti? https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/trenul-bucuresti-constanta-intarziat-de-o-gluma-proasta-963045

Asa mari daune sa produca tragerea unui semnal de alarma? Si sa se ajunga la dosar penal?
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6412
Reputatie : 8485
Data de inscriere : 16/07/2014

Revista presei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 2 Icon_minitimeSam 28 Iul 2018, 22:51

Luna, tu pe ce lume traiesti? sau mai bine zis ce virsta ai?

nu ai mers cu trenul din copilarie sa vezi inscriptiile pe tablite emailate scrise inclusiv in limba rusa prin care se informa ca tragerea nejustificata a semnalului de larma se pedepseste?

chiar si Caragiale in ,,Domnul Goe" mentioneaza urmarile tragerii semnalului de alarma, iar in ,,Bubico" se intocmeste si proces verbal pentru tragerea nejustificata a semnalului.

Tu iti imaginezi ce inseamna o frinare de urgenta la 160km/h? dincolo de ,,senzationalul" jurnalistic ca s-au incins frinele.
Sint convins ca semnalul l-a tras tot un student ca tine poate afumat sau cu fumuri, care nu a mai vazut pina atunci minerul unui semnal de alarma.

Cite bagaje pot cadea pe calatori ranindu-i?
Daca era in sensul celalalt cita lumea pierdea legaturile din Bucuresti Nord?

Sus In jos
Cipri Andrei Neculai

Cipri Andrei Neculai

Numarul mesajelor : 260
Varsta : 22
Localizare : Cluj-Napoca / Câmpina
Reputatie : 1408
Data de inscriere : 29/09/2016

Revista presei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 2 Icon_minitimeSam 28 Iul 2018, 22:56

Luna a scris:
Si sa se ajunga la dosar penal?

Ok, hai sa nu mai intocmim vreun dosar penal pentru astfel de cazuri si sa dam niste amenzi de genul 15-20 RON si sa-i lasam pe oameni sa traga semnalul de alarma ori de cate ori e nevoie... in fond cui nu i-ar placea sa-l lase trenul in fata casei?
Sus In jos
https://www.flickr.com/photos/cipri_477-802-9/
Luna



Numarul mesajelor : 2999
Reputatie : 6197
Data de inscriere : 18/03/2011

Revista presei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 2 Icon_minitimeDum 29 Iul 2018, 10:10

Cred ca ati uitat de Oltenita unde se tragea semnalul de alarma in fiecare tren fest, si de mai multe ori la aceeasi cursa. Si nu am auzit de sanctiuni. Desi nu sunt de acord cu asta, clar trebuia macar cateva sute de lei amenda.

dan tm a scris:
Luna, tu pe ce lume traiesti? sau mai bine zis ce virsta ai?

nu ai mers cu trenul din copilarie sa vezi inscriptiile pe tablite emailate scrise inclusiv in limba rusa prin care se informa ca tragerea nejustificata a semnalului de larma se pedepseste?

chiar si Caragiale in ,,Domnul Goe" mentioneaza urmarile tragerii semnalului de alarma, iar in ,,Bubico" se intocmeste si proces verbal pentru tragerea nejustificata a semnalului.

Tu iti imaginezi ce inseamna o frinare de urgenta la 160km/h? dincolo de ,,senzationalul" jurnalistic ca s-au incins frinele.
Sint convins ca semnalul l-a tras tot un student ca tine poate afumat sau cu fumuri, care nu a mai vazut pina atunci minerul unui semnal de alarma.

Cite bagaje pot cadea pe calatori ranindu-i?
Daca era in sensul celalalt cita lumea pierdea legaturile din Bucuresti Nord?
Pe lumea asta traiesc. Ideea este ca am prins de cateva ori tragandu-se semnalul de alarma in tren si nu a iesit asa mare dezastru, doar intarziere cateva minute sa zic 10-20, dar fara sa iese fum din boghiuri, fara o ora de intarziere si dosar penal. Ba mai mult acum vreo 4-5 ani la unu in Gara de Nord ii plecase sotia sa cumpere ceva de la un magazin si pentru ca el si bagajele erau in tren a tras semnalul de alarma cand sa plece trenul, si nu odata ci de 2-3 ori, politia era chiar langa vagon si doar l-au rugat frumos sa nu mai traga de semnalul de alarma ca nu trebuie sa intarzie trenul din cauza lui, poate cobori si merge cu alt tren. Chiar si in exemplul care zici tu cu Goe s-a dat doar amenda nu dosar penal si puscarie. Oricum intrebarea mea era mai mult de ordin tehnic decat legat de sanctiuni. Strict daca as decide eu sanctiunea pentru vinovat nu as ocupa puscarie cu el, i-as da vreo 1000-2000 lei amenda + imputat toate daunele si costurile ce decurg din intarzierea trenului (o ora de salarii la personal, curent consumat in plus, uzura inutila a boghiurilor) sa ajunga la vreo 10000 nota de plata cel putin ca scopul cfr e sa ia bani doar. Suplimentar i-as da si interdictie de a urca in trenuri cfr timp de un an, daca e student retragerea legitimatiei.
Sus In jos
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
AeroX

Numarul mesajelor : 1227
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3997
Data de inscriere : 25/05/2012

Revista presei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 2 Icon_minitimeDum 29 Iul 2018, 10:35

Cipri Andrei Neculai a scris:
Luna a scris:
Si sa se ajunga la dosar penal?

Ok, hai sa nu mai intocmim vreun dosar penal pentru astfel de cazuri si sa dam niste amenzi de genul 15-20 RON si sa-i lasam pe oameni sa traga semnalul de alarma ori de cate ori e nevoie... in fond cui nu i-ar placea sa-l lase trenul in fata casei?

Ca si cum s-ar fi trage apa la WC. What a Face Poate unii nici toaleta nu au găsit-o sau sperau sa vina mai mult aer condiționat in compartiment.
Oricum sunt surprins de cat de nărozi sunt unii care se urcă in tren. Într-o zi mai ghinionista un asemenea guvid ar putea deraia un tren, doamne fereste. In loc sa cada din tren pur și simplu pentru a face dreptate selecției naturale.
Iar Luna trăiește într-un stat paralel, cum am zis la alt topic.
Chiar exista asa ceva. Unii o demonstrează ca nu sunt deloc cu picioarele pe pământ si culmea ca au șoriciul ala prea gros pe ei si nu se pot opri de dat din clanta aiurea.
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
Luna



Numarul mesajelor : 2999
Reputatie : 6197
Data de inscriere : 18/03/2011

Revista presei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 2 Icon_minitimeDum 29 Iul 2018, 16:33

Ma intreb atunci cum o fi la trenurile de mare viteza daca se trage semnalul de alarma? Deraiaza de fiecare data? Ma indoiesc. Poate cineva care cunoaste sa ma lamureasca, eu nu stiu prea multe pentru ca nu sunt pasionat feroviar, ci de calatorii (daca as gasi/voi gasi un mijloc de transport mai ieftin si macar apropiat de tren ca si confort decat trenu as renunta/renunt la a mai calatori cu trenul), cam tot ce stiu despre trenuri e ori aflat in timpul calatoriilor ori de pe acest forum (multumesc pentru informatii).

Alte articole:
https://www.digi24.ro/stiri/economie/consumatori/pe-fiecare-km-un-tren-a-intarziat-in-medie-in-2017-cinci-secunde-914786

http://www.zvj.ro/articole-48921-Trenul+spre+Bucure++ti+Nord++oprit+mai+bine+de+dou+++ore+in+sta++ie+la+Livezeni.html
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 2506
Varsta : 40
Localizare : Alexandria
Reputatie : 4651
Data de inscriere : 23/01/2014

Revista presei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 2 Icon_minitimeDum 29 Iul 2018, 22:55

Luna a scris:
Ma intreb atunci cum o fi la trenurile de mare viteza daca se trage semnalul de alarma? Deraiaza de fiecare data?
Pai si ce in cazul tau trenul a deraiat??.Intarzierea a fost de o ora pentru ca a mai oprit in Fetesti pentru verificari suplimentare...apoi nu cred ca a mai rulat cu viteza din livret pana la destinatie.La TGV sunt alte sisteme de franare si de avertizare, in momentul cand se trage semnalul de alarma mecanicul este avertizat si trimite echipa din tren pentru verificari si in functie de natura urgentei se ia decizia sa se opreasca.Dar crede=ma acolo nu trage nimeni semnalul la misto , acolo amenzile sunt drastice.Si ce te mira faptul ca se face dosar penal pentru asa ceva, cineva trebuie sa suporte pagubele.Gandeste-te daca vreun copil era lovit de vreun bagaj, doamne fereste se ajungea la vreun eveniment nedorit
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 15822
Varsta : 30
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 18934
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 2 Icon_minitimeDum 29 Iul 2018, 23:20

Semnalul de alarmă funcţionează peste tot pe acelaşi principiu - goleşte conducta principală de frână. Asta înseamnă frânare rapidă la orice tren cu frână pneumatică, inclusiv la TGV, iar acţiunea semnalului e mecanică (deschide o valvă de aer), nu se poate bloca de către nimeni. Diferenţa e că la TGV înainte să apuci să deschizi supapa de aer, mai ai de tras de nişte tije şi leviere + ai posibilitatea să comunici cu mecanicul sau şeful de tren între timp.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat




Revista presei - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 2 Icon_minitime

Sus In jos
 
Revista presei
Sus 
Pagina 2 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 34 ... 67  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: