Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiţi
 

 La 50 de ani de la creearea actualului judet Vaslui

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4484
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 7890
Data de inscriere : 03/11/2010

La 50 de ani de la creearea actualului judet Vaslui - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: La 50 de ani de la creearea actualului judet Vaslui   La 50 de ani de la creearea actualului judet Vaslui - Pagina 2 Icon_minitimeVin 21 Dec 2018, 20:27

In 1990 in judetul Vaslui existau un numar de 26 statii si HM-uri (halte de miscare) de pe reteaua CFR:

-Statii: Tutova, Barlad, Zorleni, Banca, Rosiesti, Crasna, Munteni, Vaslui, Balteni, Buhaiesti (M600), Epureni, Murgeni, Falciu (linia 603), Cretesti, Husi (linia 604), Negresti-Vaslui, Bacesti (linia 605)

-HM-uri: Dragalina, Barzesti, Rebricea (M600), Horga, Falciu Nord (linia 603), Oltenesti, Podgoriile Husului (linia 604), Rafaila (linia 605) si Docaneasa (linia 703).


Dintre acestea:

- 10 erau echipate cu instalatii CED (Tutova, HM Dragalina, Barlad, Zorleni, Crasna, Munteni, Vaslui, Balteni, Buhaiesti, HM Rebricea)

- 12 erau echipate cu instalatii tip SBW si semnalizare mecanica (Banca, Rosiesti, HM Barzesti, HM Horga, Epureni, Murgeni, Falciu, HM Falciu Nord, HM Oltenesti, Cretesti, HM Podgoriile Husului, Husi)

- 4 erau "puncte de sectionare in linie curenta", deservite de cate un revizor de ace pe tura: HM Docaneasa, Negresti-Vaslui, HM Rafaila si Bacesti.


Circulatia se desfasura :

-In sistem BLA intre Tutova- Barlad- Zorleni si Buhaiesti- HM Rebricea

-In sistem BLAS intre Crasna- Munteni

-In sistemul intelegerii telefonice a caii libere intre Zorleni- Crasna si pe liniile secundare 603 si 604

-Sectii cu conducere centralizata din judetul Vaslui erau liniile 605 si 703


Statii cu birouri de informatii erau numai Vaslui si Barlad.

Agentii de voiaj CFR erau la Vaslui, Barlad si Husi.


Conform planurilor, urma ca pana cel tarziu in anul 1995 intreaga M600 intre Tecuci si Iasi sa fie dublata, electrificata si echipata cu BLA si VS ridicata la 120 km/h pe intreaga distanta Tecuci- Grajduri.

Astfel si judetul Vaslui ar fi beneficiat de cale ferata electrificata.



In domeniul transportului interurban auto, ITA Vaslui aveea autogari si autocoloane de transport Marfa la Vaslui, Barlad si Husi.

Unele curse de autobuze interurbane plecau si soseau in si din Murgeni.



In domeniul transportului urban in comun, IJTL Vaslui aveea autocoloane la Vaslui (unde erau 5 sau 6 linii de autobuze urbane), Barlad (unde erau doua linii de autobuze urbane 1 IRB- Gara si 2 IRB- Liceu) si Husi (unde erau doua linii de autobuze urbane 1 Gara- Zona industriala si 2 Cartier Corni- Zona Industriala).

In perspectiva, era planificata introducerea tramvaiului la Vaslui si a troleibuzului la Barlad si Husi (unde era in plan o linie de troleibuze pe traseul Camping Dobrina- Statia Meteo).



Judetul Vaslui urma a beneficia si de transport naval, prin amenajarea raului Prut pentru navigatie, in aval de barajul Stanca-Costesti, urmand a fi realizate doua porturi in judetul Vaslui- la Dranceni (langa Albita) si la Falciu.
Sus In jos
 
La 50 de ani de la creearea actualului judet Vaslui
Sus 
Pagina 2 din 2Mergi la pagina : Înapoi  1, 2

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: