Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiţi
 

 dfdggg

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul
AutorMesaj
laurentzu



Numarul mesajelor : 419
Varsta : 34
Localizare : Iasi
Reputatie : 1622
Data de inscriere : 08/06/2016

dfdggg - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: dfdggg   dfdggg - Pagina 4 Icon_minitimeMier 30 Aug 2017, 10:44

Adirmvl a scris:
În prima luni din decembrie 2016 așteptam îmbarcarea pentru cursa de seară București - Cluj de la Wizz. Cu vreo jumătate de oră înainte trebuia să plece avionul Taromului la Satu Mare. Știi câți călători a avut? 3 (trei). Ba a mai fost și o fază amuzantă că primii doi au trecut de poartă mai repede, iar ultimul a venit aproape de ora închiderii porții și l-a cam luat la rost doamna de la Tarom că înghețau ceilalți doi în autobuz. Smile)

Si ne mai miram de ce Tarom merge in pierdere de atatia ani.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78

Numarul mesajelor : 11975
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 15633
Data de inscriere : 05/10/2010

dfdggg - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: dfdggg   dfdggg - Pagina 4 Icon_minitimeMier 30 Aug 2017, 10:57

Se vede ce management a fost si este la Tarom aia inca mai traiesc in EPOCA DE AUR da probabil mai mult nu se vrea
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 318
Reputatie : 2938
Data de inscriere : 07/08/2012

dfdggg - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: .   dfdggg - Pagina 4 Icon_minitimeJoi 31 Aug 2017, 18:01

Pe mine nu m-ar deranja nici dacă vor scoate şi vagoanele de clasa 1.

Păi dacă stăm să ne gândim, MÁV-START are zilnic cel puţin câte un IR pentru Budapesta din fiecare oraş mare (centru regional) colţ al ţării: NE Miskolc (pe linia spre Slovacia), Debrecen-Nyíregyháza (pe linia spre Ucraina), SE Kecskemét-Szeged (pe linia spre Serbia), SV Pécs (pe linia spre Croaţia, Slovenia), NV Győr (pe linia spre Viena) – singurele oraşe din ţară cu peste 100 de mii de locuitori. (Are România IR direct pentru Bucureşti din fiecare oraş cu cel puţin 100 de mii de locuitori?) Deci dacă vrei să ajungi din orice colţ al ţării în capitală, sau în orice alt colţ al ţării, o poţi face cu un IR direct spre Budapesta, iar de acolo cu un alt IR spre colţul celălalt al ţării. Aceste IR-uri nici acolo nu sunt lungi de 10 vagoane ca pe vremuri: dacă te uiţi bine, de-abia dacă au 3 vagoane, circulă individual, nu se cuplează cu alte trenuri (dar circulă chiar şi dacă sunt pline doar 50%, şi nu le scot, nu zic că sunt nerentabile), călători nu au nici ei mai mulţi ca România (chit că au ei autostrăzi puse la punct pe aceleaşi rute feroviare mai sus amintite)! Şi mai au vara un IR spre malul de sud al lacului Balaton, linie care continuă spre Croaţia la Zagreb şi de acolo spre litoralul mării Adriatice... Dar Ungaria are puse la punct aceste linii principale, sunt duble, electrificate, au trafic internaţional, şi de marfă, funcţionează foarte bine şi RO-LA, liniile sunt automatizate, cu 120 km/o, fără nicio limitare/reducere. (În România? Poate doar între Bucureşti – Constanţa, Bucureşti – Câmpina...) Serviciile din aceste IRuri sunt realmente la standarde europene, vagoanele idem. Deşi şi ei au aeroporturi în aceste oraşe mari mai sus amintite, totuşi nu au nici un fel de trafic. Spre deosebire, România are trafic aerian şi în oraşele mari... Apoi ce găseşti pe liniile secundare în Ungaria, la fel ca şi pe la noi: linii făcute praf, la pragul închiderii, atât ca viteze, cât şi ca automotoare, dar şi ca număr de călători, în nişte zone rurale părăsite, sărace... Multe au fost închise şi pe-acolo, sau lăsate-n paragină, iar în zona de NV a ţării au fost luaţi de privaţi din Austria...

Eu zic că e bine că s-au scos vagoanele de dormit şi restaurant de pe toate trenurile dintre Budapesta - Braşov. Nu înţeleg de ce au mai lăsat cuşeta (am înţeles bine, sau se vor scoate şi astea?) şi clasa 1? Am înţeles bine că vagoanele de clasa 2 sunt vagoane tip compartiment mai spaţioase din alea cu 2 x 3 locuri? Cât ce priveşte durata călătoriei, asta depinde de viteze, cum am scris mai sus, între Budapesta – Püspökladány se circulă cu viteza constantă de 120 km/o. În România... Bine-bine, înţeleg eu că e zonă muntoasă între Oradea – Cluj, dar nici chiar aşa... Am văzut viteze de 120 km/o şi în Alpii din Austria şi Elveţia, munţi de 2 x mai înalţi decât Carpaţii noştri... Se circulă cu 100 km/o între Miercurea Ciuc – Băile Tuşnad (cam 30 de km), Bodoc – Sfântu Gheorghe – Ozun (tot cam 30 de km)... Sigur că omul din România ia degrabă avionul... Nu şi cei dintre Budapesta – Viena, Paris – Londra, Amsterdam, Rotterdam, München, Lille, Bruxelles, Berlin, Hamburg, Köln, etc. – toată zona văii Rinului, cea mai populată şi cea mai bogată, cea mai dezvoltată (oare nu francezii şi germanii au creat UE nu mult după al 2-lea război mondial? – ei o susţin chiar şi până azi: bagă mai mulţi bani decât scot, normal că ei fac regulile), pentru ei trenul încă mai e o opţiune reală... De ce nu şi între Bucureşti – Budapesta? Pentru că infrastructura feroviară e moştenită de la comunişti, iar guvernele postcomuniste NU au reuşit nici până azi să reabiliteze infrastructura, cel puţin liniile principale aşa cum a făcut Viktor Orbán în Ungaria atât cu autostrăzile, dar şi cu căile ferate principale...

Păi dacă grupa de Târgu Mureş e nerentabilă? Cum să fie rentabilă dacă circula ca regio între Târgu Mureş – Cluj, iar acolo cuplarea se făcea în 30 de minute? În rest viteze mici de... Omul mai bine lua la un preţ un pic mai mai mic autobuzul care ocolea Clujul pe autostradă (are-n fiecare zi câte una) seara la ora 7, ‘neaţa la 7 era la Budapesta fără să stea o oră la frontieră (ca trenul)...

Ungurii, te asigur, nu prea iau avionul pentru Viena, când au autostradă de la Budapesta, vreo 250 de km, un drum durează vreo 2 ore jumate, cu IR-ul idem...

Dacă-n Europa mai toate companiile feroviare de călători sunt la stat, normal că statul se uită ce şi cum face cu ele, mai ales dacă bagă bani mulţi în ele (direct sau indirect), mai ales în cele mai mari ţări (Anglia, Franţa, Germania), unde infrastructura e pusă la punct, şi tot sistemul cum funcţionează (pe profit) nu poţi cu una-două să dai totul la fier vechi (ca pe la noi)... Din contră: francezii şi-au făcut nu demult TGV-uri concurenţă pentru avioane... Cât ce priveşte CFRCălători... Eu chiar cred că dacă infrastructura din România ar fi ca cel din Germania, ar putea face profit (pe liniile principale zic)... Dar aşa... Cum să ceri să scoată profit? Să scoţi din Mers jumătate din trenuri? Nici aşa nu se poate! Eu cred că e o mare absurditate aici! Să nu-mi zică nimeni, că nu sunt călători! Uitaţi-vă câte autobuze sunt pe şosele, câte maşini se îngrămădesc una după alta... Cel puţin jumătate din traficul rutier de azi ar trebui să fie al CFRului...

Păi dacă Putin ar deschide frontierele Rusiei, închipuie-ţi ce se întâmplă cu Rusia: cam ce s-a întâmplat cu România postcomunistă: toţi străinii intră, care cum poate, fură tot ce pot, falimentează şi demolează tot ce pot ca să intre ei de afară cu produsele, serviciile şi firmele lor, marile companii aşa-zis multinaţionale pun mâna pe tot sistemul energetic, ridică preţurile până ce pot, şi ies cu profitul mare, dar mare de tot, în valizele lor noaptea în timpul somnului... Totuşi ce ai crezut, de ce are nevoie UE de Europa de Est? Tocmai pentru că ei acolo în vest nu mai au ce să se dezvolte, acolo totul e perfect, te duci în Belgia, totul e ca Alice în Ţara Minunilor, nici nu mă mir de ce ţin aşa de mult la birocraţia lor din Bruxelles (foarte mulţi bani se învârt pe acolo, toţi banii Europei), şi de ce le e ciudă francezilor de supremaţia germană din birourile UE! Ca să-şi ţină nivelul actual de trai, au nevoie de expansiune, de pieţe noi, de muncitori ieftini din est... Bine zicea la un momendat Soros lui Merkel: dacă UE vrea să-şi ţină GDP-ul la nivelul actual, ar avea nevoie anual de 1 milion de muncitori ieftini... (săracul Soros s-a referit la arabi – Merkel l-a crezut, ba mai mult decât atât: i-a dat turcilor o sumedenie de bani europeni pentru trierea arabilor, bani din care Erdogan şi-a făcut un puci, şi-acuma uite că toţi arabii au venit pe umerii lui Merkel şi nu ştie nici ea ce să facă: nici măcar o treime din ei nu şi-au găsit de lucru, dar s-a gândit acuma, i-a venit o idee de la Juncker, cu cota asta să scape de câţiva şi să bage câţiva şi în România, desigur fără voia lor) Deci mizerie peste tot (alţii zic mai diplomatic: „interese”, sau „afaceri”), până şi în capul celor mai mari conducători ai marilor puteri: mafie mare şi UE ăsta, un fel de Imperiu Roman reloaded! Măcar de guvernul român ar fi atât de isteţ ca Viktor Orbán, măcar infrastructura să pună la punct, stau acolo banii la Bruxelles, şi rămân acolo la ei (şi le cheltuie ei), dacă nu depui proiectele... Are Budapesta autostradă de la Viena, dar Bucureştiul pentru Budapesta? Şi nu mai continui cu off topicul de canalul navigabil Bucureşti – Argeş – Dunăre şi altele fel de fel... Încă nu s-au început lucrările. Uite că timişorenii şi-o fac din nou Bega cu vaporaşul, ca pe vremuri...

Oriunde te duci în lume, marile transporturi de marfă nu se pot realiza decât pe calea ferată! Deci căile ferate au avut şi vor avea şi în continuare viitor peste tot în lume! Poate liniile astea secundare (înfundate) învechite de lungime scurtă cu viteză mică din zonele sărace se vor desfiinţa (nu doar pe la noi, ci şi în alte zone)...

De ce nu ar fi posibil reînvierea Orient Expressului dintre Istanbul – Paris? De ce nu am avea câte un IR de noapte cu vagoane de dormit măcar pentru ţările vecine, pentru Belgrad, sau mă rog, până la Sofia, Atena, Istanbul, respectiv Budapesta - Viena? Pentru că mai nou toată lumea călătoreşte cu avionul?

România nu e o ţară atât de mare (ca SUA), să aibe la fiecare reşedinţă de judeţ câte un aeroport! Deci eu zic că s-a făcut foarte bine, când toate aeroporturile s-au dat la consiliile judeţene! Ei acolo local pe plan judeţean să facă ce vor şi ce pot din banii lor pentru ei înşişi!

Sper ca IR Târgu Mureş – Deda – Braşov - Bucureşti Nord să nu se scoată! Nici IR Târgu Mureş – Deda – Braşov - Bucureşti Nord – Constanţa – Mangalia în vacanţa şcolară de vară! Dacă scot vagoanele de clasa 1, aia chiar că nu mă deranjează. Dar poate alţii ar avea nevoie de ele (primarii, parlamentarii, etc, oamenii de afaceri, bogaţii)... Dar dacă modifică ora de plecare de la Târgu Mureş (şi de ce nu, şi de la Bucureşti Nord) la ora 12:00, ar fi şi mai bine!

Am observat că de câteva zile s-a băgat pe IR Bucureşti Nord – Târgu Mureş un vagon (tip nou, termo-fonoizolat) de clasa 2 cu compartimente (a câte 2 x 3 locuri)! Tare-mi place, deşi din punct de vedere psihologic şi sociologic vagoanele tip salon sunt mai bune...

Ca fapt divers. Nu demult un foarte bun prieten de-al meu din Ungaria a venit pentru prima dată în viaţa lui în România să vadă şi el cu ochii lui, să simtă şi el pe propria lui piele. Ei, cum a văzut omul la Cluj cât de multe maşini sunt parcate peste tot (şi ce fel de maşini) în faţa blocurilor, pur şi simplu a exclamat la un momendat: „Ia te uită câte maşini! Şi ce fel de maşini! Una peste alta! Şi unul mai bun decât altul! (iar după a pauză mică) Şi vă mai plângeţi că nu trăiţi bine?” No comment! Mai târziu, mai în glumă - mai în serios aşa zicea: „Voi din camera mare până şi la toaletă vă duceţi cu maşina!”
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl

Numarul mesajelor : 7434
Reputatie : 10347
Data de inscriere : 06/04/2012

dfdggg - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: dfdggg   dfdggg - Pagina 4 Icon_minitimeJoi 31 Aug 2017, 18:34

Zalău și Tulcea parcă nu au tren/grupă directă. Și Bistrița? Dar alea nu au 100.000 de locuitori. Nici nu cred că au avut vreodată. În rest zi o reședință de județ din care nu ai tren sau grupă pentru București.

Iar cu MAV-ul și 120-ul dintre Budapesta și Biharkeresztes lasă-mă, că am văzut acum două luni cum merge trenul și pe acolo.

Da, cel puțin Corona și Ady Endre au 21-91, cu 6 fotolii în compartiment.

A, și în Ungaria e normal să nu ai trafic aerian pe intern. Țara e mică și capitala e un pic mai la nord față de centrul țării.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 15683
Varsta : 30
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 18735
Data de inscriere : 17/08/2011

dfdggg - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: dfdggg   dfdggg - Pagina 4 Icon_minitimeJoi 31 Aug 2017, 22:56

Tocmai, Ungaria e mai mică, în vreme ce în România ai şi 500 de km de la capitală până în judeţele mai îndepărtate. În plus, Ungaria e plată, aşa că declivităţile sunt mici, implicit locomotivele pot remorca trenuri mai grele.

Comparaţia rutei Budapesta - Viena cu Bucureşti - Budapesta e exact precum comparaţia dintre coacăze şi pepeni. Sunt 250 km prin câmp şi fără control de frontieră în primul caz faţă de vreo 800 cu 2 treceri peste Carpaţi (una dacă o iei pe M900) şi o frontieră non-Schengen în al doilea.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Rarau
V.I.P Member
V.I.P Member
Rarau

Numarul mesajelor : 742
Varsta : 39
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3564
Data de inscriere : 23/01/2012

dfdggg - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: dfdggg   dfdggg - Pagina 4 Icon_minitimeVin 01 Sept 2017, 15:53

Czirjak Arpad a scris:
Pe mine nu m-ar deranja nici dacă vor scoate şi vagoanele de clasa 1.

Eu zic că e bine că s-au scos vagoanele de dormit şi restaurant de pe toate trenurile dintre Budapesta - Braşov. Nu înţeleg de ce au mai lăsat cuşeta (am înţeles bine, sau se vor scoate şi astea?) şi clasa 1? Am înţeles bine că vagoanele de clasa 2 sunt vagoane tip compartiment mai spaţioase din alea cu 2 x 3 locuri? Cât ce priveşte durata călătoriei, asta depinde de viteze



Uite pe mine unul ma deranjeaza.
Daca vreau sa ma duc la Budapesta prefer Corona.

Pentru unii oameni a se simti bine in concediu inseamna a merge cu trenul.
Sefa mea se duce singura cu trenul in concediu (desi are sot) cu trenul la Sinaia, Predeal, Baile Herculane etc

Pentru ca pe ea o relaxeaza sa mearga cu trenul, simte ca e in concediu cand merge cu trenul.

Eu unul daca merg la Brasov, Cluj sau Budapesta cu trenul ma SIMT ca sunt in concediu.
Daca as merge cu masina la Cluj/Budapesta nu m-as simti in concediu (chiar daca conduc eu sau nu acea masina)

Asa, de ce sa nu aibe ungurii vagoane de dormit la Corona??
Pe mine ma deranjeaza daca scoate trenul restaurant... am stat f mult in el cu o ceasca de ciocolata si am admirat privelistea. Am avut bilete la cuseta nu la CL2
poate data viitoare vreau la vagonul de dormit. Pe mine nu ma intereaza daca acele trenuri au profit sau nu, guvernul ungar ar trebui sa fie interesat si de etnici lui maghiari din zona. Trenurile MAV nu-s profitabile?? Sa le scoata pe alea de pe Craiova spre Bucuresti sau mai stiu eu care. Daca nasii sunt hoti sa vina supracontrol nu sa scoata vagoanele.

Mie mi-a placut curatenia si siguranta din acel tren si nu trenurile romanesti pline de dubiosi.
Fara povesti ca nu e asa... la un tren international care l-am luat din Brasov spre Bucuresti sau urcat 2 cupluri dubioase cu un caine de lupta, trenul a stationat parca 20 minute in Sinaia sa vina politia TF sa ii dea jos ... mare scandal a fost.
De ce oamenii dubiosi nu intra in TFC si Regiotrans?? (desi si in Regiotrans am mai vazut dubiosi/betivi dar o singura data)

Sunt sigur ca nici la Astra nu intra dubiosi. Si fara povesti dintr-alea ca sunt 2 nasi la 15 vagoane ca am vazut dubiosi la Cfr Calatori si la trenuri de 3-4 vagoane. De ce eu tot timpul eu am probleme cu persoane din trenurile Cfr Calatori si la restul nu??

Am venit cu TFC de la Slanic cu schimbare in Ploiesti si numai oameni civilizati in TFC, dar cel putin in automotorul de Slanic am murit de cald . (ingrozitor sa mergi cu TFC vara, cu CFR e f bine au vagoane f bune)
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 318
Reputatie : 2938
Data de inscriere : 07/08/2012

dfdggg - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: .   dfdggg - Pagina 4 Icon_minitimeVin 01 Sept 2017, 17:55

Mai rar să găseşti un pasionat ca tine, Rarău! Mă gândesc că vagoanele de dormit se scot pentru că s-au învechit... Nu ştiu sigur, oficial motivul e nerentabilitatea. Deci întreb aici pe forum dacă nu cumva se scot din cauza vechimii?

Subînţeleg aici, că cei care au călătorit în vagoanele de dormit, vor fi nevoiţi să se înghesuie în vagonul de clasa 1?

Subînţeleg aici, că dacă se vor scoate vagoanele de dormit şi restaurant, aceste trenuri vor fi un pic mai scurte (şi mai înghesuite)?

Chiar şi dacă Ungaria are beneficiile ei geografice în ceea ce priveşte infrastructura, asta nu înseamnă că România încă ar mai trebui să lase banii destinaţi modernizării infrastructurii din România la Bruxelles! (ceea ce din păcate se şi întâmplă)

Da, şi mie mi-ar plăcea să iau Orient-Expressul de la Istanbul spre Paris într-un vagon de dormit cu restaurant. Dar uite că nu se mai poate, e istorie...
Sus In jos
Warrington

Warrington

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1901
Data de inscriere : 03/09/2016

dfdggg - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: dfdggg   dfdggg - Pagina 4 Icon_minitimeVin 01 Sept 2017, 19:15

Czirjak Arpad a scris:
MÁV-START are zilnic cel puţin câte un IR pentru Budapesta din fiecare oraş mare

(...)(dar circulă chiar şi dacă sunt pline doar 50%, şi nu le scot, nu zic că sunt nerentabile)  

Dacă nu poți găsi și niște cifre, asta rămâne doar o discuție de bodegă. Și Malev avea tot felul de zboruri, inclusiv unele de Tg.Mureș, până într-o dimineață când n-a avut niciun fel de zboruri.

Dacă trenurile de care vorbești sunt rentabile, foarte bine. Dar tot ar trebui să vii cu niște cifre, la modul că un IR Budapesta - Miskolc ar fi rentabil la minim 85 de pasageri și el are între 112 - 135 sau ceva de genul.

Dacă nu sunt rentabile, iarăși bine. Dar tot ar trebui să vii cu niște cifre, la modul că un IR Budapesta - Miskolc are între 57 și 72 de pasageri plătitori, deci MÁV-START  pierde X forinți la fiecare cursă, pe care îi acoperă din sursa Y. Altfel, poți să povestești în fiecare zi despre fiecare tren din Ungaria, că tot degeaba.

Poate guvernul maghiar are cine știe ce idei deștepte care ar putea fi aplicate și în România, de ex.poate oferă abonamente pe calea ferată profesorilor navetiști și astfel MÁV-START încasează niște bani care provin de fapt de la Ministerul Educației, poate guvernul sau autoritățile locale oferă niște stimulente firmelor care plătesc abonamente pe calea ferată pentru proprii angajați navetiști, poate compania care gestionează infrastructura feroviară încasează taxe de tranzit de operatorii din țările vecine etc. etc.

Încearcă să te informezi despre sursele de finanțare pe care le are MÁV-START și despre rezultatele financiare. În mod normal ar trebui să fie publice.
Sus In jos
aris86



Numarul mesajelor : 233
Varsta : 32
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 1477
Data de inscriere : 26/04/2016

dfdggg - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: dfdggg   dfdggg - Pagina 4 Icon_minitimeSam 02 Sept 2017, 10:46

Bucuresti - Giurgiu si Bucuresti - Alexandria, oricate IR ar pune, nu or sa bata in veci la timp calea rutiera, in timp ce pe sosea faci cam 50 minute si respectiv, 85 de minute e cam greu sa te iei la tranta cu cel putin 3 ore de caciula.
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 2454
Varsta : 39
Localizare : Alexandria
Reputatie : 4539
Data de inscriere : 23/01/2014

dfdggg - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: dfdggg   dfdggg - Pagina 4 Icon_minitimeSam 02 Sept 2017, 21:03

aris86 a scris:
Bucuresti - Giurgiu si Bucuresti - Alexandria, oricate IR ar pune, nu or sa bata in veci la timp calea rutiera, in timp ce pe sosea faci cam 50 minute si respectiv, 85 de minute e cam greu sa te iei la tranta cu cel putin 3 ore de caciula.
Bucuresti-Alexandria niciodata, dar asta datorita traseului aprape dublu ca distanta si rebrusarii din Rosiori, Bucuresti-Giugiu cand se va relua circulatia prin Gradistea e altceva, dar deviem , ca sa nu zic deraiam de la subiectul topicului...
Sus In jos
Rarau
V.I.P Member
V.I.P Member
Rarau

Numarul mesajelor : 742
Varsta : 39
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3564
Data de inscriere : 23/01/2012

dfdggg - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: dfdggg   dfdggg - Pagina 4 Icon_minitimeLun 04 Sept 2017, 11:57

Eu-s pasionat?

Sunt mic copil pe langa cel ce a facut pagina de facebook Coronei Shocked

Nu mi-am imaginat ca un tren poate avea pagina de fb Very Happy

Insa e o idee f buna acea pagina de fb abere
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 15683
Varsta : 30
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 18735
Data de inscriere : 17/08/2011

dfdggg - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: dfdggg   dfdggg - Pagina 4 Icon_minitimeLun 04 Sept 2017, 14:16

Rarau a scris:
Nu mi-am imaginat ca un tren poate avea pagina de fb Very Happy

Insa e o idee f buna acea pagina de fb abere
1921/2 (fost 2801/2802) are pagină de Facebook din 2013: https://www.facebook.com/cucuveauaferoviara/

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
alex.alexus.tm

alex.alexus.tm

Numarul mesajelor : 1307
Varsta : 29
Localizare : Doha - Qatar
Reputatie : 5211
Data de inscriere : 28/03/2009

dfdggg - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: dfdggg   dfdggg - Pagina 4 Icon_minitimeLun 04 Sept 2017, 15:23

Dr2005 a scris:
Avem aeroporturi pustii la Arad, Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Tulcea.

La Oradea nu mai e chiar asa pustiu. Pe langa clasicul TAROM spre Bucuresti, mai avem si Blue Air spre Bucuresti si Constanta (in sezon) + RyanAir spre Milano Bergamo, Düsseldorf Weeze (din 30 October 2017), Barcelona Girona, Memmingen si London-Stansted. Pentru un aeroport care se afla la o distanta foarte mica de alte aeroporturi destul de importante (Cluj,Timisoara,Debrecen), lucrurile incep sa se miste incet incet.

Apropo, daca tot am inclus Debrecen`ul in discutie, pentru cei care locuiesc in zona Cluj-Oradea-vestul tarii, din 18 decembrie sunt curse directe Debrecen-Moskova cu WizzAir.
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 318
Reputatie : 2938
Data de inscriere : 07/08/2012

dfdggg - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: .   dfdggg - Pagina 4 Icon_minitimeLun 04 Sept 2017, 18:18

Bruxelles-ul are alte probleme cu transportul feroviar din Ungaria, guvernul ungar îşi face (şi alte reguli) propriei companii de stat, nu vreau să intru off-topic, dar nu e vorba de nerentabilitate, ci de alte probleme legislative referitoare la piaţa liberă...

Acuma chiar că nu prea înţeleg replicile astea referitoare la Budapesta aşa şi-aşa, aşa şi-aşa... Păi dacă mă gândesc şi eu ca voi, atunci ar trebui să vă întreb: Bucureşti – Giurgiu (spre Bulgaria), doar vreo 30 de km! Cum stăm cu calea ferată? Ocolire prin Videle cu 30 km/o? Sau vechiul pod Argeş de la Grădiştea prăbuşit, iar noul pod din vremea lui Ceauşescu încă nefinalizat... Şi între Bucureşti – Giurgiu geografic tot plat e terenul!

Aceeaşi firmă care a lucrat şi în România a făcut autostrăzi la preţuri mult mai mici în Montenegro în zone montane mult mai grele decât în România – o televiziune din România a şi făcut un reportaj despre aceasta – l-a şi dat pe post, nu mai găsesc materialul pe youtube...

Chiar vreţi să mă obişnuiţi cu scuzele astea de genul: „România e România. Nu se compară. Aici nu merge cu copy-paste...” Adică ce să mai înţeleg? România nu e în aceeaşi uniune ca şi Franţa? Nu aceleaşi norme (cale ferată dublă, electrificată, automatizată cu BLA pentru 120 km/o) se impun pentru toată UE? Acuma chiar cu cine vrei să ne comparăm? Cu Burkina Faso? Aidade! Nu există scuze! Infrastructura trebuie adusă la nivel european! Suntem în întârziere! Suntem în 2017! Când am fost primiţi în UE? Acum 10 ani! Ce s-a realizat în aceşti ultimi 10 ani? Pentru modernizarea infrastructurii Bruxelles-ul dă bani mulţi, chiar şi pentru zonele mai grele, montane! (Alpii sunt de 2 x mai înalţi decât Carpaţii noştri, de prin Austria, Italia, Franţa – Elveţia nu scriu că nu e membră UE...)

Fără infrastructura pusă la punct niciodată nu vom avea a economie cum trebuie (şi până atunci nici CFRCălători, nici CFRMarfă n-are cum să fie rentabilă), o viaţă bună cum ne-am dori! Unde să vină banii? – Pe ce drumuri? Cu căruţa prin drumurile din vremea Evului Mediu, 2 săptămâni de la graniţă până-n capitală? Ei na! Chiar nu ajunge să avem autostradă şi cale ferată pentru litoral şi valea Prahovei! Trebuie făcut legătura cu Vestul! De ne place sau nu, asta-i o altă problemă, dar legătura tot ar trebui făcută cu Ungaria: o legătură mai spre nord zona Oradea, şi una mai spre sud zona Arad. Bine că între Constanţa – Bucureşti - Piteşti avem autostradă (fără centura capitalei pusă la punct), sper că în viitorul foarte apropiat să se deschidă autostrada şi între Sibiu – Deva - Arad – Nădlac, adică autostradă continuă. Măcar asta... Şi-atunci o să zic şi eu: uite, în sfârşit începem şi noi să trăim un pic mai bine, dacă ne-am racordat cu infrastructura dinspre Vest, spre Budapesta – Viena... Nu doar cu autostrăzi, ci şi cu căile ferate reabilitate de la Curtici şi Episcopia Bihor...
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 15683
Varsta : 30
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 18735
Data de inscriere : 17/08/2011

dfdggg - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: dfdggg   dfdggg - Pagina 4 Icon_minitimeLun 04 Sept 2017, 18:54

Czirjak Arpad a scris:
Bruxelles-ul are alte probleme cu transportul feroviar din Ungaria, guvernul ungar îşi face (şi alte reguli) propriei companii de stat, nu vreau să intru off-topic, dar nu e vorba de nerentabilitate, ci de alte probleme legislative referitoare la piaţa liberă...
Mai pe româneşte piaţa de transport feroviar de călători din Ungaria nu e liberă, iar statul maghiar găseşte diverse chichiţe să ajute MAV Start.

Citat :
Acuma chiar că nu prea înţeleg replicile astea referitoare la Budapesta aşa şi-aşa, aşa şi-aşa... Păi dacă mă gândesc şi eu ca voi, atunci ar trebui să vă întreb: Bucureşti – Giurgiu (spre Bulgaria), doar vreo 30 de km! Cum stăm cu calea ferată? Ocolire prin Videle cu 30 km/o? Sau vechiul pod Argeş de la Grădiştea prăbuşit, iar noul pod din vremea lui Ceauşescu încă nefinalizat... Şi între Bucureşti – Giurgiu geografic tot plat e terenul!
Nu e deloc plat, e chiar linie cu declivităţi mari. Şi aşa sunt toate liniile care duc spre oraşele de la Dunăre, Lunca Dunării e mult mai jos decât Câmpia Română, iar trecerea se face brusc. De la Bucureşti Progresu la Giurgiu se făceau aproape 2 ore, cu oprire în toate staţiile. Un internaţional (că nu erau rapide sau accelerate interne spre Giurgiu) din Nord făcea în jur de 1h40min, pentru că ocolul pe Centură este de aproape 40 km. De aia nu se grăbeşte CFR S.A. să repare podul.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat




dfdggg - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: dfdggg   dfdggg - Pagina 4 Icon_minitime

Sus In jos
 
dfdggg
Sus 
Pagina 4 din 5Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: