Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiţi
 

  Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 13 ... 21, 22, 23
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4560
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8027
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Icon_minitimeJoi 10 Oct 2019, 12:31

Din Anexa Hotararii Consiliului Local Husi, nr. 312, din 8 octombrie 2019, "Privind aprobarea Documentatiei de Avizare a Lucrarilor de Interventie si a indicatorilor tehnico-economici actualizati, pentru obiectivul de investitie “Asfaltare/reabilitare strazi (inclusiv trotuare, piste de biciclete) pe traseul transportului public (aproximativ1,7km), asfaltare trotuare cu exceptia celor de mai sus (aproximativ 5,5 km), amenajare statii de transport in comun”in cadrul proiectului integrat” Reducerea emisiilor de carbon in Municipiul Husi bazata pe Planul de Mobilitate Urbana Durabila”, în vederea accesarii unei finantari în cadrul Programului Operational Regional 2014-2020, Axa prioritara 3: Sprijinirea tranzitiei catre o economie cu emisii scazute de carbon. Prioritatea de investitii 4e, Obiectivul specific 3.2:Reducerea emisiilor de carbon in zonele urbane bazata pe planurile de mobilitate urbana durabila".


In anexa acestei hotararii sunt aratate urmatoarele investitii legate de transportul urban in comun din Husi care se vor realiza:

-Amenajarea si modernizarea (prin : asfaltare, realizarea de trotuare si piste pentru biciclete) a urmatoarelor strazi: Crucii, Dumitru David, Ciprian Porumbescu, George Emil Palade si Dosoftei.
Primele doua strazi se afla in cartierul Corni si sunt in prezent amenajate cu bolovani de rau.
Celelalte trei strazi se afla probabil (strazile George Emil Palade si Dosoftei nu le-am gasit pe nici o harta si nici pe Google Maps) in cartierul Dric (zonele de case noi Dric-2 si Dric-3) si sunt in prezent strazi din pamant.


-Amenajarea si realizarea de statii noi pentru transportul urban in comun, astfel, pe urmatoarele strazi:

-Pe strada Ciprian Porumbescu: 3 statii cu alveole si mobilier urban;

-Pe strada Calea Basarabiei: o statie simpla cu mobilier urban si 6 statii cu alveole si mobilier urban
(in prezent pe Calea Basarabiei- inclusiv Soseaua Husi-Albita, exista 5 statii: "PECO" , "Fosta ITA", "Fosta fabrica de conserve", "Intersoc" si "Statia meteo" )

-Pe strada Doctor Hortolomei: o statie cu mobilier urban

-Pe strada Episcop Grigorie Leu: o statie cu mobilier urban (probabil este vorba de statia existenta de la capatul de linie "Cartierul Nou")

-Pe strada Locotenent Dragulet (strada aflata in cartierul Bulgari): o statie cu mobilier urban

-Pe strada Stefan cel Mare: doua statii dotate cu mobilier urban si doua statii dotate cu alveole si mobilier urban
(in prezent pe strada Stefan cel Mare exista doua statii: "Complex mestesugaresc" si "Scoala nr. 2")

-Pe Bdul. 1 Mai: 3 statii cu mobilier urban si una cu alveola si mobilier urban
(in prezent pe Bdul. 1 Mai exista doua statii: "Centru" si "Scoala nr. 2")

-Pe strada Ana Ipatescu: doua statii cu mobilier urban si una cu alveola si mobilier urban

-Pe strada Albita (strada din cartierul Corni): 3 statii cu mobilier urban

-Pe strada Corni: 8 statii cu mobilier urban si una cu alveola si mobilier urban
(in prezent pe strada Corni exista 5 statii: "Episcopie", "Dispensar Corni", "Deal Cotroceni", "Scoala nr. 5", "Cartier Corni")

-Pe strada Bariera Pascal (strada din cartierul Corni): o statie cu mobilier urban si o statie alveola si mobilier urban

-Pe strada Dobrina: 4 statii cu alveola si mobilier urban
(in prezent pe strada Dobrina exista doua statii: "Soseaua Bunesti" si cea de la capatul de linie "Cartier Dobrina")

-Pe strada 1 Decembrie: o statie cu mobilier urban si doua statii cu alveola si mobilier urban
(in prezent pe strada 1 Decembrie exista doua statii: "Gara-2" si "Cina")

-Pe Soseaua Husi- Stanilesti: o statie cu alveola si mobilier urban

-Pe strada Ion Minulescu: o statie cu alveola si mobilier urban

-Pe strada Drum Recea: o statie cu mobilier urban

-Pe strada A I Cuza: o statie cu alveola si mobilier urban si o statie numai cu mobilier urban
(in prezent pe strada A I Cuza exista o singura statie- "Posta")

-Pe strada General Gheorghe Teleman: o statie cu mobilier urban

-Pe strada Prut (strada situata in zona "Gradinari" din cartierul "Bulgari"): o statie cu mobilier urban


In total vor fi amenajate 52 de statii (din care 27 de statii simple dotate numai cu mobilier urban si 25 de statii cu alveole si mobilier urban)


Din punct de vedere tehnic statiile vor fi amenajate cu:

-Structura de otel vopsit electrostatic;
-Acoperis de policarbonat de grosime minim 10 mm, etansat la capete;
-Perete geam securizat transparent;
-Posibilitate de incorporare panou publicitar;
-Banca integrate cu sezut din lemn pe structura metalica;
-Cos sau cosuri de gunoi menajer in functie de dimensiunile statiei;
-Asigurat iluminat, daca este cazul si posibilitate de montare sistem de afisaj electronic.


-Realizarea unui nou traseu (ar fi al cincilea) pentru transportul urban in comun din Husi, pe ruta Cartier Corni- Cartier Dric- Zona industriala.

Judecand dupa strazile mai sus mentionate care vor fi modernizate ( Crucii, Dumitru David, Ciprian Porumbescu, etc) cel mai probabil acest traseu va circula pe strazile: Corni, Bariera Pascal, Crucii, Dumitru David, Ana Ipatescu, Toma Kisacoff, Dacia, Ciprian Porumbescu.


Manager proiect: Damian Valerica

Presedinte de sedinta: Gabriela Matei

Secretar general: jurist Monica Dumitrascu.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4560
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8027
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Icon_minitimeJoi 10 Oct 2019, 12:34

Insa acest proiect are- ca o opinie personala- si cateva erori:


1. In primul rand se propune infiintarea de traseu (sau trasee) noi de transport urban in comun pe niste strazi inguste, situate in cartiere de case, strazi pe care (daca nu sunt largite- lucru care ar presupune expropieri de terenuri) nu cred ca se poate intra nici macar cu un minibuz urban de 8- 10 m lungime!

In plus in acele zone- de case- nu sunt sigur ca ar fi o cerere suficienta pentru transportul urban in comun.


2. Un traseu care asigura legatura intre satul Epureni, cartierul Corni, zona centrala si zona industriala exista deja (si exista de dinainte de revolutie intre cartierul Corni- zona industriala) pe strazile Corni, Stefan cel Mare, General Gheorghe Teleman, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Albita!

Pentru acest traseu cel mai potrivit ar fi sa mearga pe Strada Stefan cel Mare (fara a mai intra pe strada General Gheorghe Teleman si pe Bdul. 1 Mai), asa cum de altfel mergeau in 1990 autobuzele urbane de pe linia 2 ( pe Strada Corni, Strada Stefan cel Mare, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Albita)

Daca totusi se doreste infiintarea unui nou traseu care sa mearga prin cartierul Dric (de case) mai degraba ar merge pe strazile Corni, Bariera Pascal, Ana Ipatescu, Calea Basarabiei, Soseaua Husi- Albita, strazi care oricum sunt mai late decat strazi precum Crucii, Dumitru David, Albita, etc.



3. Modul de amenajare a statiilor prezentat in proiect, desi este mai ieftin, nu este si cel mai potrivit:

-In primul rand, trebuie realizata alveola (cu o lungime de 15 m si o latime de 3 m) pentru fiecare statie in parte! Fara alveola un vehicul de transport urban in comun (fie ca vorbim de minibuz de 8- 10 m sau de autobuz urban de 12 m) nu are cum sa stationeze corespunzator , pentru imbarcarea-debarcarea calatorilor in siguranta, fara a bloca circulatia! Sigur- ca sa faci alveola la fiecare statie sunt necesare expropieri de terenuri, mai ales in zonele de case.

-Policarbonatul nu este cea mai buna solutie! Mult mai rezistenta (dar intradevar si mai scumpa) ar fi amenajarea statiilor cu profile din aluminiu sau otel-inox si sticla din geam tip termopan.

-Este bine ca se prevad realizarea in fiecare statie de banci din lemn si cosuri de gunoi.

-Insa nu vad sa fie prevazut in proiect un lucru foarte important,pentru informarea calatorilor: montarea de indicatoare (in fiecare statie) care sa contina cel putin urmatoarele informatii: denumirea statiei, numarul de linii de transport urban in comun care deserves aceea statie, orarul si frecventa de circulatie a mijloacelor de transport urban in comun.

-Tinand cont ca din pacate si in Husi exista persoane care comit acte de vandalism, ar fi util ca in fiecare statie sa fie montate camera video de supraveghere, camera care sa fie legate la sistemul de monitorizare si supraveghere video pe care il are primaria Husi.




Strazile : George Emil Palade, Dosoftei, Doctor Hortolomei si Ion Minulescu nu le-am gasit pe nici o harta si nici pe Google Maps- deci nu-mi dau seama cam pe unde ar putea circula un traseu de transport urban in comun din Husi care sa mearga pe aceste strazi!

Poate aceste strazi ar fi in cartierul de case Dric (zonele "Dric-2' si "Dric-3", unde in ultimii ani primaria a acordat gratuit loturi de cate 300 mp pentru tinerii care vor sa-si construiasca o casa)- insa acolo multe "strazi" sunt inca de pamant!




De asemenea este ciudat ca se propune realizarea de statii de transport urban in comun pe strazi precum: Locotenent Dragulet, Albita, Prut!
Nu prea vad ce traseu de transport urban in comun ar putea fi infiintat care sa treaca pe acele strazi!
Poate un viitor traseu Strada Corni- Strada Bariera Pascal- Strada Crucii- Strada Dumitru David- Strada Albita- Strada Gheorghe Bucur- Strada Locotenent Dragulet- Calea Basarabiei- Strada Prut- Strada Moldovei- Calea Basarabiei- Soseaua Husi Albita!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4560
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8027
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Icon_minitimeJoi 10 Oct 2019, 12:40

Finantarea acestui proiect este asigurata din trei surse:

-rata de finantare din partea UE de maxim 85% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului prin "Fondul European de Dezvoltare Regionala"

-13% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului reprezinta rata de cofinantare din bugetul de stat;

-2% din valoarea cheltuielilor eligibile + cheltuielile neeligibile reprezinta contributia municipiului Husi


Manager proiect- Damian Valerica.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4560
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8027
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Icon_minitimeVin 11 Oct 2019, 20:39

Arat mai jos raspunsul pe care l-am primit de la Ministerul Culturii si Identitatii Nationale- Directia Judeteana pentru cultura Vaslui, la sesizarea pe care am trimis-o, cu privire la stadiul proiectului de reabilitare si renovare a cladirii cunoscuta ca si “Casa Adam Mitache”- sediul Muzeului Municipal Husi:

“Ca urmare a adresei dumneavoastra, nr. 1267 / 11.09.2019, inregistrata la Institutul National al Patrimoniului cu nr. 5773/08.10.2019, formulata in baza Legii nr. 544/2001, privind liberul acces la informatiile publice, va comunicam urmatoarele:
In anul 2005 a fost realizat proiectul de consolidare- restaurare a Muzeului de istorie si etnografie Husi (actualul Muzeul Municipal Husi), de catre SC Pro-Gal Exim Srl, sef de proiect arhitect Laura Ilie. In anul 2006 au fost contractate lucrari de executie si au fost demarate lucrarile.
Ca urmare a unor inadvertente in procesul de executie, proiectul a fost interupt. Referitor la descoperirea unor constructii subterane (beciuri) in timpul lucrarilor de reabilitare a acestei cladiri, mentionam faptul ca date referitoare la acestea nu au fost aduse la cunostinta Institutului National al Patrimoniului.
Obiectivul “Casa Adam Mitache, azi Muzeul Municipal Husi”, cod LMI 2015 VS-II-m-A-06845, cu adresa Strada Teleman General, nr. 8, este inclus in “Programul National de Restaurare etapa I- Lucrari noi, urgente si prioritati- 2019 aprobat de Ministerul Culturii si Identitatii Nationale si gestionat de Institutul National al Patrimoniului, cu fonduri pentru elaborarea documentatiei de proiectare.

Astfel, in luna septembrie a.c., a fost incheiat contractual de prestari servicii de proiectare pentru elaborarea de studii si investigatii, DALI, PTE, PAC, PE, POE, si asistenta tehnica pentru lucrari de restaurare, consolidare si punere in valoare a monumentului istoric “Casa Adam Mitache azi Muzeul Municipal Husi”, Municipiul Husi, strada General Teleman, nr. 8, Judetul Vaslui, cod LMI-VS-II-m-A-06845, cu “Asocierea SC Arc Design Srl, SC Mihul Srl, SC Elma Stil Srl”, sef de proiect architect Corneliu Ciobanasu”.

Semneaza:
Manager, conferentiar doctor architect Stefan Balici
Sef sectie achizitii publice si urmariri contracte Domnita Maria Traistaru
Responsabil legea 544/2001 Emanuel Doru.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4560
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8027
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Icon_minitimeMar 15 Oct 2019, 13:47

Din "Vremea Noua de Vaslui":

Mesajul lui Ciupilan, dupã ce Guvernul Dãncilã a aprobat bani pentru soseau de centurã: “Sper sã nu-i taie liberalii!”

SURPRIZÃ… Viorica Dãncilã, încã prim-ministru al României, nu a uitat de huseni, pe finalul guvernãrii sale! În sedinta de ieri, oficialii sustin cã aceasta a aprobat studiul de fezabilitate al soselei de centurã a municipiului Husi, plus 4,7 milioane de lei pentru cheltuieli de functionalitate a Primãriei. Edilul Ciupilan a confirmat bucuros vestea, mai ales cã soseaua ocolitoare a orasului a fost una din promisiunile grele, fãcutã încã din prima lui campanie electoralã pentru huseni. Cum aprobarea studiului de fezabilitate este însã doar un început, nimerit rãu, ce-i drept, între douã guverne, unul demis si altul în chinurile facerii, primarul Ciupilan nu-i pierde din ochi pe… liberali, si le transmite în cazul în care vor prelua guvernarea: “Sper ca PNL-ul sã nu ne taie aceastã finantare! Ar fi urât din partea lor”, a spus edilul. Totodatã îi multumeste premierului, care nu a uitat de orasul din vii, urbe în care a poposit acum nouã zile.

Multe discutii au fost de-a lungul vremii, în legãturã cu soseaua ocolitoare a municipiului Husi! Au fost perioade în care unii sustineau cã mai dureazã “putin” pânã se va face, iar altii povesteau cum, pe dosarul în cauzã, liberalii care conduceau ministerul de resort la vremea aceea, ar fi scris pe copertã “fãrã sprijin politic”. Anii au trecut si proiectul nu s-a urnit din loc. TIR-urile, cu sutele, trec zilnic pe “variantã”, zdruncinând, ca la cutremur, blocurile si casele din interiorul orasului. S-au tot plâns oamenii cã li se crapã peretii, cã li se subrezeste rezistenta locuintelor, dar fãrã prea mult folos. Conducerea Primãriei a anuntat de mai multe ori demersuri pentru realizarea acestui proiect de amploare, însã initiativa n-a rãzbit.



Primarul Ciupilan le cere liberalilor sã nu facã “lucruri urâte” si sã nu blocheze finantarea!

Acum, premierul Viorica Dãncilã, în ultimele 2-3 zile pe care le mai are de stat la Palatul Victoria, le face o surprizã husenilor, mai ales cã i-a cunoscut personal, recent, la Toamna Culturalã. Aceasta a aprobat la ultima sedintã finantarea studiului de fezabilitate pentru centura ocolitoare a municipiului Husi, plus o sumã consistentã pentru ca Primãria sã se descurce cu salariile si cu ajutoarele pentru persoane cu handicap, pânã la sfârsitul anului. “Stiam cã se va aproba, chiar dacã mai târziu decât s-a întâmplat pentru Bârlad. Se demonstreazã astfel cã Guvernul Dãncilã a tinut cont si de Husi, iar faptul cã am primit si cei 4,7 milioane de lei demonstreazã cã premierul este si un om de cuvânt, asa cum îi stã bine unui pesedist adevãrat. Îi multumesc personal în numele husenilor”, a spus Ciupilan. Stiind cã, totusi, se numãrã orele pânã când Dãncilã va pãrãsi functia si Guvernul PNL s-ar putea sã ajungã la conducere, primarul Ciupilan nu rateazã prilejul pentru a le transmite un mesaj liberalilor: “Sper ca liberalii sã nu ne taie aceastã finantare, ar fi urât, foarte urât! Municipiul Husi are mare nevoie de o sosea ocolitoare si ar fi cel mai urât lucru dacã ar tãia finantarea studiului de fezabilitate, doar din orgolii politice”, a spus Ciupilan.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4560
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8027
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Icon_minitimeVin 25 Oct 2019, 11:06

Problemele principale cu care se confrunta astazi municipiul Husi si cateva solutii concrete pentru rezolvarea acestora:



1. Cea mai importanta problema cu care se confrunta municipiul Husi este lipsa locurilor de munca bine platite, datorita lipsei investitorilor.
Pentru a atrage investitori in Husi, primaria Husi poate adopta unele masuri de ordin fiscal- reduceri de taxe si impozite locale pe terenuri, cladiri, autovehicule, etc, pentru eventualii investitori, identificarea de terenuri pentru eventualii investitori, pe care acestia sa poata construi facilitati de productie industriala, etc.

De asemenea trebuie organizate intalniri intre reprezentantii primariei si cei ai firmelor din Husi din domeniul industriei si agriculturii, pentru identificarea unor modalitati legale de sprijinire a dezvoltarii acestor firme.



2. Un motiv important pentru care investitorii ocolesc Husul este si lipsa infrastructurii necesare de transport feroviar si rutier, care sa lege Husul de restul tarii si de centrul si vestul Europei.

Aici din pacate primaria Husi nu poate face foarte multe, deoarece aceasta infrastructura de transport se afla in administrarea unor companii nationale- CFR-SA si CNAIR.

In privinta infrastructurii feroviare, linia de cale ferata Crasna- Husi se afla in stare avansata de degradare, pentru a putea fi din nou redeschisa circulatiei feroviare (in conditii de siguranta a circulatiei si cu o viteza decenta), trebuind efectuate lucrari destul de ample de reconstructie si consolidare . O varianta ar fi modificarea celebrului “Master Plan de transport” in sensul includerii in acesta, ca lucrare prioritara, cu finantare din alte surse decat fonduri europene, a reabilitarii/reconstructiei caii ferate Crasna- Husi si a constructiei unei linii noi de ecartament normal, de la Husi (mai précis din zona fostei HM Podgoriile Husului) pana la Chisinau, linie care ar scurta mult distanta pe calea ferata de la Bucuresti la Chisinau.

Oricum, prin planul urbanistic general, intreaga zona cuprinsa intre: Strada Dobrina, Strada Garii, Strada Saca, Baza de receptie a cerealelor si aleea care duce spre gara ar trebui prevazuta ca “zona de exploatare feroviara” si in aceasta zona sa nu se dea sub nici o forma autorizatii de constructie pentru orice alte constructii sau obiective decat cele feroviare, chiar daca la un moment dat CFR-SA sau CFR-Calatori ar decide sa instraineze sau sa vanda unele terenuri sau constructii din interiorul acestei zone.


In privinta infrastructurii rutiere, a fost aprobata finantarea pentru intocmirea studiului de fezabilitate privind proiectarea si executia soselei de centura a municipiului Husi.

Primaria Husi poate face demersuri la companiile nationale- CFR-SA si CNAIR pentru realizarea acestor proiecte/propuneri.



3. Pentru asigurarea executiei de calitate a lucrarilor care se realizeaza sau urmeaza sa se realizeze privind reabilitarea, modernizarea si extiderea retelei de apa-canalizare in Husi, ar putea fi adoptate de primaria Husi unele masuri:

-Daca legislatia permite primariei Husi sa verifice calitatea lucrarilor executate de Aquavas (sau de firmele care castiga licitatiile organizate de catre Aquavas si Consiliul Judetean Vaslui), ar fi util ca primaria Husi sa angajeze un inginer in sisteme de apa-canalizare (sau macar maistru) , care sa verifice pe teren si sa receptioneze lucrarile executate de Aquavas. In cazul in care aceste lucrari nu sunt executate de calitate, cu respectarea stricta a tuturor tehnologiilor in domeniu, acel inginer in sisteme de apa-canalizare (angajat al primariei Husi) sa refuze receptionarea lucrarilor si sa solicite refacerea acestora in conformitate cu specificatiile tehnice.

-Daca licitatiile la sistemul de apa-canalizare sunt organizate de primaria Husi, o conditie cred importanta care ar trebui pusa de primaria Husi firmelor care ar castiga aceste licitatii ar fi: o experienta de minim 5 ani in executia lucrarilor la sisteme de apa-canalizare, dovada faptului ca firma respectiva detina toate utilajele necesare si personalul calificat pentru executia unor astfel de lucrari.


Respectarea stricta a tehnologiilor de executie si a calitatii lucrarilor la sistemul de apa-canalizare este absolut necesara, pentru evitarea unor situatii (cum a fost pe strada Ana Ipatescu, unde, asa cum au spus unele persoane din Husi cu care am vorbit, lucrarile la reteaua de apa-canalizare nu au fost executate corespunzator) in care, la scurt timp dupa montarea unei conducte noi de apa, aceasta s-a fisurat, in special in zona de imbinare a doua conducte!


De asemenea, este necesara o colaborare mult mai buna si mai stransa intre primaria Husi si reprezentantii sucursalei Husi a Aquavas (unde am inteles ca director este domnul inginer Zelincu). Primaria Husi trebuie sa solicite o evidenta clara a sistemelor de apa-canalizare de pe toate strazile din Husi: daca exista sau nu sistem de apa-canalizare pe fiecare strada in parte, care este vechimea conductelor , din ce material au fost realizate, diametrul lor, anul in care au fost montate, cand urmeaza a fi inlocuite cu alte conducte noi, etc!

In contextul lucrarilor care se executa , de modernizare/extindere/reabilitare a sistemului de apa-canalizare din Husi, primaria Husi ar trebui sa solicite Aquavas extinderea sistemului de apa-canalizare si pe urmatoarele strazi, pana la urmatoarele puncte extreme a orasului:

-Pe strada Dobrina, pana la Campingul Dobrina;

-Pe strada Garii

-In cartierul Corni si pe strada Mos Ion Roata, pana la iesirea din oras (la aceea troita)

-In cartierul Brosteni, pe Drum Combinat

-In cartierul Dobrina, pe Fundatura Saca

-Pe Soseaua Husi- Stanilesti, pana la iesirea din oras (la podul peste paraul Husi, in apropierea statiei de asfalt)

-Pe Drum Recea, pana la parcul Recea.

-Pe strazile din zonele noi de case Dric-2 si Dric-3.



4. Deoarece este evident ca fostul sistem centralizat de termoficare din Husi nu va mai putea fi reinfiintat, nu vad rostul continuarii existentei “SC Urban Calor Srl Husi” (societate aflata in subordinea Consiliului Local Husi), care ar trebui desfiintata, iar spatiul fostelor centrale termice de cartier valorificat.



5. In cazul “SC Ecosalubrizarea Prest Srl Husi” , in functie de atributiile acesteia si atributiile operatorului judetean de colectare a gunoiului, vazut ce utilaje si dotari noi mai sunt necesare la “SC Ecosalubrizarea Prest Srl Husi” si, prin accesarea de fonduri europene, achizitionate astfel de utilaje si modernizate cele doua garaje a “SC Ecosalubrizarea Prest Srl Husi”.

Oricum, pentru realizarea unei colectari cu adevarat selective a gunoiului, trebuie cateva dotari noi:

-Containere inchise de gunoi, pentru fiecare tip de gunoi menajer in parte (sticla, hartie, metal, etc) astfel incat oamenii sa poata pune in containerul respectiv numai acel tip de gunoi menajer pentru care este destinat containerul respectiv (in actualele containere deschise oamenii pun la gramada toate tipurile de gunoi menajer)

-Achizitionate mai multe autogunoiere noi (in prezent sunt doar doua), astfel incat ridicarea si transportul gunoiului menajer sa se poata face selectiv ( intr-o zi autogoierele sa colecteze si sa transporte numai deseurile din sticla, in alta zi numai deseurile din hartie, etc)

-Selectarea si depozitarea gunoiului menajer la statia de transfer din Husi si apoi transportul lui de la statia de transfer din Husi la groapa ecologica de gunoi de la Rosiesti cade in sarcina operatorului judetean.

-Achizitionate si alte utilaje si autospeciale noi pentru “SC Ecosalubrizarea Prest Srl Husi” (cel putin o automaturatoare noua, autostropitoare, etc).

-Deoarece din pacate si in Husi exista persoane care arunca gunoiul la intamplare, trebuie marite- pana la maximum prevazut de lege- amenzile pentru aceste fapte si eventual, in punctele de colectare a gunoiului menajer, montate camera video de supraveghere, pentru identificarea si sanctionarea persoanelor care arunca gunoiul la intamplare.




6. In cazul “SC Parcuri Verzi & Urban Trans Srl Husi”, este necesara in primul rand mutarea sediului acestei societati, sediul care acum functioneaza intr-o cladire veche de langa Clubul Elevilor. As muta sediul acestei societati tot la parterul blocului de pe Strada Stefan cel Mare, acolo unde se afla si sediile Sucursalei Aquavas si a “SC Ecosalubrizarea Prest Srl Husi”.

De asemenea este necesara constructia unui garaj nou pentru “SC Parcuri Verzi & Urban Trans Srl Husi” si achizitionarea si a altor utilaje noi pentru activitatea acestei societati.




7. Pentru intretinerea fondului locativ al statului administrat de primaria Husi (blocurile ANL si locuintele sociale), a intretinerii instalatiilor tehnice din cladirile aflate in administrarea Consiliului Local Husi (inclusiv scoli), in cadrul “Biroului Tehnic” din cadrul primariei ar fi util de angajat cativa meseriasi in constructii (instalatori, electricieni in constructii, sudori, zidari) care sa faca lucrari de intretinere si reparatii la aceste cladiri. In acest fel primaria Husi nu ar mai trebui sa apeleze la firme private pentru efectuarea unor astfel de lucrari.

In plus acesti meseriasi in constructii (care ar fi angajatii primariei) ar putea efectua contra-cost si lucrari de intretinere si reparatii si la instalatiile tehnice comune din blocurile proprietate personala (mai ales in contextul in care astazi la multe blocuri din Husi instalatiile de apa si canalizare de la subsolul blocurilor sunt vechi si deteriorate, iar ca urmare acele subsoluri sunt pline de apa si dejectii de la canalizare, iar lucrarile de reparatii si inlocuire a acestor instalatii comune din blocuri nu se pot face din cauza lipsei meseriasilor in domeniu- in special a instalatorilor).

In Husi exista numai doua scari de bloc cu 6 etaje si lifturi. Din pacate nici unul din aceste doua lifturi nu functioneaza (ultimul a functionat pana in 1994). Din pacate lipsa de resurse financiare sau indiferenta locatarilor de la aceste doua scari de bloc fac deocamdata imposibila repunerea in functiune a acestor doua lifturi.





8. In privinta situatiei transportului urban in comun din Husi aceasta nu este una la nivel european!

In prezent transportul urban in comun din Husi este concesionat firmei private SC Anta 95 Srl Husi care utilizeaza microbuze- vehicule total nepotrivite pentru un transport urban in comun civilizat.

A aparut un proiect de achizitionare (cu fonduri europene) a unor vehicule electrice de transport urban in comun, amenajare a statiilor si realizarea a unui garaj.

Insa acest proiect are cateva neajunsuri:

-Nu se precizeaza suprafete de teren care ar trebui expropriate pentru amenajarea statiilor! Ori ca sa realizezi o statie corespunzatoare de transport urban in comun iti trebuie o suprafata de teren adiacenta drumului, cu o latime de minim 8 m, lucru care presupune- mai ales in cartierele de case Dobrina si Corni- expropieri de terenuri! O statie de transport urban in comun, amenajata corespunzator, trebuie sa cuprinda: o alveola cu o latime de 3 m si o lungime de 15 m, trotuar cu o latime de 2 m, statia propriu-zisa cu o latime de 3 m (amenajata cu: structura metalica din aluminiu sau otel-inox, sticla din geam tip termopan, banci cu sezut din lemn pe cadrul metalic, cosuri de gunoi, indicator de statie care sa contina cel putin urmatoarele informatii: denumirea statiei, numarul de linii care o deservesc si orarul si frecventa de circulatie a vehiculelor).

-Se spune doar ca se vor achizitiona “autobuze electrice”, fara a se preciza caracteristicile tehnice ale acestora!

Aici ar trebui mentionate clar aceste caracteristici!

Se vorbeste de “autobuze electrice”, dar sub aceasta sintagma se pot intelege si microbuze electrice!

Ar trebui clar precizat ca vehiculele care vor fi achizitionate sa indeplineasca urmatoarele caracteristici tehnice: sa fie produse sau ansamblate noi intr-o tara membra UE, sa aibe o lungime de minim 9- 10 m, o capacitate minima de transport de 60- 70 pasageri, doua usi, sa fie dotate cu aer conditionat si sa fie special proiectate si construite noi pentru transportul urban in comun.

-Pentru intretinerea corespunzatoare a unor astfel de vehicule noi de transport urban in comun (mai ales daca vor fi electrice) trebuie prevazut in proiect si cheltuielile necesare de constructie a unui garaj complet nou, dotat cu toate sculele si utilajele necesare intretinerii unor astfel de vehicule noi.

De asemenea va trebui angajat si platit si personal calificat pentru deservirea si mai ales pentru intretinerea si reparatia unor astfel de vehicule noi, mai ales daca vor fi electrice (care nu sunt usor de intretinut).

Daca se doreste preluarea de catre primarie a transportului urban in comun, trebuie facute calculi foarte precise, pentru a se vedea ce costuri impune realizarea acestui serviciu si daca primaria Husi poate acoperi acele costuri!



































Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4560
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8027
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Icon_minitimeVin 25 Oct 2019, 11:24

9. O problema este si cea a diverselor constructii improvizate- magazii, etc, construite de proprietarii apartamentelor pe langa blocuri, in special in cartierul Stadion, dar si in Zona Industriala!

Pentru eliminarea acestor constructii, cu un aspect inestetic, ar fi urmatoarele posibilitati legale:

-In cazul acelor constructii ridicate pe domeniul public , fara autorizatie de constructii, acestea pot fi demolate imediat;

-In cazul in care cel care a ridicat asemenea constructii (“magazii”, etc) are un contract de concesionare a domeniului public pe care a ridicat constructia si are si autorizatie de constructie, vazut si verificat in ce conditii a fost incheiat acel contract de concesionare.

Daca a fost incheiat in conditii legale, din pacate nu cred ca poate fi anulat unilateral de primarie- in acest caz trebuie asteptat pana la expirarea contractului de concesionare, iar apoi acesta sa nu mai fie reinoit de primarie.


Concret, in cartierul Stadion ar fi cateva “constructii” care – daca este legal posibil- trebuie urgent demolate:

-Unele “magazii” si “anexe gospodaresti” de langa cosurile fostelor centrale termice nr. 1 si nr 3 (in spatele sediului “Prodivex”)(acolo are o "magazie" -unde crestea inclusiv gaini si iepuri- si domnul Jan Dumitru- maistru, cel care raspundea de fostele centrale termice de cartier)

-“Constructia” unde era centrul de butelii “Dac Petrol” din cartierul Stadion. Demolarea acelei constructii ar permite realizarea unei strazi noi care sa lege Aleea Stadion de Strada 1 Decembrie.

-Diverse “magazii” si alte “anexe gospodaresti’ de langa gardul stadionului sau al spitalului.

-In zona industriala, diverse constructii-anexa de langa blocul de garsoniere de la intersectia Soseaua Husi-Albita cu Soseaua Husi-Stanilesti, de langa fostul camin de nefamilisti a fabricii “Husana” si de langa blocul de garsoniere din apropierea restaurantului “Empire”.


-De asemenea, in interiorul perimetrului urban al municipiului Husi, ar trebui interzisa cresterea de animale si pasari de curte (gaini, rate, porci, etc), atat pentru cei care locuiesc la bloc (in trecut erau multe situatii cand diversi proprietari de apartamente, mai "gospodari", isi amenajasera pe langa blocuri diverse custi sau spatii unde cresteau gaini, rate, curci, etc), cat si pentru cei care locuiesc la case.





10.Un alt aspect foarte important este cel al respectarii cu strictete- la eliberarea autorizatiilor de constructii- a unui plan urbanistic general, astfel incat, intr-o anumita zona, sa se dea autorizatie de constructie numai pentru constructiile noi si obiectivele care s-ar incadra in specificul acelei zone.

De exemplul, in zona cuprinsa aproximativ intre strazile General Gheorghe Teleman, Florilor si A I Cuza, tinand cont de faptul ca in aceea zona se afla multe din cladirile vechi, reprezentative pentru Husi, care trebuiesc pastrate si renovate, nu trebuie date- in aceasta zona- autorizatii de constructii pentru nici un fel de cladiri sau constructii noi. Si asa mare greseala s-a facut cand s-a dat in aceasta zona autorizatie de constructie pentru sediul BCR- cladire noua, ultramoderna, care nu se potriveste in aceasta zona.


De asemenea, mai sunt exemple in oras unde s-au dat autorizatii de constructii pentru cladiri care nu trebuiau amplasate in locurile respective:

-Scoala de soferi din cartierul Stadion, cladire amplasata mult prea aproape de un bloc

-Cafeneaua de la posta, pentru constructia careia a fost distrusa o statie de autobuz urban (tinand cont ca proprietarul acelei cafenele este un fost consilier local este evident cum a obtinut autorizatia de constructie!)!






De asemenea, un “plan urbanistic general” ar trebui sa prevada si:

-Interzicerea constructiei de cladiri noi, inalte, care depasesc regimul de inaltime a zonei, in cartierele de case (mai ales ca aceste cartiere de case dau un anumit specific si farmec Husului)

-Pentru constructia de cladiri noi, inalte, prevazute anumite zone la marginea orasului, de exemplul pe Soseaua Husi- Stanilesti sau de exemplul la est de Strada Episcop Grigorie Leu

-In zona industriala sa se dea cu precadere autorizatii de constructii pentru cei care ar vrea sa construiasca unitati de productie industriala.




11. De asemenea exista in Husi si unele terenuri- care astazi sunt proprietate privata- care ar trebui expropriate si trecute in proprietatea primariei, pentru realizarea unor lucrari de utilitate publica:

-Terenul de langa oficiul postal. Acolo ar fi util de realizat o parcare, dar si o statie corespunzatoare (cu alveola) pentru vehiculele de transport urban in comun.

-Terenul de langa sala sporturilor. Acolo ar merge realizat un mini-teren de fotbal sau un parc.

-Terenul unde era fostul parc ‘Motoc”, parc care ar trebui reinfiintat in acel loc.



Pe strada Stefan cel Mare, terenul unde era fostul hotel “Dobrina” ar trebui expropiat si trecut in proprietatea primariei, la fel si aceea cladire veche de pe partea dreapta a strazii Paul Barais. Apoi aceea cladire ar trebui demolata.
Acest lucru ar permite:
-Largirea partial a strazii Paul Barais, lucru care ar facilita accesul din strada Stefan cel Mare spre cartierul Raesti
-Realizarea unei parcari in locul fostului hotel “Dobrina”, parcare foarte necesara in apropierea pietei.




12. Pentru usurarea circulatiei rutiere si pietonale, in special in zona centrala si in cartierul Stadion, exista cateva locuri “sensibile”, unde apar probleme in fluienta circulatiei rutiere si pietonale:


a. In primul rand in zona pietei, unde sunt serioase probleme in organizarea circulatiei! In aceasta zona se impun cateva masuri urgente:

-Interzicerea comertului ambulant si desfiintarea tarabelor pe aleea dintre fosta centrala termica si ‘hala noua”. Aceea alee trebuie eliberata de comerciantii ambulanti si destinata accesului autovehiculelor de aprovizionare a pietei;
In conditiile in care multe spatii de la etaj din piata agro-alimentara (constructie noua, moderna, inaugurata in 2010, unde comerciantii dispun de toate dotarile moderne pentru practicarea unui comert civilizat cu produse agro-alimentare) stau nefolosite ori sunt ocupate de comercianti care vand haine, etc, este absurd ca cei care vand produse agro-alimentare sa faca acest lucru pe trotuar ,in conditii total necorespunzatoare!

-Cele doua ‘magazine”, construite langa intrarea in hala agro-alimentara trebuie- daca este legal posibil- demolate, deoarece: ingreuneaza foarte mult accesul in hala si obtureaza fatada halei, care este o cladire veche cu valoare istorica si arhitecturala.

-Construite trotuare pe langa blocurile din jurul pietei, trotuare care sa permita accesul pietonal spre “gangul de la Romarta”. Deoarece la parterul blocului din dreapta pietei sunt magazine alimentare, in lipsa unui trotuar, de multe ori locatarii din acest bloc trebuie sa faca “slalom” printre autovehiculele care aprovizioneaza aceste magazine.




b. Apoi in cartierul Stadion. Aici din pacate inainte de revolutie blocurile au fost realizate mult prea ingramadite, cu putin spatiu intre ele. Acestor lucru evident ca nu mai poate fi schimbat.

Dar cateva solutii ar fi si aici:

-Introducerea unui sens unic pe Aleea Stadion, in jurul stadionului

-Realizarea de trotuare , care sa faca legatura intre Aleea Stadion si Aleea Mihail Kogalniceanu

-Realizarea de trotuare in jurul parcarii din spatele "blocurilor proprietate"

-Un spatiul unde pot fi amenajate noi locuri de parcare ar fi in spatele blocului de pe strada Mihail Kogalniceanu (blocul la parterul caruia se afla o sucursala CEC).



c. La intersectia de la Scoala nr. 2 ar fi util de montat un semafor, deoarece soferii care vin de pe Bdul. 1 Mai sau de pe Strada Stefan cel Mare au mai greu vizibilitate asupra autovehiculelor care vin de pe strada A I Cuza.


Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4560
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8027
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Icon_minitimeVin 25 Oct 2019, 11:56

13. In Husi exista si multe cladiri vechi, cu valoare istorica si arhitecturala, care ar trebui renovate si valorificate din punct de vedere turistic.


In functie de proprietarul acestor cladiri, ar fi unele solutii pentru renovarea si reabilitarea lor:

a. In cazul acelor cladiri aflate in proprietatea unor ministere ori institutii centrale de stat, primaria Husi trebuie sa ia legatura cu reprezentantii acestor ministere ori institutii centrale si sa le solicite sa-si renoveze cladirile pe care le au in Husi!

Ar fi un numar de 6 cladiri vechi aflate in aceasta situatie: “Casa Armatei”(fostul cinematograf “Rodina”)(proprietar- MAPn), “Caminul de garnizoana” (de pe strada I L Caragiale, in spatele unitatii de pompieri)(proprietar MAPn), Judecatoria (cladirea a fost renovata intre 1996- 1999, dar ar trebui mai bine intretinuta- in zona usilor de acces si a fatadei se observa o degradare)(proprietar Ministerul Justitiei), “Casa Adam Mitache” (proprietar- Ministerul Culturii si Identitatii Nationale; asa cum am aratat in raspunsul primit de la acest minister in prezent se elaboreaza studii pentru continuarea renovarii cladirii) , sediul politiei de frontiera (cladire aflata intr-o stare destul de buna) si cladirea fostei statii CFR Husi (ultima- proprietar Ministerul Transporturilor, CFR-SA).


b. In cazul cladirilor vechi, cu valoare istorica si arhitecturala, aflate in proprietate unor persoane juridice sau fizice private, se poate adopta o masura similara celei adoptate in Timisoara: daca aceste persoane private nu-si renoveaza cladirile vechi, de patrimoniu, pe care le au in proprietate, impozitul pe acele cladiri sa fie marit semnificativ.



c. In cazul cladirilor vechi, de patrimoniu, aflate in proprietatea primariei Husi sau a unor institutii subordonate ori coordonate de consiliul local Husi (inclusiv scoli), identificate (de catrei angajatii de la biroul care se ocupa cu proiecte si fonduri europene din cadrul primariei) surse si programe cu finantare europeana destinate reabilitarii/consolidarii cladirilor vechi de patrimoniu.
Si ar fi urmatoarele cladiri in aceasta situatie:

-Casa de Cultura, a carei reabilitare/renovare este aproape finalizata;

-Clubul Elevilor, care necesita a fi renovat

-“Casa Chiritoiu”, unde se afla acum sediul Evidentei Populatiei. Desi la mutarea acolo a Evidentei Populatiei cladirea a fost partial renovata, acele lucrari nu au fost complete- lucru care se poate observa in special in partea din spate a cladirii.

-“Casa Jenica Mitache”, unde se afla acum Gradinita nr. 4.

-“Ansamblul de arhitectura veche 1 Decembrie”, unde se afla cantina de ajutor social, sediul filialei PRM si daca nu gresesc si o locuinta sociala. Toate acestea ar trebui mutate de acolo (pentru cantina de ajutor social ar trebui construita o cladire noua, moderna) iar aceea cladire renovata si valorificata dpdv turistic- mai ales ca langa ea este si o alta cladire veche, frumoasa- protopopiatul.

-Biblioteca colegiului national “Cuza-Voda” Husi. Cladirea a fost renovata.

-Cladirea veche a colegiului national “Cuza-Voda” Husi. Cladirea a fost renovata.

-Cladirea veche a colegiului national “Dimitrie Cantemir” Husi.

-Sediul “Muzeului viei si vinului”. Cladirea se afla in proprietatea colegiului national “Dimitrie Cantemir” Husi si ar trebui renovata.

-Hala agro-alimentara. A fost renovata, insa cele doua “magazine” de la intrarea in hala estompeaza fatada si arhitectura cladirii.

-Cladirea de la intersectia strazilor A I Cuza si Florilor. Se afla in proprietatea Scolii generale nr. 1 si este intr-o stare avansata de degradare.

-“Casa Ralea”. In prezent aici functioneaza cabinete ale medicilor de familie. Pentru aceste cabinete cea mai buna solutie ar fi construirea unei cladiri noi, moderne. In acest fel “Casa Ralea’ ar putea fi renovata si transformata eventual intr-un muzeu al personalitatilor nascute in Husi (din atatea personalitati care s-au nascut in Husi este pacat sa nu existe nici macar o casa memoriala)

-Cladirea care adaposteste sectia de boli contagioase a spitalului. A fost renovata.

-Cladirea care adaposteste sectia de psihiatrie a spitalului. A fost renovata.

-Cele doua cladiri foarte vechi, aflate la poarta spitalului, nu cred ca mai pot fi renovate (si in prezent nu mai au o utilitate practica, fiind si in pericol de prabusire la un eventual cutremur) ar trebui demolate.

-O casa veche de pe strada A I Cuza, in care este o locuinta sociala.

-Cladirea de pe strada I L Caragiale, care apartine Scolii generale nr. 3.



d. Unele cladiri si constructii de mare valoare arhitecturala si istorica se afla in proprietatea Episcopiei Husilor. Dar din pacate unele din acestea nu sunt renovate si se afla in diverse stadii de degradare. Primaria Husi ar trebui sa ia legatura cu reprezentantii Episcopiei Husilor si sa identifice solutii pentru reabilitarea/renovarea acestor cladiri:

-Zidul de incinta al Episcopiei, spre strada Episcopiei, aflat in stare avansata de degradare;

-Palatul Episcopal, care ar trebui renovat si deschis publicului vizitator

-“Casa Sotir-Zaharia”, azi casa parohiala a Bisericii Sfantul Nicolae. Ar trebui renovata, afandu-se in stare avansata de degradare.

-“Casa avocat D. Gociu”, transmisa in 2018 in folosinta si administrarea gratuita a Episcopiei Husilor. Si aceasta cladire se afla in stare avansata de degradare.

-“Casa Iorgu Berea” azi Muzeul de arta veche bisericeasca si bibliofil. Cladirea a fost renovata intre 1999- 2004, dar in ultimii ani nu este intretinuta din pacate corespunzator!

Nu cred ca actualul Episcop al Husilor- PS Ignatie Trif- nu ar manifesta intelegere pentru identificarea unor solutii si resurse financiare pentru renovarea si reabilitarea acestor cladiri si constructii vechi, cu valoare istorica si arhitecturala.




14. In privinta asistentei sociale, in primul rand trebuie o mult mai mare atentie la acordarea venitului minim garantat, in sensul ca acesta sa fie acordat doar persoanelor care chiar si-au pierdut capacitatea de munca si nu sa incurajeze refuzul de a munci.

Iar cei care primesc venitul minim garantat sa fie obligati sa presteze munca in folosul comunitatii, iar daca refuza sa nu mai primeasca acest venit.

Pentru asistenta sociala ar mai trebui realizate:

-O cladire noua, moderna, pentru cantina de ajutor social;

-Cateva locuinta sociale, pentru persoanele care locuiesc in cladirea veche in care se afla si cantina de ajutor social si intr-o casa veche de pe strada A I Cuza. Acestea sunt cladiri vechi, de patrimoniu, care trebuie renovate si valorificate din punct de vedere turistic si nu este cred normal sa fie folosite ca si locuinte sociale!


Iar cei care primesc o locuinta sociala din partea primariei sa fie obligati sa intretina si sa pastreze in acceleasi conditii aceea locuinta sociala, asa cum au primit-o de la primarie. Primaria sa faca controale perioadice in aceste locuinte sociale si daca se constata ca cei care locuiesc acolo au deteriorate sau distrus aceea locuinta sociala sa fie imediat evacuate si pusi sa plateasca daunele.

-De asemenea ar trebui ca functionarii de la serviciul de asistenta sociala a primariei sa fie mai mult pe teren, pentru identificarea cazurilor sociale reale (persoane bolnave care au ramas singure, fara familie, persoane in varsta singure, persoane cu deficiente fizice sau psihice care nu se pot intretine singure, etc) si pentru identificarea solutiilor legale pentru ajutarea si sprijinirea acestor persoane.



-Cladirea fostei sectii de pediatrie- boli interne din cartierul Stadion a fost transmisa in administrarea Consiliului Judetean Vaslui- Directia de Asistenta Sociala si Protectia Copilului- pentru a fi renovata si a se muta acolo caminul de batrani. Este o idée buna, insa din pacate pana in prezent DGASPC Vaslui nu a inceput lucrarile de reabilitare a cladirii.
Primaria trebuie sa faca demersuri la DGASPC Vaslui pentru realizarea lucrarilor de renovare a cladirii.


De asemenea, celelalte constructii-anexa din curtea acestei cladiri, aflate in stare avansata de degradare si care nu mai prezinta nici o utilitate practica, trebuie demolate.


-Deoarece in actuala cladire a caminului de batrani din zona industriala sunt adapostite si persoane care sufera de deficiente psihice si care necesita o atentie mai mare , si cladirea actual a caminului de batrani trebuie renovata si modernizata, iar acolo sa fie adapostite numai persoanele care sufera de deficiente psihice.





15. In privinta asigurarii ordinii si linistii publice si combaterea faptelor antisociale, exista 3 structuri:

-Politia

-Politia locala

-Jandarmeria

Trebuie o mai buna colaborare intre aceste structuri si, in functie de numarul disponibili de politistii de la ordine publica, politisti locali si jandarmi, organizate patrule mixte care sa acopere (mai ales pe timp de noapte) orasul si in special zonele in care exista riscul cel mai ridicat de comitere de infractiuni sau fapte antisociale.


Din pacate in prezent politia locala din Husi nu are o dotare materiala adecvata pentru desfasurarea in conditii bune a activitatii.

O problema este si modul de selectionare si recrutare a politistilor locali din Husi. Sigur ca ar fi de dorit ca la politia locala din Husi sa fie angajati oameni mai tineri, de preferinta absolventi ai Academiei de politie "Alexandru Ioan Cuza", insa acestia prefera sa lucreze in politia nationala, unde salariile sunt mult mai mari decat cele de la politia locala Husi (din ce mi-a spus un politist local din Husi salariul net este de cca 1800- 1900 ron). Ori pe un asemenea salariu nu cred ca ar lucra un tanar care a absolvit "Academia de politie".
Iar deocamdata primaria Husi nu are resursele financiare pentru a-I plati pe politistii locali din Husi cu accelasi salarii ca cele din politia nationala.


Totusi- in functie de resursele financiare- pentru imbunatatirea activitatii politiei locale Husi se pot adopta unele masuri:

-Adoptat un statut (care sa prevada exact drepturile, obligatiile si atributiile politistilor locali) de catre Consiliul Local Husi;

-O mai mare strictete la recrutarea, angajarea si instruirea politistilor locali

-Dotarea acestora cu: unul sau doua autoturisme noi de interventie, armament de foc letal (pistoale noi, moderne)(dar pentru asta ar fi necesara instruirea politistilor locali privind utilizarea armelor de foc letale, obtinerea unor permise port-arma si a unor avize psihologice, etc), statii radio si dispecerat uniforme noi, catuse, bastoane cu electrosocuri, etc.



16. Pentru sustinerea si dezvoltarea activitatii cultural-artistice trebuie avute in vedere cateva aspecte:

-Lucrarile de renovare a casei de cultura “Alexandru Giugaru” sunt aproape finalizate. Trebuie continuat sustinerea de catre primarie a activitatilor cultural-artistice, dar si identificati sponsori pentru sustinerea acestor activitati. O colaborare in acest sens intre primarie si domnul Sergiu Gaina este cred utila.

-In privinta cinematografului “Dacia”, din pacate reprezentantii primariei nu au publicat termenele precise pana la care trebuie realizate toate etapele acestui proiect! Aici ar trebui o mult mai buna comunicare din partea primariei, care sa arate public termene exacte pana la care trebuie realizate toate etapele acestui proiect. Cel mai probabil proiectul se afla in etapa de intocmirii documentatiilor necesare de catre primaria Husi, pentru organizarea licitatiei care va desemna firma care va executa lucrarile de reabilitare si modernizare a cinematografului. Conducerea primariei trebuie sa urmeasca ca aceste documentatii sa fie intocmite cat mai rapid posibil, dar sa fie in accelasi timp si intocmite corect, pentru a putea publica in sistemul de achizitii publice SICAP anuntul privind organizarea licitatiei.

-Pentru biblioteca municipala “Mihai Ralea” ar fi utila o sustinere mai consistenta din parte primariei pentru achizitionarea de carti noi. De asemenea trotuarul din fata bibliotecii arata ca dupa bombardament!



-In Husi ar putea functiona pentru publicul vizitator un numar de 3 muzee:


-“Muzeul de arta veche bisericeasca si bibliofil”. Este deschis publicului vizitator. Insa cladirea in care functioneaza acest muzeu ar trebui mai bine intretinuta si refacut si gardul. Iar pentru promovarea muzeului ar trebui montata o placa (pe gardul din fata portii de intrare), pe care sa fie afisate clar si vizibil orele intre care muzeul este deschis, dar si promovat pe internet, pe site-urile turistice de specialitate.


-“Muzeul municipal Husi’, inchis din pacate publicului vizitator din 1993. Dupa terminarea renovarii si reabilitarii cladirii in care functioneaza ("Casa Adam Mitache"- cea mai frumoasa, ca si arhitectura, dintre toate cladirile vechi din Husi) va fi din nou deschis publicului vizitator.


-“Muzeul viei si vinului”. Cladirea in care functioneaza (aflata in proprietatea "Colegiului National Dimitrie Cantemir") ar trebui renovata, iar apoi “Colegiul National Dimitrie Cantemir” sa angajeze doi muzeografi, specialisti in viticultura, astfel incat muzeul sa poata fi deschis publicului vizitator, dupa un orar précis stabilit.


-De asemenea, “Casa Ralea’ poate fi renovata si transformata intr-o casa-muzeu memoriala, pentru personalitatile care s-au nascut in Husi.




17. In privinta invatamantului, tinand cont de specificul zonei, in Husi pot fi dezvoltate 3 tipuri de invatamant liceal si profesional:


-Un liceu cu profil teoretic ("Colegiul National Cuza-Voda"), care in prezent (dupa construirea noului campus scolar) dispune de o dotare materiala corespunzatoare;


-Un liceu cu profil agricol si de industrie alimentara si usoara ("Colegiul National Dimitrie Cantemir"). Mai demult aparusera un program a Ministerului Agriculturii de dotare cu utilaje agricole, constructii zootehnice, etc a unor licee agricole din tara- intre care si liceul din Husi. Trebuie urmarit ce s-a intamplat cu acel program. Tinand cont de potentialul agricol deosebit al zonei, si pentru ca tinerii care urmeaza “Colegiul National Dimitrie Cantemir Husi” sa poata sa invete cat mai bine o meserie legata de agricultura si industria alimentara (si apoi sa o si practice) , acest liceu trebuie dotat cu utilaje agricole noi, constructii zootehnice, plantatii de vita de vie, livada, etc. Aici trebuie identificate surse de finantare pentru aceste dotari (eventuale cu fonduri europene) dar si procesul de instruire scolara sa se axexe pe lucrari practice in agricultura.



-De asemenea exista si un “Liceul Tehnologic Ion Corivan”, dar , in lipsa dotarilor corespunzatoare, este “liceu tehnologic” mai mult cu numele! In primul rand acesta trebuie dotat cu utilajele noi necesare, pentru ca elevii de aici sa poata invata, in conformitate cu tehnologiile moderne, meserii care se cauta astazi pe piata muncii: sudori, lacatusi, instalatori, electricieni in constructii, zidari, tamplari, fierar-betonisti, frezori, operatori masini-unelte cu comanda numerica, etc. Astfel de clase- cu dotare materiala corespunzatoare- ar trebui sa existe la acest liceu.


-Din cele 6 scoli generale cu clasele 1- 8 care existau in 1990 in Husi, astazi au mai ramas doar 3, datorita scaderii numarului de elevi. Au fost desfiintate Scolile generale nr. 6 (din cartierul Dobrina), nr. 5 (din cartierul Corni) si nr. 4 (din cartierul Bulgari).




18. Ca si locuri de iesire in aer liber in Husi, pot fi valorificate 3 astfel de locuri:


a. Padurea Dobrina, administrata de “Romsilva”. Aici, printr-o colaborare dintre “Romsilva” si primaria Husi, se pot amenaja trasee de drumetie turistica, de Mountain-Bike, etc.


b. Zona de agreement “Recea”. Pentru valorificarea potentialului acestei zone (actualul parc este mult prea putin) , eventual cu finantare europeana, s-ar putea realiza: curatarea, decolmatarea si adancirea iazurilor de acolo (iazuri aflate in present in administrarea celor de la "Apele Romane"), dotarea cu barci si hidrobiciclete, reconstructia strandului Recea, gasirea unui investitor pentru modernizarea si redeschiderea fostului restaurant de acolo, dar si asfaltarea completa a drumului si prelungirea traseului vehiculelor de transport urban in comun de la statia meteo pana la parcul Recea.


c. Zona fostului parc “Motoc”. Aici in primul rand este necesara expropierea terenului pe care era fostul parc “Motoc”. Apoi aici primaria poate amenaja din nou un parc, cu: aleii de plimbare, foisoare, gazon, etc. De asemenea ar trebui refacute si scarile de acces si montat un sistem de iluminare. Avantajul amenajarii unui parc la “Motoc” ar fi ca locatia este aproape de centrul orasului si ofera o frumoasa panorama asupra orasului.



Proiectele bune propuse si aflate in derulare (constructia unui teatru de vara la Recea, constructia unei mini-baze sportive la Recea, etc) trebuie continuate.


Stadionul a fost renovat.


Insa sala sporturilor ar trebui mai bine intretinuta.


Ca si parcuri in interiorul orasului ar trebui modernizat si “Parcul Cercetasilor”.








Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4560
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8027
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Icon_minitimeVin 25 Oct 2019, 12:25

19. Pentru o mai buna functionare a aparatului primariei Husi, si aici pot fi facute unele modificari:


-Angajarea pe unele posturi deficitare:

-Domnul Stefan Mihordea ("Fanica"), de meserie tehnician (depanator) radio-tv. A deservit statia si serviciul de radioficare a primariei. Dupa desfiintarea acestui serviciu a fost transferat ca si agent de paza (portar).

Tinand cont ca se pricepe foarte bine la instalatii electrice in constructii si ca primaria ar aveea nevoie de electricieni de intretinere, ar trebui angajat pe post de electrician de intretinere.



-Pe postul de fochist (care deserveste centrala termica a primariei) exista un singur angajat- domnul Paul Antonica. Tinand cont ca acesta are o varsta si nu peste mult timp se va pensiona, ar trebui angajati doi fochisti.



-La poarta (ca si agenti de paza), tinand cont ca trebuie sa fie cineva permanent (se lucreaza in ture de 12 cu 24 si 12 cu 48) trebuie sa fie 5 oameni . In prezent sunt 5 inclusiv "Fanica".



-Postul de arhitect din cadrul primariei este din pacate in prezent vacant.


-La biroul de proiecte europene si managementul fondurilor europene exista o echipa de oameni care au reusit realizarea unor proiecte cu fonduri europene, echipa care trebuie mentinuta.


-La celelalte servicii si birouri personalul este in general in numar acceptabil (la personal sunt doua angajate, etc).


-Ca si in toate primariile si la Husi exista din pacate unele birouri si servicii cu un numar prea mare de salariati- imi amintesc cand lucram la primarie la "relatii cu publicul" si "registratura" erau vreo 4 sau 6 angajate, unele din ele doar dand unele informatii (cand venea o persoana si intreba unde este cutare birou acestea doar indrumau aceea persoana), informatii care puteau fi oferite foarte bine si de catre portar (agentul de paza).
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4560
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8027
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Icon_minitimeMar 29 Oct 2019, 11:20

COMUNICAT DE PRESĂ


Consilierii locali ai PNL Huși aduc la cunoștința cetățenilor problemele discutate în ședința consiliului local din ziua de 24.10.2019

Consiliul local Huși a fost convocat in ziua de 24.10.2019, la ora 8, pentru a aproba două proiecte de hotărâre.

Unul dintre proiecte se referea la o rectificare bugetară cu suma de 4.701.000 lei, bani alocați de la bugetul de stat.
In proiectul de hotarare, suma de 4.701.000 lei a fost destinată pentru cheltuieli cu bunuri și servicii, cheltuieli de personal și vouchere de vacanță. Pentru cheltuielile cu bunuri si servicii a fost alocată suma de 3.781.000 fără fundamentări temeinice si reale, fără o analiză la zi a situației cheltuielilor celor care au făcut solicitarile, fara ca solicitarile sa fie insotite de referate temeinic motivate sau de acte justificative.

Cu o maximă sfidare , a fost alocata suma 984.000 lei, pentru Direcția de asistență socială, motivându-se că suma este necesară pentru salarii și vouchere de vacanță. Am verificat procesul verbal al sedinței consiliului local din luna aprilie 2019 si am observat afirmația categorică făcută de doamna director economic Trofin Safta precum că banii pentru salarii și voucherele de vacanță pentru personalul de la Direcția de asistență socială, inclusiv pentru insoțitorii persoanelor cu handicap sunt prevăzuți integral in bugetul pentru anul 2019. In sedința din 24.10.2019, dna director s-a dezis de cele afirmate atunci, fără a da niște explicații pertinente.

In contextul discuției asupra rectificarii bugetului local si asupra modului cum sunt repartizați si cheltuiți banii publici, am solicitat conducerii executive a Primariei Huși să ne dea câteva explicații cu privire la rezultatul controlului Curții de conturi pentru anul bugetar 2018. Astfel, am cerut să ni se explice :

- Din ce motiv raportul de audit al Curții de conturi nu a fost adus la cunostinta consiliului local in termen de 10 zile, asa cum prevede legea, adica pana la sfarsitul lunii august ?

- Din ce motiv a fost nevoie de doua cereri scrise din partea consilierilor PNL pentru a ne fi pusă la dispoziției o copie a raportului ,abia la inceputul lunii octombrie ?

- Cum explica Primarul municipiului Husi si dna Director economic gravele abateri constatate de Curtea de conturi in ceea ce priveste ”erorile ” de inregistrare a unor venituri de peste 6.000.000 lei noi, ”erori ” care au fost corectate de conducerea primariei prin note contabile fictive (fără acte justificative) ?

-Cum explica Primarul municipiului Husi celelalte abateri grave de la disciplina financiara, cu impact negativ asupra bugetului local, constatate de Curtea de conturi ?

In loc sa raspundă cu calm , cu rabdare si cu eleganță tuturor acestor intrebări, dl Primar si dna Director economic ( sustinuți de o rumoare complice si dezaprobatoare la adresa noastra, făcută de către majoritatea consilierilor PSD), au inceput pe un ton ridicat să ne acuze pe noi, consilierii liberali , ca punem prea multe intrebări, că cerem prea multe acte si explicații etc. Este comportamentul obișnuit al majoritații consilierilor PSD, în frunte cu Primarul Ioan Ciupilan de a incerca sa ne pună ” pumnul în gură”, pentru a nu se afla ingineriile financiare pe care le-au făcut la Primăria Huși.

Ii asigurăm pe această cale pe cetățenii municipiului Huși că nu ne vom lasa intimidați de un asemenea comportament și că vom face toate demersurile pentru a afla adevărul cu privire la faptele grave constatate de Curtea de conturi.

Le atragem atenția pe această cale, domnului primar Ioan Ciupilan și doamnei director economic Trofin Safta că au obligația să gestioneze eficient, corect și transparent banii publici și că au obligația legală de a aduce la cunoștința consilierilor locali actele intocmite de Curtea de conturi,ori de alte instituții cu atribuții de control.

Consilierii PNL ai CL Huși
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4560
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8027
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Icon_minitimeJoi 31 Oct 2019, 12:08

Raspunsul primarului Ioan Ciupilan la acuzatiile PNL Husi :


“Desi problemele orasului sunt mult mai importante decat punctul de vedere exprimat pe reteaua de socializare Facebook de catre domnul doctor Nelu Tataru( presedintele PNL Vaslui), avand in vedere sumedenia de acuzatii fara fundament adresate mie si a celorlalti colegi din cadrul Primariei Husi, cu functie de conducere, ma vad nevoit sa dau un raspuns si voi incepe prin a spune ca domnul doctor ar fi trebuit inainte de a-si exprima un punct de vedere cu privire la chestiuni de natura contabila, de alta specialitate decat a dumnealui, sa consulte un specialist, de care sunt convins ca nu duc lipsa in PNL, nici macar in Filiala Vaslui.

Ar fi trebuit sa remarce ca din raportul Curtii de Conturi la care face trimitere cu obstenatie, nu rezulta niciun moment ca s-ar fi inregistrat un prejudiciu in defavoarea sau in sarcina bugetului local sau altor surse de finantare venite la Primaria Husi. Daca ar fi analizat cu atentie raportul Curtii de Conturi ar fi observat ca nu se vorbeste in niciun caz despre un prejudiciu, mai mult decat atat, fiecare capitol al Curtii de Conturi care este materializat in procesul verbal, are o finalitate la punctul f - ( Punctul F - Fapte care constituie contraventii, a caror constatare intra in competenta Curtii de Conturi : Nu este cazul ). Nu s-au inregistrat contraventii!

Este bine cunoscut faptul ca cei de la Curtea de Conturi daca descopera neregularitati, pot aplica sanctiuni contraventionale sau , dupa caz, pot sesiza organele de cercetare penala. Puteti observa lesne ca acest lucru nu s-a intamplat in niciun moment, iar raportul Curtii de Conturi, nu constata decat unele erori care pot fi indreptate fara ca acestea sa fi cauzat in niciun moment prejudiciu in sarcina bugetului local. Fata de cele spuse, cititorii paginii de Facebook a domnului doctor vor trebui sa traga unele concluzii. Daca este necesar si pentru buna informare a cetatenilor stam la dispozitie atat eu cat si ceilalti colegi, cu explicatii pentru toate aspectele sesizate. Eu inteleg politica si o practic de mult timp ! Haideti sa nu murdarim imaginea unor functionari publici pentru un pumn de voturi.” sustine primarul Ioan Ciupilan.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4560
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8027
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Icon_minitimeVin 08 Noi 2019, 09:49

Din "Vremea Noua de Vaslui"

Primarul Ciupilan, intempestiv si locvace la adunarea GAL!

EFERVESCENTÃ… Grupul de Actiune Localã, condus de Elena Oprisan, s-a întâlnit ieri, în sala de sedinte a Primãriei Husi, cu mai multi reprezentati ai diferitelor sectoare de activitate din oras, pentru a discuta despre conditiile specifice pentru apelurile de proiecte prin Programul Operational Regional. O discutie extrem de importantã, dat fiind faptul cã este atâta nevoie de banii europeni, pentru diferite proiecte necesare comunitãtii. Ei bine, la eveniment a venit si primarul Ioan Ciupilan, care, profitând de faptul cã sala era plinã, si-a spus toate of-urile. Mai în glumã, mai în serios, Ciupilan i-a anuntat cã îsi va face si un pic de campanie electoralã. “Nu de alta, dar am muncit mult pentru toate aceste proiecte si vreau sã vãd si roadele. Mãcar sã le încep, dacã îmi termin mandatul si nu mai apuc sã le receptionez”, a spus primarul.

“Este un work shop si vreau sã discutãm si sã fie o actiune interactivã. Ne-am propus astãzi sã discutãm despre Ghidul solicitantului, conditiile specifice pentru apelurile de proiecte prin Programul Operational Regional, prescurtat POR. Sunteti familiarizati cu notiunile. Cu permisiunea dumneavoastrã, o sã parcurgem principalele capitole din ghid, conditiile care sunt prezentate, cu privire la eligibilitate si documentele care trebuie”, a început discutia Elena Oprisan. Cum pe usa sãlii de sedinte a intra primarul Ioan Ciupilan, acestuia i s-a dat cuvântul, nu înainte de o precizare: “Dupã cum stiti, noi am avut o colaborare intensã pânã acum, în sensul cã am anticipat, n-am asteptam sã lansãm apelul si dupã aceea sã vã apucati de lucru. Apreciez promtitudinea… Nu facem campanie electoralã, doar prezentãm un proiect, care este foarte important pentru comunitatea municipiului Husi”, a adãugat, zâmbind, Elena Oprisan, anticipând ceea ce avea sã urmeze. În mare vervã, primarul Ciupilan si-a spus tot of-ul.



“Mã mir si eu de acesti domni, care se ocupã cu lansarea de proiecte”

“Spre deosebire de tine, la mine sã se interpreteze cã fac campanie electoralã, cã este activitatea pe care o desfãsor zi de zi, pentru un salariu pe care îl primesc de la Primãrie si pentru niste atributii pe care eu trebuie sã le rezolv, pentru cetãteani. Mã mir si eu cã la un moment dat acesti domni, care se ocupã cu lansarea de proiecte s-au hotãrât în final, dupã un an si jumãtate, sã putem depune si noi proiectele si poate, pânã la primãvarã, sã avem si licitatiile fãcute, astfel încât sã ne putem apuca de constructii. Pentru cã altfel, sunt doar niste vorbe pe hârtie, niste lucruri care sunt doar frumos prezentate. Si ne uitãm la ceea ce ne-am propus, cã aratã la fel de prost ca înainte, cã nu s-a fãcut nimic. Nu as putea sã spun cã nu s-a fãcut nimic în activitatea noastrã. As putea sã spun cã activitatea noastrã, dumneavoastrã si cu a mea, a fost una sustinutã. Suntem cu fisele de achizitie, adica cu contractele de achizitie la toate SF-urile, pe care trebuie sã le depunem. Eu presupun cã pânã pe 15 noiembrie, cel târziu 1 decembrie, am toate datele tehnice pentru aceste obiective propuse în GAL si, în conditiile acestea, am putea pânã la finele anului sã le si depunem, încât sã putem demara în ianuarie procedura de achizitie. Cã le vom cupla, cã le vom restrânge, asta o sã vedem de comun acord. Ideea este cã am aici niste parteneri pe aceste proiecte si as vrea ca fiecare sã se implice pe bucãtica lor. Eu, pânã în iunie la alegeri sau când îmi expirã mandatul, vreau mãcar sã vãd aceste santiere. Cã dacã cetãtenii o sã mã mai vrea sã candidez ca primar si mã voteazã, poate le si receptionez, dar mãcar sã le vãd pornite. Cã eu am venit la Primãrie pentru 4 ani, cã am crezut cã pot sã rezolv multe si pot sã plec înapoi, dar m-am trezit cã în 4 ani am fãcut proiecte si de-abia am finalizat niste licitatii”, a spus Ciupilan.



“Prioritar este teatrul de varã de la Recea”

“Ce-am constatat eu în cei 12 ani de mandat de primar: toatã lumea lasã lucrurile pe ultima sutã de metri, pe ultimul minut, pe ultima secundã si n-ai timp sã verifici, n-ai timp de nimic. Deci, eu am depus destule proiecte europene, am finalizat, am închis multe, dar vreau sã vã spun un singur lucru: nu-mi place ca în ultimele douã zile, sã stau cu 20 de mii de pagini de semnat, fãrã sã stiu la un moment, dacã este o gresealã strecuratã. De aceea vrea ca toti partenerii sã se implice. Avem clãdirea din centru, haideti sã o pregãtim. Pentru mine, ca sã înteleagã, prioritar este: teatrul de varã de la Recea, pe care îl vom cupla cu Centrul Consultativ de pe cartier Dric si cu cele douã, trei strãzi, care sunt acolo, cu toatã infrastructura de acolo. Deci, asta mã intereseazã în mod direct. De ce? Pentru cã în functie de toate proiectele acestea, mai ales când am vãzut aprobarea (impropriu spus, cã suntem pe finantare) de la GAL, eu mi-am mai întocmit si alte proiecte europene si nu puteam sã mã gândesc cã acele strãzi sã le asfaltez de douã ori. Iar eu am un cartier care vreau ca la anul, în luna mai, sã fie finalizat. Sunt niste strãzi importante, se suprapun cu planul de mobilitate urbanã, proiect care este aprobat, doar semnez contractul acuma si am demarat procedurile de licitatie. Pe aceste strãzi din proiect trebuie sã-mi meargã douã-trei trasee de autobuze. Si nu pot sã meargã la ora actualã. Teatrul de Varã trebuie, cã trebuie sã terminãm odatã si cu zona aceea, unde am fost acuzat cã, vai de mine, vreau sã obtin 28 de metri de spatiu verde si n-am de unde. Pentru cã am vândut ce-am avut ce-am avut , dar asta este altã problema. Iar cei care au vândut, acuzã astãzi! În paralel, si nu spun cã nu este cu prioritate, este clãdirea de la scoala nr.1, care trebuie sã-i schimbãm fata (…) Am constatat cã se merge pe dictaturã de la nivel central, de la primul om al statului, asa cã o sã merg si pe stilul acesta, cã probabil asa se rezolvã problemele în România. Nu vrea sã fiu dictator, dar vãd cã toatã lumea care ajunge, devine dictator. Si atunci, probabil cã asa suntem învãtati noi, românii”, a conchis primarul Ciupilan.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80

Numarul mesajelor : 4560
Varsta : 37
Localizare : Pascani
Reputatie : 8027
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Icon_minitimeIeri la 08:29

Din "Vremea Noua" de Vaslui:

Analizã primarul Ciupilan: “Avem 100 km de asfalt în Husi. De ce am fost sanctionati?”

RECURSUL ETAPEI… Începe ultima sãptãmânã de campanie electoralã pentru prezidentiale, iar frãmântãrile sunt mari. La Husi, de pildã, încã nu este împãcat cu rezultatul obtinut la nivel de oras în primul tur, mult sub cel al PNL-ului, care si-a adjudecat victoria. Într-un interviu acordat, primarul Ciupilan se declarã surprins de optiunea electoratului, fãcând un fel de inventar al motivelor care ar fi trebuit sã dea câstig de cauzã PSD-ului. “Nu cred cã PSD-ul merita acest lucru la nivel de Husi. În rest, nu stiu… S-a întrebat cineva cã suntem aproape de 100 de km asfaltati astãzi în municipiul Husi?”, a fost retorica primarului Ciupilan. “Presupun cã procentul acesta care s-a dus pe Partidul National Liberal se datoreazã, în primul rând, celor patru ani de Guvernare la Husi, când au fost niste investitii extraordinare”, a spus Ciupilan, vrând sã îsi întepe adversarii politici cu o ironie.

“Nu înteleg acest scor. Din ce motive?”, si-a început analiza rezultatului din primul tur, primarul Ioan Ciupilan. “Explicatia cã “e de vinã candidatul” este una puerilã si vrem sã ne ascundem din fata unor realitãti. Eu, care la ora actualã, am investitii în acest oras de aproximativ o mie de miliarde lei vechi, din care 500 de miliarde de lei vechi sunt numai de la Guvernul României, si sã obtin un scor de 25% (la primul tur al prezidentialelor, n.r.) asta înseamnã cã aceste investitii nu sunt dorite. Sau nu se mai doreste a fi continuate, nu stiu… Presupun cã procentul acesta care s-a dus pe Partidul National Liberal se datoreazã, în primul rând, celor patru ani de Guvernare la Husi (n.r., 2004 – 2008, PNL a detinut conducerea Primãriei Husi), când au fost niste investitii extraordinare, eu când am intrat primar nu am avut nimic de fãcut, toate strãzile erau asfaltate, toate parcurile erau modernizate, aveam iluminat electric de 160 de miliarde de lei vechi, care nu este eficient nici astãzi, nu stiu…”, a sustinut Ciupilan.



“Nu meritam sã fim asa duri sanctionati. Si aceastã sanctiune poate sã vinã…de ce?”

“Cã am modernizat 80% din municipiul acesta, pe infrastructurã, apã-canal, sosele? Sunt cu proiecte care sunt în lucru. N-am început investitiile doar la cinematograf, cã-s în procedura de licitatie, cã au durat foarte mult avizele pentru autorizatii. Dar în celelalte, efectiv, se lucreazã. Dar eu am spus si repet totdeauna: toatã lumea îsi doreste, mai ales când vede la vecinul din dreapta, iar la el nu s-a realizat, îsi doreste sã fie simultan, dar nu se poate”, a spus primarul Ciupilan. “Nu meritam sã fim asa duri sanctionati. Si aceastã sanctiune poate sã vinã…de ce? Arogantã de la noi? Nu cred. Credibilitate? Nu cred. Vãd cã preferãm sã votãm incertitudini. Sã nu creadã nimeni cã sunt alti bani la Guvern în continuare, decât tot aceia de unde s-au luat si pânã acum. Cresterea economicã ce a fost e recunoscutã de toatã Europa”, a precizat primarul Husului.


“Îti pui tu întrebarea, ca primar, unde ai gresit, dacã ai gresit”

REMUSCÃRI…”Nu cred cã PSD-ul merita acest lucru la nivel de Husi. În rest, nu stiu. Si cred cã dacã cineva vrea sã-si aducã aminte, în afarã de cei 37 de km de strãzi, asfaltate printr-un proiect european, care poate unii au uitat cu ce sacrificiu l-am obtinut eu, pentru cã era singura datã când muncipiile sub 50 mii de locuitori puteau sã atragã fonduri numai pentru infrastructurã, strãzi. S-a întrebat cineva cã suntem aproape de 100 de km asfaltati astãzi în municipiul Husi? Deci, într-un oras în care se întâmplã toate acestea, îti pui tu întrebarea, ca primar, unde ai gresit, dacã ai gresit! Si dacã trebuie sã te dai deoparte. E o variantã. Am 20 de ani de politicã, în acesti 20 de ani pot sã spun cã am fãcut enorm de multe lucruri. Începând de la spitalul din Husi, o sutã de strãzi asfaltate, toate spatiile verzi modernizate si cu proiectele care sunt în derulare… Ce mai pot sã spun eu la ora actualã?”, si-a exprimat nedumerirea primarul Ciupilan.

Pesedistii nu au vorbit cu electoratul: “comunicarea noastrã cu fiecare cetãtean este deficientã, clar”

“Încã nu gãsesc un rãspuns logic. Probabil cã atât partidul, cât si eu ne-am implicat prea putin. Probabil cã nu am explicat oamenilor ceea ce am realizat. Oamenii merg pe strada lor si vãd cã nu s-a fãcut nimic, dar nu vãd cã pe cealaltã s-a fãcut. Poate nu are tangentã pe strada cealaltã. Deci, aici comunicarea noastrã cu fiecare cetãtean este deficientã, clar. Nu numai a mea, cât si a partidului. Eu m-am bazat cã lucrez, partidul si consilierii mei locali sã meargã, sã spunã oamenilor, sã spunã problemele din teritoriu, pe care sã nu le culeg numai eu. Cã de 12 ani doar eu le culeg. În 12 ani de zile, nu stiu dacã am unul sau douã proiecte initiate de consilieri. (…) Eu sper cã cetãtenii din municipiul Husi sã înteleagã cã dacã nu o sã am Consiliul Judetean, un Guvern de culoarea mea, n-o sã obtin niciodatã un leu de la cei care ne considerã dusmani, pe noi, pe pesedisti. Nu ne considerã conlocuitori sau mãcar natiune defavorizatã, ci dusmani”, este convins Ciupilan.
Sus In jos
Continut sponsorizat




 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 23 Icon_minitime

Sus In jos
 
Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism
Sus 
Pagina 23 din 23Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 13 ... 21, 22, 23

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: