Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 SZ-Slovenia

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2
AutorMesaj
mielutu zburator

mielutu zburator

Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 23
Reputatie : 4857
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   Lun 24 Dec 2018, 20:42

Exteriorul vagonului salon, clasele 1 și 2, al trenului 247. Vagonul oferă călătorilor un nivel de confort superior, fiind conceput pentru lung și mediu parcurs. Saloanele, atât cel de clasa 1 cât și cel de clasa a doua, sunt dotate cu prize, climatizare, mochetă, fotolii spațioase și foarte comode, loc berechet pentru picioare, instalație de sonorizare și informare a călătorilor, oferind în același timp un ambient plăcut mulțumită culorilor alese. În plus, este foarte spațios și silențios. Am putea avea și noi așa ceva, dacă la noi s-ar merge pe ideea lor: confort superior = călători satisfăcuți = creștere a numărului de călători. La noi, e concurs: care bagă mai mulți fraieri într-un spațiu cât mai mic...














La frontieră, se trece de la alimentarea în 25 kV CA la alimentarea în 3 kV CC. Schimbul locomotivelor este interesant de urmărit. Trenul este primit la o linie liberă, iar după trecerea locomotivei peste aparatele de cale mecanicul comandă coborârea pantografului. Odată ce a trecut de separatoare și ajunge sub tensiunea celeilalte țări, frânează trenul. Locomotiva care va remorca trenul mai departe este legată la cea cu care a venit acesta, și o manevrează, garând-o pe o altă linie liberă. Cele două vehicule sunt dezlegate, iar locomotiva slovenă îi dă, la propriu, un brânci unguroaicei până ce aceasta ajunge înapoi sub tensiunea cu care este compatibilă. În imagini, se observă locomotiva slovenă care va prelua trenul după ce a dat brânci unguroaicei, unguroaica așteptând un tren cu care să se întoarcă și o altă locomotivă maghiară cu perechea MV 247, așteptând plecarea spre Budapesta.







Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
mielutu zburator

mielutu zburator

Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 23
Reputatie : 4857
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   Lun 24 Dec 2018, 20:56

Haltă de mișcare dintr-un sat oarecare, în care există însă și o mare fabrică de bere slovenă, destul de bună, dar scumpă (1 euro doza).



Automotor din seria 713, construit pe platforma VT 628. Se observă boghiul purtător, boghiul motor, motorul Diesel, dar și urme ale vechilor tatuaje pe care le-a primit. Slovenii sunt înnebuniți după grafitti, la fel ca celelalte neamuri ale fostei Iugoslavii. Țintele sunt, ca la noi, vehiculele suburbane și urbane, vagoanele de lung parcurs și ramele ETR scăpând de obicei de tratamentul ăsta. Desiro-urile lor au primit lac protector, pe care vopseaua din tuburi nu aderă corespunzător.













Vedere de ansamblu asupra liniilor gării Ljubljana, și un marfar, care trece fără oprire pe linia 4. Liniile 4 și 5 sunt exclusiv pentru marfă, neavând peroane. Evident, marfarul era silențios, auzindu-se doar un fâșâit ușor, fără tronca-tronca, fără bubuieli, fără scârțâieli și troznituri. Ei beau apă mai specială ca noi și de-aia pot să țină șinele și materialul rulant în stare corespunzătoare... Al doilea marfar a trecut ceva mai târziu însă încarc poza tot aici, din comoditate.







Îmi atrage atenția această bijuterie poloneză. Rama a fost construită pentru PKP iar apoi adaptată pentru Iugoslavia, fiind modificată iarăși de sloveni pentru nevoile proprii. Este cel mai vechi vehicul aflat încă în circulație pe căile ferate slovene... Când m-am apropiat s-o pozez mai bine, rama a plecat; din fericire, am prins-o iar chiar înainte să mă întorc înspre Budapesta.











Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
mielutu zburator

mielutu zburator

Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 23
Reputatie : 4857
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   Lun 24 Dec 2018, 21:09

În stânga, trenul IC 18 Ljubljana - Maribor, format dintr-un Desiro. Și la ei se întâlnesc tâmpenii de genul ăsta, însă având în vedere că timpul total de mers este de 2 ore, parcă nu e așa dramatic.



Automotor 713 ca tren local Ljubljana - Grosuplje - (Novo Mesto), pozat în Ljubljana VODMAT, un PO aflat aproape de centru. A se remarca apropierea dintre linia secundară Ljubljana - Metlika și cartierul rezidențial. Eu am stat în blocul din stânga, însă zgomotul trenurilor abia se aude în apartamente. La ei nu moare nimeni că trece trenul prin oraș, au învățat să respecte culoarea roșie la bariere, și nici să nu se urce pe vagoane ca să facă scântei odată ce se întâlnesc cu linia de contact. Chiar și când traversează ampulea liniile, se asigură de câteva ori înainte să facă saltul. Celălalt tren, format din 2 motoare, se întoarce către Ljubljana în așteptarea orelor de vârf. Era goluț, având în vedere că era cam 10:30. Se observă semnalul de intrare în gară.











Mai departe, cu speranța de a prinde marfare multe, am mers în PO Ljubljana Tivoli, pe linia Koper - Ljubljana, care are parte de un trafic extrem de intens. Din păcate am ratat TOATE marfarele care au trecut în cele 60 de minute petrecute acolo; unul a trecut când pozam prevestitorul, altul când schimbam peroanele prin pasajul subteran iar al treilea a trecut fix când plecasem. Trenurile de călători surprinse sunt toate trenuri locale sau regionale, cu grade de ocupare modeste; urmau să se întoarcă pline ochi din Ljubljana peste câteva ore, când începeau navetiștii să se întoarcă acasă.













Prevestitorul semnalului de intrare în Ljubljana care m-a costat un marfar... Are 2 focuri și 3 indicații, galben, verde și galben clipitor, cu aceleași semnificații ca în România.



Închei cu o franțuzoaică pozată înainte să plece MV 247 spre Budapesta. Ca opinie personală, sistemul lor feroviar este la ani lumină de al nostru, deși populația țării este mult mai mică, iar relieful, mai dificil. Volumul de trafic este colosal. Trenurile sunt foarte curate, îngrijite, la fel ca gările, însă au probleme cu graferii destul de serioase. Personalul de tren este bilingv și foarte, foarte amabil, prietenos și sare imediat în ajutorul călătorilor. Nașii au dispozitive electronice de emitere a biletelor. La fel, ungurii emit electronic toate biletele în tren, inclusiv amenzile (!).

Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl

Numarul mesajelor : 7168
Reputatie : 9840
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   Mier 26 Dec 2018, 09:32

Ca de obicei, un reportaj bun!

Hai, că două ore într-un Desiro nu mori, mai ales dacă diferența de tarif între ranguri nu e mare.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   

Sus In jos
 
SZ-Slovenia
Sus 
Pagina 2 din 2Mergi la pagina : Înapoi  1, 2

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: