Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiţi
 

 Urziceni (700)

In jos 
AutorMesaj
COSTACHE MIHAIL



Numarul mesajelor : 7989
Reputatie : 13609
Data de inscriere : 06/03/2009

Urziceni (700) Empty
MesajSubiect: Urziceni (700)   Urziceni (700) Icon_minitimeSam 26 Mai 2012, 18:41

Gara Urziceni


Urziceni (700) P1010031-1


Urziceni (700) P1010030
Sus In jos
popovici
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 1098
Varsta : 44
Localizare : Austria - Germania - Romania
Reputatie : 4154
Data de inscriere : 10/05/2011

Urziceni (700) Empty
MesajSubiect: Re: Urziceni (700)   Urziceni (700) Icon_minitimeSam 26 Mai 2012, 23:38

Foarte cocheta si curatica ... Interesanta si culoarea Very Happy
Sus In jos
http://bostanescuosuge.com
COSTACHE MIHAIL



Numarul mesajelor : 7989
Reputatie : 13609
Data de inscriere : 06/03/2009

Urziceni (700) Empty
MesajSubiect: Re: Urziceni (700)   Urziceni (700) Icon_minitimeMier 21 Noi 2012, 12:29

Urziceni (700) P1010972-1
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad

Numarul mesajelor : 2193
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5854
Data de inscriere : 16/01/2010

Urziceni (700) Empty
MesajSubiect: Re: Urziceni (700)   Urziceni (700) Icon_minitimeDum 30 Iun 2013, 00:48

Am fost si eu pe acolo si, avind vreo 2 ore de asteptat legatura, am facut citeva poze. Iata cum se vede de pe paserela catre Ploiesti. In poza nu se disting dar sint 10 linii in acele ierburi:

Urziceni (700) DSC01572_zps03b116ac

Spre Slobozia:

Urziceni (700) DSC01634_zps13a915d7

Urziceni (700) DSC01635_zps062590be

Urziceni (700) DSC01639_zps91a4b87a

Statia are si un castel de apa, identic cu cel din Oltenita. Normal, avind in vedere ca au fost construite in aceeasi perioada (1911 - 1912):

Urziceni (700) DSC01571_zps89892dc0

Nu departe se afla si ramasitele coloanei hidraulice:

Urziceni (700) DSC01641_zps0624744c

Sa mergem insa la cladirea garii. Privind dinspre linii e cam contre-jour:

Urziceni (700) DSC01617_zps9731fca1

Dinspre strada nu am mai fotografiat pentru ca erau niste microbuze care stricau cadrul...Se intimpla deseori... Evil or Very Mad

Partea dinspre linii e expusa vinturilor teribile din timpul iernii si probabil din acest motiv s-a adaugat la un moment dat (presupun ca prin perioada interbelica) acel pridvor de lemn acoperit cu tabla. Nu mi se pare prea estetic dar se poate si mai rau, asa ca sa nu mai comentez:

Urziceni (700) DSC01618_zps12805256

Urziceni (700) DSC01621_zps2df8b616

Cadranul ceasului Paul Garnier:

Urziceni (700) DSC01623_zps887927b2

Intru in hol sa vad daca mai e mecanismul. Trebuia sa fie aici in stinga dar nu mai e nici o urma (era o cutie de lemn lunga pina la podea, cu o pendula inauntru si eventual cu un alt cadran pentru a putea afla ora exacta si cei din sala de asteptare).

Urziceni (700) DSC01624_zps7b6c2d8d

Aceste placi cu dungi de pe podea sint singurele supravietuitoare ale pavajului originar:

Urziceni (700) DSC01625_zpsb0c97473

Faianta Cesarom e o inventie mai recenta, poate inainte de razboi nu era nevoie sa protejeze peretii contra zgirieturilor salbatice...

Gara se pare ca foloseste drept locuinta. Cinste acestor locatari care au inlocuit ferestrele cu unele din lemn, facute frumos dupa modelul celor vechi:

Urziceni (700) DSC01620_zps380f18be

Foarte rara o asemenea initiativa si cu atit mai demna de apreciere!

Dintre acele multe linii ale statiei una intra la acest depozit de tutun al Regiei Monopolurilor Statului, construit in 1929 si lasat acum in paragina de tovarasii care au pus mina pe el:

Urziceni (700) DSC01613_zps133c9930

In stinga e linia spre Faurei, inainte cea spre Slobozia:

Urziceni (700) DSC01591_zps5cd05877

Statia a avut si elevator de carbuni, rezervor de pacura, canal de inspectie si placa turnanta. Iata ce a mai ramas din elevator:

Urziceni (700) DSC01577_zps02352d2b

In aceasta cavitate cobora probabil vagonetul pentru a fi mai usor incarcat:

Urziceni (700) DSC01578_zpsb5f2893e

Se mai vad si acum urme de carbune sau zgura:

Urziceni (700) DSC01581_zpsec943559

Urziceni (700) DSC01580_zps5cb33913

Santul de inspectie. E pozitionat astfel incit inspectia se putea face in timp ce se alimenta cu carbune. Sau poate era pentru zgura...

Urziceni (700) DSC01582_zps5b239135

Rezervorul de pacura:

Urziceni (700) DSC01587_zps8033fad3

Inca mai erau urme de lichid negru inauntru. Nu m-am apropiat prea mult pentru ca era iarba mare si nu vroiam sa cad in asa ceva.

Placa turnanta:

Urziceni (700) DSC01594_zps2af65725

Cu putin efort se poate roti.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



Urziceni (700) Empty
MesajSubiect: Re: Urziceni (700)   Urziceni (700) Icon_minitimeDum 30 Iun 2013, 11:22

Felicitari, pacat ca nicaieri nu se incearca pastrarea unor vestigii.Macar in citeva locatii prin tara.
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad

Numarul mesajelor : 2193
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5854
Data de inscriere : 16/01/2010

Urziceni (700) Empty
MesajSubiect: Re: Urziceni (700)   Urziceni (700) Icon_minitimeDum 30 Iun 2013, 12:28

Merci abere 
Imi povestea cineva ce dubios e regimul proprietatii la CFR, unele spatii sint vindute angajatilor, altele inchiriate. In alea vindute oamenii nu prea au bani de cheltuit (si chiar daca ar avea, nu stiu ce sa zic despre gusturi...) iar de cele inchiriate nu se ingrijeste nici proprietarul si cu atit mai putin chiriasul care stie ca miine poate fi evacuat. Rezultatele se vad din pacate cu ochiul liber.
In sistem totul e vraiste si indreptat impotriva angajatului. Spre exemplu sint, se pare, statii unde e un singur IDM si, conform regulamentului, nu are voie sa paraseasca postul. Prin urmare, nu poate sa se ingrijeasca de curatenie, de tuns iarba si alte asemenea dar e pasibil de amenda daca trece un sef si vede balariile prea mari. Sau poate primi amenda 500 lei daca e prins fara chipiu!... E ca in bancul ala cu ursul si iepurasul. Mi se pare ca sistemul e monstruos, ii face pe oameni sa isi urasca meseria si pina la urma o sa se aleaga praful. Asa e mai usor sa inteleg de ce nu le mai arde sa aiba initiativa si sa pastreze relicve ca astea de la Urziceni ce fac deliciul unor pasionati ca noi.
Daca s-ar face niste schimbari semnificative la virf (poate si pornite de jos in sus!) ar fi sanse sa se imbunatateasca lucrurile. Eu nu cred ca nu ar avea clienti un "mini-muzeu" unde, atentie, interactivitatea sa fie cuvintul de ordine, sa ii lase pe copii sa traga de leviere, sa apese butoane si sa vada ce se intimpla. Pe astia mici asa ii atragi, nu mai merge sa ii pui sa se uite la poze Smile
Castelul de apa de exemplu ar fi putut fi si el deschis publicului. Sint poate unii curiosi sa vada ce e inauntru, cum functioneaza pompele si robinetii. Acum nu e chip sa intri pe acolo, sint numai haine de aurolaci si alte obiecte cu parfum...

Sus In jos
KAT

KAT

Numarul mesajelor : 11
Varsta : 43
Localizare : Malmo-Suedia
Reputatie : 2601
Data de inscriere : 13/08/2012

Urziceni (700) Empty
MesajSubiect: Re: Urziceni (700)   Urziceni (700) Icon_minitimeMar 01 Sept 2015, 19:35

Sper sa nu o modernizeze si pe asta "stil Slobozia Veche" si ma refer la cladire nu la peroane si cai de acces...Gara asta chiar i-mi place!
Sus In jos
Continut sponsorizat




Urziceni (700) Empty
MesajSubiect: Re: Urziceni (700)   Urziceni (700) Icon_minitime

Sus In jos
 
Urziceni (700)
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: STATII DE CALE FERATA DIN ROMANIA :: STAŢII ŞI HALTE (T, Ţ, U, V, Z)-
Mergi direct la: